Kötelező olvasmány

- A hátsó sorból - Ruth on Roxy
- Zappa: Egy interjú - jó, 1973
- ROCK - és más négybetűsek 1968
- Road Tapes #2 - by Milán  << 
- Terry Bozzio & Borlai - videó
- Műszál Bob / Szomorú Jane
- Zappa idézetek - megmond.

Zappa Stream Radio

Creative Commons Licenc

Hozzászólások

Címkék

100%zappa (12) 1950-es (3) 1963 (2) 1964 (1) 1966 (3) 1967 (7) 1968 (3) 1970 (6) 1971 (3) 1972 (1) 1973 (1) 1974 (1) 1975 (3) 1977 (1) 1978 (4) 1980 (1) 1981 (2) 1982 (2) 1983 (3) 1984 (3) 1985 (1) 1986 (3) 1987 (1) 1988 (1) 1989 (2) 1990 (4) 1991 (5) 1992 (2) 1993 (1) 1994 (5) 1995 (1) 1996 (1) 1997 (2) 1998 (1) 2000 (1) 2004 (2) 2005 (3) 2006 (10) 2007 (8) 2008 (2) 2009 (4) 200 motels (25) 2010 (20) 2011 (45) 2012 (19) 2012 újrakiadás (4) 2013 (31) 2014 (19) 2015 (13) 2016 (16) 2017 (5) 4xmix (3) 60as évek (22) 70es évek (37) 80as évek (24) 90es évek (4) aaafnraa (1) after crying (7) ahmet (12) ajánló (7) állat (10) Anaïs Mitchell (4) anekdota (43) animáció (14) audiofil (3) autogram (4) a zenéről (85) bakelit (16) baltimore (2) bármimás (1) betegség (7) bulvár (40) cd (21) cenzúra (13) dalfordítás (313) dezinfó (16) dili (72) díszkiadványok (9) diva zappa (6) dob (21) dramatika (31) dvd (6) dweezil (33) dzsessz (17) ed palermo (13) életrajz (20) english articles (15) étel ital (18) évforduló (33) e don quijote (6) film (28) főhajtás (29) fotó (11) francia (3) fülszöveg (40) FZ-kampány 2016 (2) fzDVD (6) fzfilm (13) fzfotók (46) fzinhungary (3) fzkarikatúra (24) FZkönyv (11) fzrajzok (7) fz 70 (34) fz dokumentumműsor (34) fz feldolgozás (198) gail zappa (25) gitár (5) gitárlemezek (4) gitárszólók (46) grammy díj (7) grande mothers (22) gyász (20) gyűjtőoldal (13) halloween (20) hamburger (3) hangmérnök (9) hangszer (3) hatások (26) hiperkarma (7) honlapfejlesztés (19) honlapok (20) hungarikumok (94) igazi fzkönyv (7) improvizáció (20) interjú (17) irodalom (5) joes sorozat (5) kábszer (12) kalóz (81) képregény (1) képzőművészet (19) kiadatlan (22) klasszikus zene (81) koncertvideók (20) konfliktus (15) könyv (39) kották (22) lemezipar (7) letöltések (70) magyarember (18) magyarzenész (73) magyar sajtó (46) mások zappáról (71) midi (4) moon zappa (10) nemzappa (80) nemzappadal (44) oktatás (4) online zene (199) orosz (2) párhuzam (36) pink floyd (73) politika (52) pop (5) popkult (95) posztumusz kiadványok (41) próba (7) promóanyagok (33) rádió (5) raktár (2) rejtvény (2) rendezvény (2) road tapes (3) rockzene (48) Roxy (8) sajátcikk (20) sajátinterjú (4) sajtó (32) sdb (43) sorlemezek (99) synclavier (16) syrius (3) szövegelés (46) tab (5) tánc (4) teljes koncertek (13) tervek (1) tévé (36) the band from utopia (7) turné60as évek (20) turné70 (3) turné70 71 (30) turné72 (14) turné73 (41) turné74 (19) turné75 (3) turné75 76 (16) turné76 77 (8) turné77 78 (11) turné78 79 (13) turné80 (19) turné81 82 (18) turné84 (15) turné88 (32) új kiadvány (29) utazás (3) válogatáslemez (3) vasfüggöny (18) véleményezés (68) ycdtosa (9) yellow shark (14) youtube (18) zappanale (15) zappa budapesten (12) zappa család (32) zappa day (2) zappa emlékzenekar (17) zappa family trust (19) zappa interjúk (90) zappa plays zappa (64) zappa szövegek (45) zene (1) zenészinterjúk (75) zenésztársak (110) zz későbi cuccok (8) Címkefelhő

Guitar

2010.10.01. 00:40 mB

Zappa 1988-ban megjelent albuma, az 1981-es Shut Up 'n Play Yer Guitar nyomdokait követve ez is élő gitárszólók gyűjteménye, jellemzően 1981 és 1984 közötti időszakból (van 1979-es felvétel is). Zappának a lemez a hatodik Grammy-jelölését jelentette, a "Legjobb instrumentális rockzenei előadás" kategóriában.

[1988. április 26. | Frank Zappa, 2LP, Barking Pumpkin D1 74212 | >>Information INK | nr. 50.]

Ezeket a szólókat 1979 és 1984 között rögzítettük élőben. Egyik sem tökéletes, de azért remélem tetszenek majd. (...) A lemez gyermekeknek és republikánusoknak ellenjavallt. (FZ fülszövege)


A lemez számai:FZkovetkezo.jpgFZelozo.jpg

CD 1:

  1. Sexual Harassment in the Workplace – 3:42
    1981-12-12, San Diego
  2. Which One Is It? – 3:04
    1982-06-26, The Black Page, München
  3. Republicans – 5:07
    1984-11-10, Let's Move To Cleveland, Upper Darby
  4. Do Not Pass Go – 3:36
    1982-06-19, Drowning Witch, második szóló, London
  5. Chalk Pie – 4:51
    1981-12-07, Zoot Allures, Salt Lake City
  6. In-A-Gadda-Stravinsky – 2:50
    1984-11-25, Let's Move To Cleveland, Atlanta
  7. That's Not Really Reggae – 3:17
    1984-09-25, Whipping Post, London
  8. When No One Was No One – 4:48
    1982-05-21, Zoot Allures, Köln
  9. Once Again, without the Net – 3:43
    1984-12-20, Let's Move To Cleveland, Portland
  10. Outside Now (Original Solo) – 5:28
    1979-03-31, City of Tiny Lites, München
  11. Jim & Tammy's Upper Room – 3:11
    1982-06-01, Advance Romance, Bordeaux
  12. Were We Ever Really Safe in San Antonio? – 2:49
    1984-12-20, Drowning Witch - második szóló, San Antonio
  13. That Ol' G Minor Thing Again – 5:02
    1982-06-24, City of Tiny Lites, Zürich
  14. Hotel Atlanta Incidentals – 2:44
    1984-11-25, Hot-Plate Heaven At The Green Hotel, Atlanta
  15. That's Not Really a Shuffle – 4:23
    1982-05-11, King Kong, Koppenhága
  16. Move It or Park It – 5:43
    1982-06-11, The Black Page, Frankfurt
  17. Sunrise Redeemer – 3:58
    1984-11-30, Let's Move To Cleveland, Sunrise

CD 2:

  1. Variations on Sinister #3 – 5:15
    1984-08-11, Easy Meat, Oscar Mayer Theatre, Madison, Wisconsin
  2. Orrin Hatch on Skis – 2:12
    1984-11-30, (második koncert) Ride My Face To Chicago, Sunrise Musical Theatre
  3. But Who Was Fulcanelli? – 2:48
    1982-05-21, Drowning Witch (második szóló), Sporthalle, Köln
  4. For Duane – 3:24
    1984-11-25, Whipping Post, Civic Center, Atlanta, Georgia
  5. GOA – 4:51
    1984-11-23 (második koncert), Let's Move To Cleveland, Bismarck Theater, Chicago, Illinois
  6. Winos Do Not March – 3:14
    1984-12-04, Sharleena, Orpheum Theater, Memphis, Tennessee
  7. Swans? What Swans? – 4:23
    1981-12-12 (második koncert), Pound For A Brown; Fox Theater, San Diego
  8. Too Ugly for Show Business – 4:20
    1981-12-10 (második koncert); King Kong; Berkeley Community Theater
  9. Systems of Edges – 5:32
    1979-03-27 (első koncert); Inca Roads; Rhein-Main-Halle, Wiesbaden
  10. Do Not Try This at Home – 3:46
    1982-07-07; Black Page; Parco Redecesio, Milánó
  11. Things That Look Like Meat – 6:57
    1981-12-07; City Of Tiny Lites; Terrace Ballroom, Salt Lake City, Utah
  12. Watermelon in Easter Hay – 4:02
    1984-08-16; Jones Beach Theatre, Wantagh, NY
  13. Canadian Customs – 3:34
    1984-12-18 (második koncert); Let's Move To Cleveland; Queen Elizabeth Theatre, Vancouver
  14. Is That All There Is? – 4:09
    1982-05-22; Let's Move To Cleveland; Philipshalle, Düsseldorf
  15. It Ain't Necessarily the Saint James Infirmary – 5:15
    (Gershwin, Gershwin, Heyward, Primrose)
    1982-07-08; Pound For A Brown; Stadio Communale, Pistoia;

     

A lemezről:

Eredetileg tripla bakelitlemezként jelent volna meg a Shut Up ’n Play Yer Guitar-hoz hasonlóan, de Zappa úgy döntött, hogy inkább az új formátumot, a CD-t részesíti előnyben. Ez lett Zappa első olyan kiadványa, ami párhuzamosan jelent meg CD-n és hagyományos nagylemezen; a dupla CD (amit a Rykodisc adott ki Amerikában és a Zappa Records Európában) 32 számot tartalmaz, míg a (Zappa Barking Pumpkin kiadójánál megjelent) dupla bakelitlemez csak 19-et.


A zenészek
1979

1981-82

1984


Hasonló albumok:

Shut Up ’n Play Yer Guitar, Trance-Fusion, Frank Zappa Plays the Music of Frank Zappa: A Memorial Tribute, The Guitar World According to Frank Zappa (kazetta). A gitáralbumok elődjének tekinthető egy ki nem adott összállítás, ami - egy rádióközvetítés jóvoltából - itt meghallgatható.


Megjegyzések:

cddzappa6cd12_1809x900_copy.jpg

2 komment

Címkék: grammy díj 80as évek sorlemezek gitárlemezek

A bejegyzés trackback címe:

https://frankzappa.blog.hu/api/trackback/id/tr52518280

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rátosi Milán · http://benwayrecords.blog.hu/ 2012.05.14. 17:41:44

Időnként hajlamos vagyok ezt a gitárlemezt még a "kussolj" sorozatnál is jobban szeretni. Egyben végighallgatni a 32 szólót, nyugodtan nevezhető egész estés programnak, nagyon tömény. Ellenben nagyon szép kis egységekre bomlik ez a 2 cd, az egységek pedig folyamatos változásban vannak, az utóbbi hónapokban az első cd 8as és 14es trackje között vagyok hajlamos nagyon elveszni. Ezen kívül pedig van 2 szóló, amik képesek mindent felülírni: a nyitó Sexual Harassment In The Workplace-ről már esett szó ennek a weboldalnak az elődjén. Tökéletes, ahogy az első hangokat Zappa "leejti", jól emlékszem, hogy Bálint tökéletes intonációról beszélt - és tényleg. Onnantól pedig minden hang illeszkedik, építkezik, nagyon jó dallamok vannak benne, ez a karcos, tipikusan a fenderre jellemző megszólalás pedig az egyik kedvencem Zappától. Ha álmomból felébresztenek, bármikor fel tudom idézni a szólónak minimum a felét. A másik utánozhatatlanság a Republicans. A dramaturgiája halványan emlékeztet A Shut Up... sorozatban meg jelent Hog Heaven-re, de jóval terebélyesebb formában, így pedig már sokkal inkább tekinthető improvizált kortárs zenei darabnak, mint gitárszólónak. Ha pedig az ilyen roppant komolykodó vázat szépen leszedjük róla, nos, a helyzet abban az esetben az, hogy ez a zene valóban különleges! Tiszteletlen, humoros, izgató módon különleges. Frank Zappa.
Összehasonlítva a Shut Up… lemezeken megjelent szólókkal - és itt talán megzavar, hogy a dupla cd szerkesztése azért erősen mennyiségorientált, bár nem a minőség ellenében – valahogy azt veszem észre, hogy Zappa szólóinak a felépítése megváltozott. A hangsúlyok eltolódtak, a szólók dinamikai súlypontjai nem körvonalazódnak annyira élesen, mint korábban. Ez a kíséret változásának is betudható lehet, de sokkal inkább annak, hogy Zappa instant kompozíciós technikája fejlődött az évek során. Nem azt mondom, hogy ezek a szólók jobbak - szerintem Zappa szólózási zenitje nagyjából 78tól 88ig tartott – de hallhatóan máshogy épülnek fel. Az Outside Now szólója 1979ből származik, itt még sokkal direktebb módon vannak jelen a hangulatfokozó elemek, szemben a későbbiekkel, maga a szóló (folyton nótát, vagy számot akarok írni szóló helyett) meg utánozhatatlan, különleges. Nem kell most belemenni az egyes szólók méltatásába, időm sincs rá, az előbb a That ’Ol G Minor Thing szólt, aminek a végén zseniális, ahogy Steve Vai beszáll, de nem szólózik, csak ellen-gerjeszt Zappának. Minden darabban van valami érdekesség, a kíséretről is lehetne írni bőven, a hangzás nagyon egységes. A szerkesztésnél meg ugye eleve azzal kell számolni, hogy létezett egy bakelit verzió, meg ugye a cd, amin 13 nótával több van, a szerkesztési finomságok feletti uralmat gondolom itt vette át az új formátum nyújtotta mennyiségi terebélyesség.
Egyszer egy távoli ország vasútállomásán, valami faluban vártuk a csatlakozásunkat Roland barátommal. Jött egy tehervonat, valami iszonyatos sebességgel, elképesztő zajjal, mi meg álltunk ott teljesen megsemmisülve, mire elment csak néztünk ki a fejünkből, totál kiégetten és röhögtünk. Ez az album is valami ilyesmi. Szeremley Pinot Noir-ral ajánlom, sajt nélkül.

mB · http://frankzappa.blog.hu/ 2012.05.15. 22:59:11

@Rátosi Milán: "Jött egy tehervonat..." - ez jó! :-)

És ha már említetted, a feléledt emlék hatására (köszönettel) át is másolom amit régen írtam:

---------------------

balint, 2008, május 22 - 19:17

Nagyon megszerettem ezt a lemezt, és ahogy múlik az idő, úgy egyre inkább. Nem tudnám ezt konkrét időponthoz vagy felismeréshez kötni - lassan beszívódott az agyamba. Miközben eleinte persze főleg jobb híján hallgattam, és én is sokszor kaptam magam azon, hogy a szóló helyett a kíséretet követem.
.
A dolog meg azért misztérium, mert a lemez jóval egysíkúbb mint a "Shut Up", szűkebb időszakot is ölel fel, sok is rajta a Vakkerman - és mégis. Csodálatos dallamok, karcos kísérletezések, bambán triviális és eszelősen finom kíséretek...
.
Nem 100%-os, nem zseniális minden szóló, de mégis gyönyörű az egész. Ráadásul annyi szám van és olyan hülye címűek, hogy képtelenség megjegyezni, melyik melyik, talán pont ezért ér meglepetésként (szinte) minden újrahallgatás.
.
Gyönyörű a SEXUAL HARRASMENT - ilyen finoman intonált gitárhangot, mint az első lepengetett, és kitartva lebegtetett audio-felhő, még nem hallottam! (Egy óriás-műlesiklás képe éled fel bennem: nyugodt szemlélődés, majd hihetetlen pontos "pályafogás", és ráérős, de minden ízében élményszerű, megélt, lassú, nagy kanyarok).

A REPUBLICANS! Önmagában is csoda, megragad az ember fejében a dallam és a kíséret párbeszéde, a "kiállások" - de az igazi értékeit ZW midi-feldologzása mutatta meg.

CHALK PIE - a meg-nem-jelent lemezen figyeltem fel rá igazán, a más környezet valahogy jobban kiemelte. Most egy ütemnyit sem tudnék felidézni belőle, de emlékszem, hogy csodaszép!

SUNRISE REDEEMER - a legszebben csillogó basszukíséret, ahogy a legszebben brummogó a THINKGS THAT LOOK LIKE MEAT!

Több számcímre nem emlékszem, de _JÓ_ 2 órán keresztül hallgatni egy kísérletező, kíváncsi embert.
.
(Amit kevésbé szeretek rajta, az a Variations on Sinister meg a Watermelon - nem tesz jót azoknak a daloknak-dallamoknak, hogy mikróban felmelegítik.)
süti beállítások módosítása