Az Idiot Bastard híre szerint a Fireworks Ensemble szalagra rögzített egy albumnyi Zappazenét, amit 2012-ben szándékszanak megjelentetni. Ebből meghallgatható a Drowning Witch, a Sofa, a Black Page és a G-Spot Tornado (kattint), amik alapján azt hiszem joggal számíthatunk remek zenére, kiváló interpretációra.
Na jó, legyen itt is meghallgatható a kiváló Drowning Witch (részlete):
Végighallgatva mindet, azt kell mondjam hogy nagyon jók a lányok-fiúk.
Itt pedig egy 2007-es kritika egy koncertről, a New York Times-ból. A szerző hosszasan magasztalja a zenészek játékát, örvend az estének, külön kiemeli a gyors, unisono részeket, hozzátéve ugyanakkor, hogy ez a fantasztikus összetettség nem mindig állt össze egy koherens egésszé.
A műsor mindenesetre magával ragadta a zenészeket - és a közönséget is, szinte kedvük lett volna ledobni a cipőiket, és táncra perdülni.
* * *
Egy részlet egy másik kritikából (Secret Society):
Na jó, most gondolom el kéne ismernem, hogy végig attól tartottam, hogy a sok jól nevelt, rendes, becsületes konzervatóriumot végzett zenész majd valami becsületes, de ezzel együtt borzalmas rock-imitációt fog bemutatni. Örömmel jelenthetem, hogy óriásit tévedtem - Brian Coughlin nagyon becsületes rock-basszeros, Eric Porland is jól teljesített a Black Page-ben Terry Bozzio szerepében - az eredeti dobszóló után a Fireworks többi tagja is bekapcsolódott a "súlyos változatba", amit (egy kis "irányított improvizáció" után) a "laza, tini New York verzió" követett. A T'Mershi Duween nagyon feszes volt, még ebben az életveszélyes tempóban is. Jennifer Choi a közönség legnagyobb megelégedésére szépet szólózott a reggae-ízű King Kong-ban, Michael Ibrahim a Purple Lagoon morze-kódot idéző lüktetése felett rázott egyet. Őt Oren Fader és Brian Coughlin követte egy-egy szégyentelenül profi showmankedéssel mielőtt a csapat az Approximate-re váltott.
A Fireworks egy ropogós, hiteles G-spot Tornado-val zárt. Nagyon jó zenekaroktól hallottam ennek nagyon gyenge előadásait, úgyhogy jó volt látni, hogy a Fireworksben mindenki nagyon ott van és vágja a dolgot. Jó lezárása is volt az amúgy nem tökéletes koncertnek. A G-Spot Tornado pedig nem Nagyon Komoly Zene - a technikai kihívásai ellenére tulajdonképpen csak egy nagyon húzós dallam egy dögös alap felett. De ha jól csinálják, akkor gyilkos.
Komolyan.
T'Mershi Duween: