Kötelező olvasmány

- A hátsó sorból - Ruth on Roxy
- Zappa: Egy interjú - jó, 1973
- ROCK - és más négybetűsek 1968
- Road Tapes #2 - by Milán  << 
- Terry Bozzio & Borlai - videó
- Műszál Bob / Szomorú Jane
- Zappa idézetek - megmond.

Zappa Stream Radio

Creative Commons Licenc

Hozzászólások

Címkék

100%zappa (12) 1950-es (3) 1963 (2) 1964 (1) 1966 (3) 1967 (7) 1968 (3) 1970 (6) 1971 (3) 1972 (1) 1973 (1) 1974 (1) 1975 (3) 1977 (1) 1978 (4) 1980 (1) 1981 (2) 1982 (2) 1983 (3) 1984 (3) 1985 (1) 1986 (3) 1987 (1) 1988 (1) 1989 (2) 1990 (4) 1991 (5) 1992 (2) 1993 (1) 1994 (5) 1995 (1) 1996 (1) 1997 (2) 1998 (1) 2000 (1) 2004 (2) 2005 (3) 2006 (10) 2007 (8) 2008 (2) 2009 (4) 200 motels (25) 2010 (20) 2011 (45) 2012 (19) 2012 újrakiadás (4) 2013 (31) 2014 (19) 2015 (13) 2016 (16) 2017 (5) 4xmix (3) 60as évek (22) 70es évek (37) 80as évek (24) 90es évek (4) aaafnraa (1) after crying (7) ahmet (12) ajánló (7) állat (10) Anaïs Mitchell (4) anekdota (43) animáció (14) audiofil (3) autogram (4) a zenéről (85) bakelit (16) baltimore (2) bármimás (1) betegség (7) bulvár (40) cd (21) cenzúra (13) dalfordítás (313) dezinfó (16) dili (72) díszkiadványok (9) diva zappa (6) dob (21) dramatika (31) dvd (6) dweezil (33) dzsessz (17) ed palermo (13) életrajz (20) english articles (15) étel ital (18) évforduló (33) e don quijote (6) film (28) főhajtás (29) fotó (11) francia (3) fülszöveg (40) FZ-kampány 2016 (2) fzDVD (6) fzfilm (13) fzfotók (46) fzinhungary (3) fzkarikatúra (24) FZkönyv (11) fzrajzok (7) fz 70 (34) fz dokumentumműsor (34) fz feldolgozás (198) gail zappa (25) gitár (5) gitárlemezek (4) gitárszólók (46) grammy díj (7) grande mothers (22) gyász (20) gyűjtőoldal (13) halloween (20) hamburger (3) hangmérnök (9) hangszer (3) hatások (26) hiperkarma (7) honlapfejlesztés (19) honlapok (20) hungarikumok (94) igazi fzkönyv (7) improvizáció (20) interjú (17) irodalom (5) joes sorozat (5) kábszer (12) kalóz (81) képregény (1) képzőművészet (19) kiadatlan (22) klasszikus zene (81) koncertvideók (20) konfliktus (15) könyv (39) kották (22) lemezipar (7) letöltések (70) magyarember (18) magyarzenész (73) magyar sajtó (46) mások zappáról (71) midi (4) moon zappa (10) nemzappa (80) nemzappadal (44) oktatás (4) online zene (199) orosz (2) párhuzam (36) pink floyd (73) politika (52) pop (5) popkult (95) posztumusz kiadványok (41) próba (7) promóanyagok (33) rádió (5) raktár (2) rejtvény (2) rendezvény (2) road tapes (3) rockzene (48) Roxy (8) sajátcikk (20) sajátinterjú (4) sajtó (32) sdb (43) sorlemezek (99) synclavier (16) syrius (3) szövegelés (46) tab (5) tánc (4) teljes koncertek (13) tervek (1) tévé (36) the band from utopia (7) turné60as évek (20) turné70 (3) turné70 71 (30) turné72 (14) turné73 (41) turné74 (19) turné75 (3) turné75 76 (16) turné76 77 (8) turné77 78 (11) turné78 79 (13) turné80 (19) turné81 82 (18) turné84 (15) turné88 (32) új kiadvány (29) utazás (3) válogatáslemez (3) vasfüggöny (18) véleményezés (68) ycdtosa (9) yellow shark (14) youtube (18) zappanale (15) zappa budapesten (12) zappa család (32) zappa day (2) zappa emlékzenekar (17) zappa family trust (19) zappa interjúk (90) zappa plays zappa (64) zappa szövegek (45) zene (1) zenészinterjúk (75) zenésztársak (110) zz későbi cuccok (8) Címkefelhő

Banned from Utopia: So Yuh Don't Like Modern Art

2012.12.06. 08:00 mB

Banned from Utopia - So Yuh Dont.jpgAz egyik legjobb feldolgozáslemez az egyik legjobb utó(d)zenekartól - megkockáztatnám, hogy az itteni verziók néhol még jobbak is vagy legalább olyan jók mint a Mesterrel rögzített változatok.
A lenti lejátszási listából a saját számaikat gonosz módon kihagytam.

Azért itt meghallgatható a teljes lemez., itt pedig letölthető: Mamma Zappa; itt egy válogatás:

Banned From Utopia - So Yuh Don't... by mB on Grooveshark

http://multimartinmusic.com/images/The%20Band%20from%20Utopia.jpg

  • Arthur Barrow: Bass Guitar
  • Bruce Fowler: Trombone, Euphonium, Vocals
  • Tom Fowler: Bass
  • Walt Fowler: Trumpet, Flugelhorn, Keyboards
  • Ed Mann: Percussion
  • Tommy Mars: Keyboards
  • Robert Martin: Lead Vocals, Keyboards
  • Kurt Mcgettrick: Baritone Sax, E-Flat Contralto Clarinet, Piccolo
  • Mike Miller: Guitar, Vocals
  • Chad Wackerman: Drums
  • Albert Wing: Tenor Sax

    Guests:
  • Phil Teele: Bass Trombone (1)
  • Ray White: Vocals (4)
  • Mark Matthews: Guitar (10)
  • Marvin Fowler: Scratcher (10)

5 komment

Címkék: zenésztársak fz feldolgozás the band from utopia

A bejegyzés trackback címe:

https://frankzappa.blog.hu/api/trackback/id/tr534827249

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rátosi Milán · http://benwayrecords.blog.hu/ 2012.12.06. 18:14:21

Gonosz leszek kicsit, de pont a relatíve gitártalanság áll jól ennek a zenekarnak. Wackerman indiszkrét cinhangzása kevésbé. De jobb, élvezhetőbb, játékosabb, (talán pont a fenti okok miatt) autentikusabb, mint a ZPZ.

mB · http://frankzappa.blog.hu/ 2012.12.13. 21:52:41

(amióta feltettem ezt a hírt (meg a Roxy 'új' 4 számát), azóta levelezek a Groovesharkkal, mert az Uncle Meat és itt a Filthy Habits is hibás, nem hajlandó végig játszani. Senki nem tudja mi a gond - én bár feltölthettem, de törölni nem tudom: megkérem hát hogy töröljenek nekem. Na persze nem megy: "24 óra kell míg érvénybe lép". Megvárom, újra feltöltöm - ugyanaz. Ez lement azóta kétszer - közben átkonvertáltam, miegymás (oké: sok hűhó semmiért). Mindenesetre röhej: egy feltöltős oldalon nem lehet törölni? Nem lehet helyesbíteni? Ehh...

Pedig jó kis dal - meg jó kis lemez. Elég bennfentesek ahhoz hogy pontos legyen, és elég jó zenészek ahhoz hogy személyes és inspirált. Milán, kicsit vitatkoznék is a feldolgozás-zenekarok kapcsán, illetve a másutt hozott példa azért problémás (FOH), mert nem zenei: egy festői életművet persze hogy nem kell újra festeni - egy zenészét mindig újra kell játszani. :-) A "feldolgozás-zenekar" fogalma csak a hangfelvétel megjelenése óta létezhet, azelőtt mindenki "csak" zenész volt. Minden előadás újrafogalmaz, értelmez - oké, azért nagyban belejátszik hogy az eredeti elérhető lemezen, de ez azért nem nulláz le minden más előadást (mondjuk Steve Reich-nél érdekes, pláne mikor előre felvett hangszalaggal játszanak - de még AKKOR IS élmény a koncert. :-) ).

Az "eredetihez hasonulás" erőltetettsége persze nekem is gond, de furcsa módon ez akor is mintha érezhető lenne ha nem ismernénk az eredetit: egy lendületes frázison, egy belefeledkezett, kidolgozott szólón "látszik" hogy lélekből jön vagy papírból.

Sajnálom hogy ennek a zenekarnak több lemeze nem lett - kiteljesedett a Tink (ki tudja milyen félkész dolgokat fejezhettek volna be?), különböző korszakok kapcsolódtak össze, szép főhajtás lett a gazdag, pontos előadás, és élmény a személyes kötődés és a zenéhez való viszony (s a saját dalok? Még most sem igen hallgattam...).

Rátosi Milán · http://benwayrecords.blog.hu/ 2012.12.14. 17:07:10

@mB: Ezt a Picasso dolgot pontosan a ZPZ kapcsán hoztam fel, mert amit csinálnak nem több szolgai interpretációnál. Zappa-nál ez azért is problémás, mert nagyon kívül helyezkedett mindenen. A legtöbb feldolgozás zenekar itt csúszik el: ritmikailag nemhogy a gazdagságot nem tudják hozni, de belehelyezik azt egy egyszerűbb, rockosan lüktető ritmikai környezetbe, amitől az egész olyan átlagos/fapados (nem találok jobb kifejezést) lesz. A ZPZ meg leragad. Ekkora zenészekkel meg ilyen génekkel talán tovább lehetne gondolni ezt a dolgot. Ezt hiányolom.
Magának a feldolgozásnak nem is tudom, hogy van-e valamilyen jelenleg is érvényes definíciója? A tulajdonképpeni pop zenében nincsenek standardek, mint a jazzben, vagy a bluesban. Messzire visz a kérdés, főleg ha Steve Reich is belekerül. :)

yankgrappa 2012.12.15. 22:22:06

"Good artists copy - big artists steal"
(P. Picasso)

mB · http://frankzappa.blog.hu/ 2012.12.16. 17:48:29

@Rátosi Milán: Ez a kérdés igaziból csak a hangfelvétel megjelenése óta kérdés - ami magával hozta a zenészegyéniségek nagyon erős megjelenését is. A Sex Pistols kottából tanulva/előadva (vagy Johhny Roten nélkül) nyilván nem üt akkorát (semekkorát), ez tehát 'eredeti', egy Bach-etűd "eredeti" vagy "legeredetibb" előadásáról viszont aligha beszélhetünk. Zappa kapcsán is eszembe jut, milyen örökséget hagyott volna maga után a hangfelvétel feltalálása előtt: hogy élne az utókorban; vagy milyen lehetett sok olyan zenész, akinek legendás a híre, de hallani soha nem hallhattuk őket, az előzőek miatt.

Kíváncsi vagyok mit hoz a jövő, de minden ellenkező híresztelés ellenére VANNAK még koncertek a világon, stadionokat töltenek meg egyes előadók, mások folyamatosan játszanak klubokban, fesztiválokon, a zene tehát ÉL, és előadást követel, műfajából következően.

Ez persze nem ment fel senkit a sematizmus és az egyformaság alól, lehetőséget ad viszont új olvasatokra, kísérletezésekre - ahogy nekem igazi élmény Ed Palermo sok feldolgozása, a ZW Internetcsapat varázslatai - de Manfred Mann is egy kiváló karriert épített fel szinte "csak" feldolgozásdalokból.

Zenét tehát játszani KELL, előadni KELL, újrafogalmazni és átélni KELL, és amíg a zenész pajtások ezt teszik, addig mi komoly élmények lehetőségeinek vagyunk kitéve.
süti beállítások módosítása