Haknimarci - borzalom
a cuccod de jó, menő nagyon
kokón úszik el egy vagyon
lassan magad vágod agyon
elő a vonód, a műszered
fűrészeld a művészeted
a túlórapénz az inspirátorod
figyeld hát az időt amíg a mollt nyomod
szaxofon vagy klarinett,
játszol ha kell kettő helyett
nem tiltja a szakszervezet:
dupla hakni duplán fizet
sok zenész-közvetítő akol:
mindegy melyikhez tartozol
nincs addig baj amíg nyalod
a közvetítői valagot
hisz indulsz egyből a süllyesztő felé
ha nem térdelsz valaki mögé
hogy tegyék végre a melót alád
vigyorogj hát és töröld le a szád
így elhiszik talán a nagyfejek
hogy az egészet direkt élvezed
Kutyakaja – úgy szeretem
aranyérkrém: ez a kenyerem
új kocsim ebből lesz nekem
szart játszom, de ez az életem
Kösz mindenért, Szakszervezet:
belülre kerülni keveseknek lehet
a sok gitár-bohóc meg semmit sem ér
játsszanak csak szarér-hugyér
Szuper lettél, nagy a pofád
megvan a Berklee-diplomád
a naptár mesterkurzussal tele
közben a zene meghalt – észre se vette senki se
A Yo Cats folytatja a rohamot, a célpont most a stúdiózenész-mentalitás:
"Nos, a Yo Cat nem csupán egy kottaolvasó barom - állította Frank. - a Yo srác egy olyan különleges fajhoz tartozik, amelyik a hollywoodi stúdiókban bukkant fel. Ez az A-team mentalitás... Az összes munkát ugyanaz a néhány figura kapja meg. Ez az A-team. Ők meg nyomják látástól vakulásig, darálják három műszakban. De a nap végén ott marad a kérdés: Ez zene volt? Érdekelt ez valakit egyáltalán?"
A dalban Frank szerzőtársa Tommy Mars volt, Ike Willis önelégült lazasággal énekli, hogy "szart játszom, de ez az életem".
(Neil Slaven Elektronikus Don Quijote - FZ életrajz)
_
benne idézetek: Catholic Girls és a Gyászinduló Chopin B-moll szonátájából