Marc Atkinson dobol - illetve: Arthur Barrow basszuson és Ed Mann ütőhangszereken.
Marc Atkinson Las Vegasi dobos, könyvet írt Colaiuta játékáról és persze ő is előszeretettel játssza a Black Page-et - mindez itt!
Teljesen friss, egy napos közlés - kiváló zene! Vélelmezem hogy a másik két kolléga szalagon küldhette el vagy interneten közvetítette a maga szólamát, más okát nem látom hogy miért nem látszanak. Kéretik összevetni a korábban bemutatott demóval!
Lehet hogy a fentiben tévedek, mert ezt írja a dobos:
Élőben játszottam fel a dobszólamot, Arthur [Barrow] is élőben játszott, Ed [Mann] egy Kat ütőhangszeren játszott, ez elektromos (a 88-as turnén használta), de ő is élő. Nincs vágás (sequence) sehol.
............................................................................................................................... 2012-01-29 20:40
Zappa mindig nagy kedvvel vetette bele magát a nagyzenekari kalandokba, amikkel kapcsolatban mindig volt egy furcsa zavarom: nem vagyok biztos benne hogy ez a hangszerelés áll a legjobban ezeknek a munkáknak, nem vagyok benne biztos hogy akár az elektromos, akár a kamarazenei hangszerelés nem zappisztikusabb egyes esetekben.
Ilyen szempontból izgalmas élmény a Mo's Vacation kamaraváltozata. Bár... az igazság az hogy olyan lényegesen nem különbözik a "nagyzenekaritól" (klarinét + ütő), úgyhogy... nem is igazán értem a nagyzenekar fontosságát.
Hallgassuk meg a stúdióváltozatot 1982 tájáról:
- Chad Wackerman - dob/ütőhangszerek
- David Ocker - klarinét
- John Steinmetz - fagott
David Ocker meséli egy interjúban:
Frank azért kezdett a Mo 'n Herb's Vacation-nel foglalkozni, mert megkértem egyszer, hogy írjon egy darabot szólóklarinétre. Vonakodva fogadta az ötletet de aztán megírta - ez volt a Mo's Vacation, de nem tetszett neki, ezért írt hozzá egy párhuzamos dobszólót, ez volt a "Herb's Vacation". Ezzel még mindig nem volt elégedett, ezért adott hozzá 3 további klarinétszólamot, 4 fagottot, basszust és még néhány hanghatást (erről John Steinmetz és én készítettünk felvételt Frank stúdiójában).
Gondolom ez még mindig nem volt elég monumentális, ezért írt hozzá még két tételt nagyzenekarra - ez lett az LSO albumon hallható "Mo 'n Herb's Vacation". Ez végül ebben az állapotában már tetszhetett neki,mert csak ekkor köszönte meg hogy megkértem a megírásra. A londoni premier után egy nagy ölelést kaptam tőle - nagyon szokatlan volt tőle!
Érdekes kérdés hogy ez mennyiben lehetett így - David Ocker 77-ben csatlakozott Zappához kottaíróként, aki a Mo's Vacationt 78-ban játszotta már koncerteken (lásd lent), de egész más hangszerelésben. Klarinéttal csak egész később, 81 körül - persze ettől még születhetett Ocker kérésére...
Richard Emmet, John Steinmetz, FZ, David Ocker, 1981 körül - John Livzey fotója
A darab témája itt érhető még tetten:
- Zappa In New York (1978) a Cruising For Burgers szólójában felbukkan a nyitómotívum (4:00 körül), NYC, December 26-29, 1976
- Joe's Garage Act I (1979) ugyanez a nyitódallam, énekelve: Wet T-Shirt Nite,
- London Symphony Orchestra Vol. I (1983) as Mo 'N Herb's Vacation
Nem piskóta a lemezváltozat sem (1983) - és mint írtam, nekem ez is inkább kamarazenei:
És jöjjön egy változat 1978-ból - Mo's Vacation + The Black Page #2; Poughkeepsie, 1978. szeptember 21. Keverőpultos felvétel - Arthur Barrow: basszusgitár, Vinnie Colaiuta: dob és fókahang, Ed Mann: ütőhangszerek;