Kötelező olvasmány

- A hátsó sorból - Ruth on Roxy
- Zappa: Egy interjú - jó, 1973
- ROCK - és más négybetűsek 1968
- Road Tapes #2 - by Milán  << 
- Terry Bozzio & Borlai - videó
- Műszál Bob / Szomorú Jane
- Zappa idézetek - megmond.

Zappa Stream Radio

Creative Commons Licenc

Hozzászólások

Címkék

100%zappa (12) 1950-es (3) 1963 (2) 1964 (1) 1966 (3) 1967 (7) 1968 (3) 1970 (6) 1971 (3) 1972 (1) 1973 (1) 1974 (1) 1975 (3) 1977 (1) 1978 (4) 1980 (1) 1981 (2) 1982 (2) 1983 (3) 1984 (3) 1985 (1) 1986 (3) 1987 (1) 1988 (1) 1989 (2) 1990 (4) 1991 (5) 1992 (2) 1993 (1) 1994 (5) 1995 (1) 1996 (1) 1997 (2) 1998 (1) 2000 (1) 2004 (2) 2005 (3) 2006 (10) 2007 (8) 2008 (2) 2009 (4) 200 motels (25) 2010 (20) 2011 (45) 2012 (19) 2012 újrakiadás (4) 2013 (31) 2014 (19) 2015 (13) 2016 (16) 2017 (5) 4xmix (3) 60as évek (22) 70es évek (37) 80as évek (24) 90es évek (4) aaafnraa (1) after crying (7) ahmet (12) ajánló (7) állat (10) Anaïs Mitchell (4) anekdota (43) animáció (14) audiofil (3) autogram (4) a zenéről (85) bakelit (16) baltimore (2) bármimás (1) betegség (7) bulvár (40) cd (21) cenzúra (13) dalfordítás (313) dezinfó (16) dili (72) díszkiadványok (9) diva zappa (6) dob (21) dramatika (31) dvd (6) dweezil (33) dzsessz (17) ed palermo (13) életrajz (20) english articles (15) étel ital (18) évforduló (33) e don quijote (6) film (28) főhajtás (29) fotó (11) francia (3) fülszöveg (40) FZ-kampány 2016 (2) fzDVD (6) fzfilm (13) fzfotók (46) fzinhungary (3) fzkarikatúra (24) FZkönyv (11) fzrajzok (7) fz 70 (34) fz dokumentumműsor (34) fz feldolgozás (198) gail zappa (25) gitár (5) gitárlemezek (4) gitárszólók (46) grammy díj (7) grande mothers (22) gyász (20) gyűjtőoldal (13) halloween (20) hamburger (3) hangmérnök (9) hangszer (3) hatások (26) hiperkarma (7) honlapfejlesztés (19) honlapok (20) hungarikumok (94) igazi fzkönyv (7) improvizáció (20) interjú (17) irodalom (5) joes sorozat (5) kábszer (12) kalóz (81) képregény (1) képzőművészet (19) kiadatlan (22) klasszikus zene (81) koncertvideók (20) konfliktus (15) könyv (39) kották (22) lemezipar (7) letöltések (70) magyarember (18) magyarzenész (73) magyar sajtó (46) mások zappáról (71) midi (4) moon zappa (10) nemzappa (80) nemzappadal (44) oktatás (4) online zene (199) orosz (2) párhuzam (36) pink floyd (73) politika (52) pop (5) popkult (95) posztumusz kiadványok (41) próba (7) promóanyagok (33) rádió (5) raktár (2) rejtvény (2) rendezvény (2) road tapes (3) rockzene (48) Roxy (8) sajátcikk (20) sajátinterjú (4) sajtó (32) sdb (43) sorlemezek (99) synclavier (16) syrius (3) szövegelés (46) tab (5) tánc (4) teljes koncertek (13) tervek (1) tévé (36) the band from utopia (7) turné60as évek (20) turné70 (3) turné70 71 (30) turné72 (14) turné73 (41) turné74 (19) turné75 (3) turné75 76 (16) turné76 77 (8) turné77 78 (11) turné78 79 (13) turné80 (19) turné81 82 (18) turné84 (15) turné88 (32) új kiadvány (29) utazás (3) válogatáslemez (3) vasfüggöny (18) véleményezés (68) ycdtosa (9) yellow shark (14) youtube (18) zappanale (15) zappa budapesten (12) zappa család (32) zappa day (2) zappa emlékzenekar (17) zappa family trust (19) zappa interjúk (90) zappa plays zappa (64) zappa szövegek (45) zene (1) zenészinterjúk (75) zenésztársak (110) zz későbi cuccok (8) Címkefelhő

A David Ocker internet-interjú (1995)

2012.11.13. 07:00 mB

David Ocker small.jpegÉvek óta olvasok utalásokat a "nagy David Ocker internet-interjúra", de a linkek rendre inaktív oldalra mutattak. Vagy én nyomtam rossz helyre, vagy a honlap javult meg mostanra - a beszélgetés viszont végre (ha csak részleteiben is, de) itt olvasható. A kérdéseket a sokszor tisztelettel emlegetett alt.fan.frank-zappa newsgroup résztvevői tették fel.

Az így összeállt igen-igen hosszú levélváltást Bill Lantz vezényelte le és állította össze. A teljes szöveg kitér még Francesco Zappa lemezre, a Shut Up... albumokra és Steve Vai-ra, az Art Jarvinen afférra, Zappára mint emberre, és sok minden egyébre...


- The David Ocker Internet Interview -

e-interview performed 1994 and 1995 via email and the FZ online newsgroup (alt.fan.frank-zappa)


Sokan talán azt kérdezik, "ki is ez a fickó"? Frank 1977 júniusában vett fel, innentől 1984 őszéig majdnem folyamatosan neki dolgoztam. Klarinétot és kompozíciót tanultam a főiskolán és nagyon érdekelt a kortárs zene. Franknek olyasvalakire volt szüksége aki le tudja másolni, alakítani vagy más módon manipulálni a nagyon bonyolult megírt zenéit - ami nagy halmokban állt a stúdiójában a találkozásunk napján. A nála töltött 7 év alatt számolatlan mennyiségű kotta jött ki a kezeim közül, ezek nagy része elérhető a Barfko-Swill-en.

Később klaritnosként is bemutatkoztam Franknek. Felbukkantam néhány albumán - és írt nekem egy grandiózus bonyolultságú klarinétszólamot a "Mo 'n Herb's Vacation"-ba. A Frankkel töltött időszakom csúcspontja ennek a darabnak az előadása volt az LSO-val. Az utolsó ottani évemben synclavier-kezelő voltam (akkor jelent meg a gép), és ilyen minőségemben is felbukkan itt-ott a nevem.

Ajánlanád az LSO lemezek Ryko kiadását?

Tudja a fene. Elvesztettem a fonalat a sok albumváltozat között. Frank addig-addig vágta a szalagokat, amíg azt remélte hogy javítani tud rajtuk. A felvételeket áttette merevlemezre és számítógéppel szórakozott velük (a program neve azt hiszem Sound Tools volt). Nem tudnám megmondani hogy az új kiadás máshogy szól-e mint a korábbiak. Kétlem hogy bármennyi vágással meg lehetne szüntetni az összes előadásbéli problémát.

Nekem nem túl könnyű ezeket a lemezeket hallgatnom – nagyon keményen dolgoztam ezen a zenén – és egyetértek Frankkel, nem szól olyan jól ahogy kéne. Valahol, valamikor majd biztos lesz egy zenekar ami igazán jól eljátssza ezeket a darabokat, az LSO albumok meg mennek a kukába és elfelejtjük őket. Évekkel a londoni felvételek után Frank többször is említette a Mo 'n Herb egy újabb felvételének lehetőségét európai zenekarokkal – de egyik sem jött össze. Nagyon szeretném más klarinétostól is hallani a szóló-részt – tudtommal én vagyok az egyetlen aki ezt zenekarral valaha is előadta.

Tegnap jutottam hozzá az új LSO kiadáshoz. Úgy érzem, a hangminőség, a zene és persze a kalrinétszólód csodálatos. Az érdekelne, hogy a szólamodat a zenekarral együtt, január 12., 13., és 14-én vetted fel, vagy Chad és Ed Mann társaságában az USÁban vettétek fel utólag? Arra is kíváncsi vagyok, hogy az új kiadásról, annak új keveréséről tudsz-e valamit.

Azokon a felvételeken tudtommal nincsenek utólagos rájátszások. Mindent egy nagy repülőgép-hangár stúdióban vettünk fel. Az egész zenekar is csak a felét töltötte meg. Hatalmas zenekar volt – (ha jól emlékszem) 9 ütőssel (beleértve Chadet s Edet). A felvételek egy kint parkoló mobil-stúdióban készültek. Kábelek kilóméterei voltak ott, minden szekció mindenhonnan be volt mikrofonozva, plexi ernyőkre rögzített PZM mikrofonokkal. Minden hangszercsoport külön digitális csatornára került – nem meglepő, hogy a hangzás kicsit stúdió-utánjátszás ízű.

A legerősebb személyes emlékem a felvételekről az időzóna-váltás (jetlag). Úgy egy héttel korábban repültünk Londonba, sok próba volt a Hammersmith Odeonban (de Frank ott nem készített felvételt mert zavarta a hátsó transzformátorok hangja), az új stúdiót pedig nagyon rövid idő alatt találtuk. Aztán jött a koncert a Barbican-ban. Az a koncert volt az életem csúcspontja, nem kérdés – az én 20 perc hírnevem. Halványan emlékszem, ahogy állok a kis pódiumon (a vonós-szekció közepén) közvetlenül az előadás előtt és emlékeztetem magam: „A Londoni Szimfonikus Zenekarral játszom". Észbontó volt belegondolni.

Másnap, a felvételek közben már kiengedtem (nem úgy Frank, persze – neki minden figyelme a felvételre fókuszálódott, nem az élő előadásra). Ekkorra mintha minden energiám elpárolgott volna, alig tudtam nyitva tartani a szemem. Emlékszem ahogy ültem a székemben a Mo 'n Herb felvételekor, és ahogy egy menettel megvoltunk, már csuktam is be a szemem és horpasztottam. Olyan jól megtanultam addigra a zenét, talán alvás közben is el tudtam volna játszani – majdnem úgy is volt.

A mindig eszembe jutó személyes történet a zenéhez kapcsolódik. Amellett hogy a klarinétszólamot játszottam, az én feladatom volt a zenekari kotta és az egyes szólamok kidolgozása. Ez persze évekig tartott (és sok más kottamásoló is dolgozott a zenén), de az utolsó hónapjaim igazán intenzív munkával töltöttem, hogy Los Angelesből az összes szólam időben és hiba nélkül érkezzen meg Londonba. Aztán én is Londonba utaztam és elkezdődtek a próbák. Kent Nagano (akkor még ismeretlen karmester) úgy döntött hogy a Pedro's Dowry-val kezdünk. A Pedro elején van egy kiemelt hárfa-rész – de a hárfás nem lépett be. Nagano leállította a próbát és megkérdezte, miért nem lépett be. Nem volt jó a kottája. A zenekar kottatárosa észrevette hogy hiányzik a hárfás kottája és a zongoristáét adta neki – értékelendő de butuska igyekezet, feltételezvén hogy azonos a két hangszer szólama. Végül az derült ki hogy én hibáztam, a postázandó kottastócokból kihagytam a hárfa szólamát. Ahogy mondani szokták, „jéghideg szar futott át az ereimen", hiszen rögtön az első próba első darabjának legelején hiányzott egy rész. Kimásoltam egy új hárfa-szólamot a zöld szobában. Szerencsére ez volt az egyetlen hiányzó részlet az egész projekt alatt. Minden más gördülékenyen ment.

A zenekar ülésrendje aztán egy másik kérdés. Ahogy véglegesedett a projekt, Frank az elkülöníthető felvételi sávok érdekében elkezdte átrendezni az ülésrendet. Rajzokat készített hogy ki hova üljön. Egy nagyzenekar ülésrendje nagyon kötött, frank viszont radikális változásokat csinált. Hiába próbáltam lebeszélni, a tanácsaim süket fülekre találtak. Ahogy elkezdődtek a próbák, a zenekar egyes szekciói elkezdtek panaszkodni – az ülésrend aztán minden próbán változott egy kicsit, kezdtek kaotikus állapotok eluralkodni, amit tovább nehezített a Barbican színpada, ami amúgy sem volt elég nagy a 100-tagú zenekarnak. A változtatgatások egészen a koncert napjáig tartottak. Ami után Frank aztán hirtelen feladta az egészet és a felvételek mégis hagyományos ülésrendben készültek. Azt hiszem, pont fordítva lett volna jó: a koncert és a próbák sokkal jobban sikerültek volna hagyományos ülésrenddel, a felvételek pedig – abban a hatalmas teremben – gyakorlatilag bármilyen elrendezésben gond nélkül elkészíthetőek lettek volna.

Frank azért kezdett a Mo 'n Herb's Vacation-nel foglalkozni, mert megkértem egyszer, hogy írjon egy darabot nekem szólóklarinétre. Vonakodva fogadta az ötletet de aztán megírta - ez volt a "Mo's Vacation", de nem tetszett neki, ezért írt hozzá egy párhuzamos dobszólót, ez volt a "Herb's Vacation". Ezzel még mindig nem volt elégedett, ezért adott hozzá 3 további klarinétszólamot, 4 fagottot, basszust és még néhány hanghatást (erről John Steinmetz és én készítettünk felvételt Frank stúdiójában).

Gondolom ez még mindig nem volt elég monumentális, ezért írt hozzá még két tételt nagyzenekarra - ez lett az LSO albumon hallható "Mo 'n Herb's Vacation". Ez végül ebben az állapotában már tetszhetett neki, mert csak ekkor köszönte meg hogy megkértem a megírásra. A londoni premier után egy nagy ölelést kaptam tőle - nagyon szokatlan volt tőle!

A darab Herb Cohenről szól, aki - Frank szerint - olyan pénzt költött el ami nem őt illette (Frank tudomásom szerint sosem használta a "lopás" kifejezést, de a zene kétségkívül arról szól hogy sötét üzelmekkel megrövidítették. Kíváncsi vagyok a Filharmonikus társaság szívesen hallana-e egy ilyen darabot?) Azért érdekes kérdés az is, hogy el tudjuk-e képzelni egy szimfonikus zenekart, amelynek az igazgatósági tanácsa a Pénisz dilemma című darabbal szembesül? (Létezik ennek egy nagyzenekari változata, ami soha nem került még színre és azt hiszem meglehetősen sok időnek kell még eltelnie ahhoz hogy a nagyzenekari közönség fel legyen készülve a "Mekkora a pöcsöd?" kérdésre.)

Szóba került egyszer a "C Instruments" című darab. Ez egy gitárszóló volt, Steve Vai kottázta le, amit aztán Frank nekem adott azzal hogy csináljak belőle egy másolatot amit el lehet (például általam is) játszani – úgyhogy két változatot kellett csinálnom: egyet C-ben (mindenki másnak), egyet meg B-ben magamnak (angol jelölésben: Bb). Egy darab elején rendszerint három információdarab van: a) a felhasznált hangszerek – ebben az esetben C hangszerek vagy B hangszerek, mert sok különböző hangszer számára alkalmas volt, b) a cím – itt ez nem volt úgyhogy üresen maradt, és c) a zeneszerző – FZ. Mikor a kották vándorútra indultak, senki nem tudta hogy is nevezze – azt hitte mindenki hogy a „C hangszerek" a cím.

Egy rövid időre én adtam egyszer címet a darabnak – később aztán a Sinister Footwear része lett (első tétel, lásd alant - mB).

Olvastam pár interjút Ruth Underwooddal Frank Zappa halála körül, aki azt mondta hogy nagyon hízelgett neki, hogy Frank mintha teljesen tisztában lett volna a zenészi képességeivel, és úgy komponált a számára, hogy azok a darabok bár nagy kihívást jelentettek, de mégis mintha az ő játékmódjára születtek volna. Éreztél hasonlót a "Mo 'n' Herb's Vacation" esetében?

ABSZOLÚT!! Ugyanezt éreztem egész Frankkel töltött időm alatt. Volt egy hatodik érzéke ahhoz hogy mit kérhet valakitől még ha ők magukat arra akár képtelenek is tartották – de neki lett igaza.

Amikor felvett kottákat másolni, látta már pár korábbi munkámat, de csak annyit mondott hogy csináljam a legjobb tudásom szerint, amire csak képes vagyok. Semmi siettetés vagy sürgetés nem volt. A lehetséges legjobb munkát akarta. Így aztán megtanultam (megtanítottam magam) hogy legyek kivételesen jó kottamásoló – mikor elmentem Franktől, ez a képesség sokat segített megszerezni és megtartani (!) a későbbi klienseimet.

Előadás tekintetében pedig – a zenéje mindenek feletti kihívás volt, különösen a ritmika és a keresztritmusok tekintetében. Mikor kezdtem nála, azért már volt némi fogalmam a dologról. Aztán olyanokat játszatott velem, amit korábban el se tudtam volna képzelni. Mint a Mo 'n Herb – most ahogy belegondolok, egész ijesztő volt: emlékezetből játszottam a szóló-szólamot egy professzionális szimfonikus zenekarral. Játszottam pár versenydarabot az akadémián, de SOHA nem játszottam semmit emlékezetből, addig a napig. Az a néhány perc a Barbicanben az életem csúcspontja – semmi kétség.

Emlékszem hogy észrevettem hogy az emberi képességek határainak feltérképezése saját magánál is működött: volt amiben Frank nem volt túl jó – például megírt dolgokat játszani a gitárján – de mindig olyan pozícióba helyezte magát, hogy ne kelljen ilyesmit játszania. Mások eljátszották helyette. Később pedig a Synclavier.

Olvastam a xenokrocitásra való hivatkozásokat Watson könyvében. Franket, amennyire meg tudom mondani, mindig is nagyon érdekelte a különböző tempójú elemek kombinálása. Ez mikro és makro szinten egyaránt működött. Hadd magyarázzam el mindkettőt: előbb a makro – mert ez van a legközelebb ahhoz amit a xenokrocitás jelent. Emlékszem mikor a Sheik Yerboutin dolgozott amin szerepel egy Rubber Shirt című szám, ami három szóló kombinációja – gitár, basszus és dob (Frank, O'Hearn és Bozzio, azt hiszem [valójában csak basszus és dob - mB]), ezeket Frank a stúdióban rakta össze. Nagyon izgatott volt a dolog miatt – lejátszotta nekem, és valami ilyesmit mondott, hogy „a szólók annyira jól szólnak együtt!". Nem mondanám véletlennek – szerintem egy sor kombinációt kipróbált amíg megtalálta a neki legjobban tetszőt.

Máskor, mikor valami nagyzenekari darabon dolgoztunk, darabokból felépített mozaikokról mondott valamit – hogy fogjuk a kottát, bizonyos módokon darabokra vágjuk, aztán más módon összerakva megnézzük az eredményt. Ez így soha nem valósult meg mert túl költségigényes lett volna valami játszható mozaikot összerakni, majd így elkészíteni a szólamokat, kibérelni egy zenekart, stb. Ugyanezt a hatást sokkal könnyebben tesztelhette magnószalagokkal. Mikor meglett a 24-sávos felvevője, akkor tényleg nagyon rákapott a dologra, minőségvesztés nélkül vehetett újra bármit.

Megint egy más alkalommal megtanultam egy dallamot, ami később a Sinister Footwear része lett (ez volt a „C instruments"). Sok kereszt-ritmus volt benne (mikro szinten - lásd lejjebb), tupletek garmadája, sok kevert ütem. Kilencet játszani öt (negyed) alatt nem sétagalopp, ugye minden sokkal könnyebb ha lábbal dobogni tudjuk a negyedeket. Ebben a darabban ez nem ment, mert tele volt 5/8-os és 9/8-os ütemekkel, aminek a ritmikájára nagyon kellett koncentrálni. Komolyan begyakoroltam, és elég jól is tudtam játszani. Mikor bementünk a stúdióba, azt szerette volna hogy játsszam együtt egy előre beprogramozott dobgéppel, ami tizenhatodokat játszott, de véletlenszerű hangsúlyokkal. Azaz itt egyből három szinten jelent meg az időbeli zűrzavar: tupletek, változó ütemek és az őrült hangsúlyok. Talán sikerült valamit produkálnom, de emlékszem, majd széthasadt a fejem ahogy pont annyira próbáltam figyelni a ritmusra hogy tartsam a tempót, de annyira ne hogy a hangsúlyok eltérítsenek. Most jöjjön a mikro-szint: ezeket tupleteknek hívjuk (a szót a számítógép-programok hívták életre), de mikor Franknél kezdtem dolgozni, akkor „kereszt-ritmusoknak" hívták. A triola a legegyszerűbb tuplet: három hang két negyed helyén. Mikor Franknél kezdtem dolgozni, akkor tanultam meg a kvintolákat (5 hang 4 negyed helyén) és szeptolákat (7 a 4 helyén). Sokat és gyorsan tanultam ezekről, mert játszottam is és másoltam is a kottákat. Egyszer megjegyezte, hogy úgy érzi nagyon jól értem a kereszt-ritmusokat – nagyon komoly elismerés. Máskor azt mondta, hogy a keresztritmusok dzsesszt hallgatva kezdték érdekelni, külön megemlítette Gene Krupa dobszólóit és kíséretét, és valahogy úgy fogalmazott, hogy „minden ötös és hetes csoportokra bontható, ha lelassítva folyamatos ritmust teszünk mellé."

(...)

A Black Page # 1 jó példa a tupletekre. 11 tupletet tartalmaz, néhol egymásba ágyazva. A legnagyobb ilyen „arányszám" amivel én dolgoztam az a Mo 'n Herb's Vacation-ben van: 17 a 16 negyed helyén, vagy 17 a 4 negyed helyén (igazából elég könnyű játszani, ha az ember felgyorsított tizenhadotoknak gondolja). Az első tétel egy helyén 4 klarinét játszik egy 17-es tupletet párhuzamosan – a tétel valódi csúcspontja. Egyszer megkérdeztem, miért van hogy 13-asat mintha soha nem írt volna – ismertem egy csomó 11-est, 15-öst és 17-est. Erre előhúzott egy kottalapot amin épp dolgozott és persze pont volt benne egy 13-as (a Mo 'n Herb utolsó tételében van valahol).

A Synclavier megjelenése összekavarta az egész rendszert, mert a szoftver csak az előre beprogramozott intervallumokat ismerte fel és ezekhez közelített mindent – így míg a képernyőn a legbonyolultabb massza lehetett, addig lehet hogy a dallam nem volt más, mint egy sima tuplet. Frank órákat töltött a gép előtt, de mert ez jóval bonyolultabb volt mint papíron kottát írni és mert így Frank egyedül is tudott dolgozni, ezért kevesebbet tudok a Synclavieren született anyagok ritmusvilágáról. Egyvalamit még érdemes megemlíteni: a cserélő-programot. Steve DeFuria írt egy egyszerű programot, ami két megadott listából (mindkettő zenei file) két hibridet csinált: az első az egyik ritmusára tette rá a másik hangmagasságait, a másik a másodikéra az első hangmagasságait. Frank ilyen módon, kísérletezésre is használta a Synclaviert, amit aztán attól függően használt fel vagy sem, hogy tetszett-e neki ahogy megszólal. Számomra ez teljesen analóg azzal a módszerrel, ahogy magnószalagokkal egymás mellé tett három különböző szólót.

guitar_book.jpgHadd mondjak végül valamit Steve Vai gitárszóló-lejegyzéseiről. Sokat lemásoltam közülük és többször is leellenőriztem a teljes Frank Zappa Guitar book-ot. A leírt kották véleményem szerint jóval bonyolultabbak lettek a szükségesnél – különösen, ha elvileg azzal a céllal születtek hogy azokat majd ezekből valaki eljátssza. Sok olyan helyet találtam, ahol Steve jelölése egyszerűbb is lehetett volna, de Frank mindig a legkomplikáltabb mellett döntött. Steve azt írja az előszavában, hogy „pár helyen, ahol többféle lejegyzési mód kínálkozott, mindig a frázist hangsúlyozót választottam”. Ezt soha nem hittem el igazán – bármilyen pontos is a lejegyzés, az előadónak mindig hozzá kell adnia a saját frazírjait vagy meg kell hallgatnia az eredeti felvételt, hogy kiderüljenek az írásban nem jelölt (vagy nem jelölhető) nüanszok. Van a Guitar Book-ban egy rész, ahol 25 van 24 (negyed) felett – a Pink Napkins-ban találtam –, de sok más helyen is előfordul ilyen magas arányú ritmusképlet. Nehéz elképzelni vajon mi járhatott a fejében mikor eljátszotta – őszintén kétlem hogy tudatosan akart volna 25 hangot játszani 24 helyén. Talán kicsit más tempóban szeretett volna játszani mint a ritmusszekció – egyfajta élő xenokronitás. De valószínűbb, hogy vagy sietett kicsit vagy a ritmusszekció lassult le valamennyire. Ebben az értelemben olyasmi ez, mint egy Gene Krupa dob-szóló.

A különböző ütemegységek kombinálása – tetszőleges szinten – nagyon nagyon alapvető Frank zenéjének megértéséhez – olyan elem, ami minden mástól megkülönbözteti. A teljes megértésére tett kísérlet valószínűleg egy élet munkája lehetne.

Szólj hozzá!

Címkék: zenészinterjúk mások zappáról a zenéről

A bejegyzés trackback címe:

https://frankzappa.blog.hu/api/trackback/id/tr734902298

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása