Egyik kedvenc koncertem ez a '81 novemberi, viszonylag jó minőségben meglevő szalag, némi aktualitást az ad neki hogy a file-megosztó oldalak elhalása ellenére a Torture Never Stops blog fáradhatatlanul cseréli a linkjeit, így újra elérhetővé válnak korábbi anyagok. (AUD, B+)
FZ, Steve Vai, Ray White, Scott Thunes, Chad Wackerman, Ed Mann, Tommy Mars, Bobby Martin.
letöltés: Champaign, 1981. november 21 (Illinois).
A koncert első fele meg is hallgatható (Google Chrome-mal javasolt):
• 00:00 Sinister Footwear II. pt. 2 • 07:02 A Pound For A Brown • • 14:03 Drowning Witch • 26:00 What's New In Baltimore? 32:46 Moggio 35:12 We're Turning Again • 40:01 Alien Orifice 44:40 Teenage Prostitute 47:02 Sinister Footwear II. pt. 1 49:10 Envelopes • 52:06 Stevie's Spanking |
Cocaine Decisions Nig Biz King Kong Sharleena Cosmik Debris Doreen Goblin Girl The Black Page Strictly Genteel The Illinois Enema Bandit Brahms's Lullaby |
Hogy ez a koncert annyira a kedvencem amennyire, annak egyik fontos oka a nyitás: a Sinister Footwear II. második felével, a finom textúrájú szólókísérettel (és persze a szólóval) indít a műsor, ráadáskánt ez után sem szűnik meg az instrumentális dominancia: nagyon eleven színfolt a Pound For A Brown funky ízű kísérete FZ szólója alatt, aztán a legszebb pillanatok az unisonoban játszott részek: az Alien Orifice középrésze, de újra és újra megdöbbent a Moggio szinte a lehetetlenség határát súroló ritmikai rejtvényének fölényesen magabiztos elővezetése is...
Az 1982-es csapat gyönyörűen tudott játszani, ha akart. Nagyon sajnálatos, hogy a kor közönsége nem értette meg, hogy nem célunk hogy a színpadra dobált "szeretetnyilvánításaik" céltáblái legyünk (Milánóban használt fecskendőket dobtak fel). - FZ
*
De vissza a Sinister II. meglepő nyitásához és kétrészességéhez: nemrégiben a Palladiumi koncertet hallgatva tudatosult bennem, hogy a darab 81 októberében még nem a Them or Us lemezről ismert változatban szólalt meg: a szóló ott időben előrébb, egy nyugodt lassú kíséret felett volt hallható (itt meg is nézhető). A későbbi változat talán pont itt, a champaign-i koncerten (vagy ekörül) alakulhatott ki. A két rész talán a kísérletezés fázisát mutatja, bár az összetartozás egyértelmű: a nyitó szóló nem csak a későbbről jól ismert kíséretet, de az utána jövő instrumentális befejező részt is felmutatja.
Rengeteg szóló, pompásan pontos játék, sok-sok gitárszóló - közülük a What's New In Baltimore?-é a Mothers of Prevention lemezre került. A koncert az Illinois Enema Bandit után Brahms altatójával zárul.