A Dog Gone blogon találtam meg a Fishman's Zappa Picks című lemez fülszövegét. A válogatás a Best Of(ok) mellett a Rykodisc próbálkozása volt új vagy újszerű népszerűsítő anyagok kiadására. Nem hiszem hogy nagyon elérte a célját (bár nem rossz anyag - megvan bárkinek is?), a kapcsolt szöveg mindenesetre érdekes:
Zappa Picks
Bátran kijelenthető, hogy Frank Zappa munkássága - elsősorban persze a zenéje, de a humora, a politikai nézetei, a társadalomkritikája is... mindene... nem is hogy alapvető hatású volt számomra, de inkább egyfajta szellemi táplálékommá vált.
Ő volt a legjobb gitáros, Jimi Hendrix mellett. Zappa teljesen különleges koncepcióval nyúlt a hangszerhez: ritmikailag és hangképzésileg. Minden, gitáron lehetséges határig elment.
Zappa egy gitárgyakorlata (Guitar Player)
Zappa nagy hatással volt arra, ahogy a Phish számára zenét írok. A "You Enjoy Myself" és a "Split Open and Melt" minden egyes hangja le volt írva - a dobok, a basszus, minden - mert ő megmutatta hogy ez lehetséges. És mikor elmentem a Bonnaro-ra két éve a tíztagú bandámmal, ott két feldolgozást játszottunk el: Charlie Danielstől a "Devil Went Down to Georgiá"-t és a "Sultans of Swing"-et a Dire Straits-től. A gitárszólót mindkét dalban a fúvósokkal játszattam el, hangról hangra. Eszembe se jutott volna ilyesmi, ha nem láttam volna Zappától a "Stairway to Heaven"-t Burlingtonban, ahol a fúvósszekció játszotta el Jimmy Page teljes gitárszólóját, teljes összhangban.
Az ilyesmi nem jellemző manapság. Éppen egy új albumot készítek, és a producerem mondta hogy egy teljes zenészgeneráció van akik már nem is tudnak játszani a hangszereiken. A Pro Toolsnak köszönhetően mindent ki tudnak tökölni a stúdióban. Franknél viszont minden zenésze a hangszere lehetőségeinek határáig kellett hogy elmenjen, minden esetben. A Phish is nagyon erősen próbálkozott ugyanezzel: szerettünk volna minden tőlünk telhetőt megcsinálni a mi kis négy hangszerünkkel. De nélküle fel se merültek volna bennem ezek a lehetőségek. Zappa adott hitet abban, hogy a zenében minden lehetséges. Demisztifikálta a generációm zenészeinek világképét:
"Figyelj, ezek csak hangszerek. Ismerd meg a határait, és kezdj el írni."
Jon Fishman, 2002