Az acetate" az valami olyan tesztnyomat, amit lemezmegjelenés előtt készítenek belső használatra - és aztán ezt vagy kiadják, vagy nem. Ezt most pont nem, azaz itt egy újabb ismeretlen, valahonnan előkerült felvétel, amit valaki (ha jól értem) 12.000 dollárért vett meg (jól értem?), és rögtön másnap közzé is tette a zappateers-en.
- Wipe Out
- East L.A.
- Weasels Ripped My Flesh
- Kung Fu
- Igor's Boogie
- Passacaglia
- Copenhagen Night Music
- Help, I'm A Rock
- Chocolate Halvah,
- Prelude To The Afternoon Of A Sexually Aroused Gas Mask
- The Cookie Jar Lecture
- It Must Be Your Breath
A felvételek 1968 októbere és 1969 májusa között készültek - tehát:
balint on 2010, March 7 - 17:59.
A Passacagliat biztos meghallgattam már, ha 8szor nem is, 6szor tuti, mert annyira király. Ez ugye egy klasszicista, vagy barokk (vagy ilyesmi) zenei forma. Ha nem nézek utána, a büdös életben nem feltételeztem volna ilyesmit, arról a korszakról az embernek inkább ezek a kimért csemballó jammek jutnak az eszébe. Ez a téma viszont egy nagyon jó kis sunshine ritmus/dallam. Mellesleg a Robert Fripp and The League of Crafty Guitarists valamelyik (vagy több) lemezén is szerepel egy ilyen című dal, ha egyszer hazajutok és hozzáférek a teljes zenei adatbázisomhoz, rá is hallgatok, itt nem állok neki keresgélni.
Mint kiadvány megértem, hogy így ebben a formában nem lett kiadva, bár részletei ugye megjelentek hivatalosan. Tele van az egész gerjedéssel (nem a hangzásra gondolok) feedback orgiával (ez mondjuk mértékkel), Roy Estrada beteges vokáljaival egészében véve azt hiszem összekötve a korai Mothers által nyújtott vizuális élménnyel igazán élvezhető kis cucc lehet, így kevésbé.
Azért van pár jó nóta, a Coppenhagen Night Music-ot feltétlen ki kell emelnem, abszolút favorit. Kung Fu - persze az is jó. Ilyenünk is van, maradjunk enyiben. Ja, viszont nagyon jól szól!!!
Ez a Passaakármi nem a King Kong valami belrésze? Mik egyébként a műfaj szabályai - ha vannak?
Illetve azt fogom majd megnézni, hogy ennek a Kung Fu-nak van-e köze amahoz a Kung Fuhoz, amit későbbről ismerünk.
Érdekes - és persze mindenképpen jó - hogy a részletes ismertetésekben a felvételek helye és ideje van részletezve, de engem nagyon érdekelnének az egyéb,zenei kapcsolatok.
Aszongya jambikus lejtésű 3/4edben van a téma jó része, a variációk során gyakran több szólamban. A többit nem értem, illetve a jambikus lejtés is kifog rajtam, de ez már irodalom órán is így volt anno.
nézd meg, a Passabigyó tulajdonképpen az Igor's Boogie dallamát viszi tovább és ismételgeti. Mintha.
.
A Copenhagen Night Music meg egész különös, úgy képzelem hogy ez valami irányított improvizáció lehet. Különös Zappától egy ilyen inkább hangulatokból építkező, ennyire éteri valami.
Az első fele a legjobb része. Milyen jó hogy Estrada nem üvölt benne. Hehe.
az Igors Boogie-t nyitó kis dallamfoszlánnyal érzek rokonságot, egyébként nekem Igorról sokkal inkább a Holiday in Berlin jut eszembe, ugyanaz a totál széteső, szédelgő, zseniális ritmus. Ahogy hallgatom a nyitó kis dallam darabka egyre inkább kezd hasonlatossá válni, de csak az eleje.
A Coppenhagen Night Music-kal meg nem lehet betelni annyira zseniális.
Elmagyarázták egyszerűen ezt a passacaglia dolgot, egy dallamot variálnak, arra impróznak, a be-bopban is ezt csinálták lényegében.
ez a jambikus lejtésű 3/4ed meg a görög drámákban volt jelen anno. Aiszkhülosznál biztosan.