- Freak Out! | The MOFO Project/Object (fazedooh) | The MOFO Project/Object | Road Tapes. Venue #1. Kerrisdale Arena | You Can't Do That On Stage Anymore vol. 5 | Roxy & Elsewhere | A Token Of His Extreme Soundtrack | Does Humor Belong In Music? | The Best Band You Never Heard In Your Life
lassan kikészít a tévé
tudnám miért is ülök itt
a híreket bámulom
amíg a szemem kifolyik
mindig ugyanaz a nóta
hidd el, annyira unom
hogy ez meddig tarthat még
hát igazán nem tudom
de csak ülök és csak nézek
és még reménykedem
már imádkozom is néha
ha ezekkel jönnek nekem
szóval mindegy mit remélsz
ahogy van úgy szar az egész
mindegy mit remélsz
ahogy van úgy szar az egész
szerdán a tüntetést néztem
láttam a rendőröket
a fojtogató hőségben
pofonok szálltak és kövek
a híreket hallgattam:
a whisky kézről-kézre járt
a tüzeket láttam égni:
a piac lángokban állt
néztem a sok embert
ha gáz van hogy fordulnak el
vagy ütnek rúgnak szúrnak vágnak
vernek ahogy kell
én meg ülök és csak nézek
és még reménykedem
már imádkozom is néha
ha ezekkel jönnek nekem
úgyhogy mindegy mit remélsz
ahogy van úgy szar az egész
mindegy mit remélsz
ahogy van úgy szar az egész
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Roxy és minden '74 utáni verzió csak eddig.
lehet hideg lehet meleg
te csak edd ha ez kell neked
a TV-kábelt lenyelheted
meg a szar sportközvetítést
minden hülye hírverést
Tudod én is addig néztem
míg beleszédült a fejem
a csatorna-küzdelembe
ezen a szenny-versenyen
hogy ki mit ad le előbb:
ez a spirál végtelen
és a csatorna akármit megszakít
ha bármi mocsokról adhat hírt
mert ha valami felrobbanna
azt mindenki tőlük tudja majd
hiszen bent a belvárosban
minden paraszt ezért hajt
mert ha ők hozzák a hírt előbb
mint hogy az utcára leér
ennek a pletyka-gépezetnek
egy győztes csatával felér:
ha egy nőnek a volánnál
a fejébe golyó repül
egy seggfej lefotózza
és máris adásba kerül
én meg ülök és csak nézek
és még reménykedem
már imádkozom is néha
ha ezekkel jönnek nekem
úgyhogy mindegy mit remélsz
ahogy van úgy szar az egész
mindegy mit remélsz
ahogy van úgy szar az egész
Tudjátok mit, emberek?
Nem vagyok fekete
De sokszor volt hogy azt kívántam:
Bár mondhatnám hogy nem vagyok fehér
a tüzeket láttam égni
sok-sok embert megőrülni:
minden boltot megtámadtak
pedig ott vásárolgattak
söprűt vagy törlőkendőket
- most meg fölzabálnák őket
és mindezt csakis azér'
mivel a bőrszínük fehér
és ez megy mindenhol
ahol a rasszizmus tombol
ezt szerintük más nem értheti
és ugyanezt élteti
a sajtóból a sok szemét
ez a masszív hülyeség
ami napról napra nő
és látod hogy villan elő
egy seggfej kezéből a tőr
csak mert más színű a bőr
(mindegy hogy fekete vagy fehér)
neki a lényeg csak a vér
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _A YCDTOSA vol 5. verzió eddig.
és az elszabadult poklot
ki-ki a tévén nézheti
de túl sok lesz olyan aki a
véget majd meg sem érheti
mert máshogy ég ott kint a tűz
mint itt bent a szíveden
felülkerekedhetett hát
most az állat az emberen
és bárhol ugyanez lehet
ha épp valami agybeteg
harcba hív akármiér’
ami majd NEKI sokat ér
és félek hogy lesznek bőven
akik nem hisznek a Szép Jövőben
ahogy azt kitalálták nekünk:
így nem szabad a nemzetünk
már te sem a törvényben hiszel
mert úgyis csak vesztes leszel
esetleg földöntúli mákkal
majd együtt dolgozhatsz apáddal
s kuporgatod a filléreket
ennél több úgysem jut neked:
a patkányokat kergetheted
a csóreszt megénekelheted
Fújd a harmonikádat, fiam!*
A Freak Out! változat, 1966:
megjegyzések:
- Blow your harmonica, son! - Lightnin' Slim szavajárása, a harmonikásának.
- Wattsi lázongások: 1965 augusztusában Wattsban (Los Angeles, California) hat napig tartó zavargások zajlottak. A rendbontások során 34-en meghaltak, 1032-en megsérültek, 3438-at letartóztattak. A megmozdulás a Los Angelesi rendőrség brutális fellépése elleni reakció volt, mögötte faji – munkahelyi és lakóhelyi – diszkriminációval (az 1992-es rendbontásokig Los Angeles legnagyobb lázadása volt) (angol Wikipédia).
- A dal zenei elemzése - Lewis Saul tollából.
Szar az egész: amit általában a faji türelmetleséggel kapcsolatban és konkrétan a Watts-helyzettel kapcsolatban érzek. Az éppen zajló Watts-lázadás közben írtam. Futottam egy rövid kört vele Hollywoodban, de hozzá se akartak nyúlni. Mindenkit annyira aggaszt, hogy majd esetleg nem játsszák a rádióban. Ajaj. (FZ, a Freak Out! fülszövegében)
(1974 augusztus - A Token of His Extreme)