Kötelező olvasmány

- A hátsó sorból - Ruth on Roxy
- Zappa: Egy interjú - jó, 1973
- ROCK - és más négybetűsek 1968
- Road Tapes #2 - by Milán  << 
- Terry Bozzio & Borlai - videó
- Műszál Bob / Szomorú Jane
- Zappa idézetek - megmond.

Zappa Stream Radio

Creative Commons Licenc

Hozzászólások

Címkék

100%zappa (12) 1950-es (3) 1963 (2) 1964 (1) 1966 (3) 1967 (7) 1968 (3) 1970 (6) 1971 (3) 1972 (1) 1973 (1) 1974 (1) 1975 (3) 1977 (1) 1978 (4) 1980 (1) 1981 (2) 1982 (2) 1983 (3) 1984 (3) 1985 (1) 1986 (3) 1987 (1) 1988 (1) 1989 (2) 1990 (4) 1991 (5) 1992 (2) 1993 (1) 1994 (5) 1995 (1) 1996 (1) 1997 (2) 1998 (1) 2000 (1) 2004 (2) 2005 (3) 2006 (10) 2007 (8) 2008 (2) 2009 (4) 200 motels (25) 2010 (20) 2011 (45) 2012 (19) 2012 újrakiadás (4) 2013 (31) 2014 (19) 2015 (13) 2016 (16) 2017 (5) 4xmix (3) 60as évek (22) 70es évek (37) 80as évek (24) 90es évek (4) aaafnraa (1) after crying (7) ahmet (12) ajánló (7) állat (10) Anaïs Mitchell (4) anekdota (43) animáció (14) audiofil (3) autogram (4) a zenéről (85) bakelit (16) baltimore (2) bármimás (1) betegség (7) bulvár (40) cd (21) cenzúra (13) dalfordítás (313) dezinfó (16) dili (72) díszkiadványok (9) diva zappa (6) dob (21) dramatika (31) dvd (6) dweezil (33) dzsessz (17) ed palermo (13) életrajz (20) english articles (15) étel ital (18) évforduló (33) e don quijote (6) film (28) főhajtás (29) fotó (11) francia (3) fülszöveg (40) FZ-kampány 2016 (2) fzDVD (6) fzfilm (13) fzfotók (46) fzinhungary (3) fzkarikatúra (24) FZkönyv (11) fzrajzok (7) fz 70 (34) fz dokumentumműsor (34) fz feldolgozás (198) gail zappa (25) gitár (5) gitárlemezek (4) gitárszólók (46) grammy díj (7) grande mothers (22) gyász (20) gyűjtőoldal (13) halloween (20) hamburger (3) hangmérnök (9) hangszer (3) hatások (26) hiperkarma (7) honlapfejlesztés (19) honlapok (20) hungarikumok (94) igazi fzkönyv (7) improvizáció (20) interjú (17) irodalom (5) joes sorozat (5) kábszer (12) kalóz (81) képregény (1) képzőművészet (19) kiadatlan (22) klasszikus zene (81) koncertvideók (20) konfliktus (15) könyv (39) kották (22) lemezipar (7) letöltések (70) magyarember (18) magyarzenész (73) magyar sajtó (46) mások zappáról (71) midi (4) moon zappa (10) nemzappa (80) nemzappadal (44) oktatás (4) online zene (199) orosz (2) párhuzam (36) pink floyd (73) politika (52) pop (5) popkult (95) posztumusz kiadványok (41) próba (7) promóanyagok (33) rádió (5) raktár (2) rejtvény (2) rendezvény (2) road tapes (3) rockzene (48) Roxy (8) sajátcikk (20) sajátinterjú (4) sajtó (32) sdb (43) sorlemezek (99) synclavier (16) syrius (3) szövegelés (46) tab (5) tánc (4) teljes koncertek (13) tervek (1) tévé (36) the band from utopia (7) turné60as évek (20) turné70 (3) turné70 71 (30) turné72 (14) turné73 (41) turné74 (19) turné75 (3) turné75 76 (16) turné76 77 (8) turné77 78 (11) turné78 79 (13) turné80 (19) turné81 82 (18) turné84 (15) turné88 (32) új kiadvány (29) utazás (3) válogatáslemez (3) vasfüggöny (18) véleményezés (68) ycdtosa (9) yellow shark (14) youtube (18) zappanale (15) zappa budapesten (12) zappa család (32) zappa day (2) zappa emlékzenekar (17) zappa family trust (19) zappa interjúk (90) zappa plays zappa (64) zappa szövegek (45) zene (1) zenészinterjúk (75) zenésztársak (110) zz későbi cuccok (8) Címkefelhő

McWazoo ZPZ-beszámolója (Bécs) - a hozzászólások

2009.06.22. 13:00 mB

(a beszámoló itt - a lentiek időben visszafelé olvasandóak)

Ponty jöhet, ha

Benway, 2009, június 22 - 19:59

Ponty jöhet, ha basszusklarinéton játszik, ki nem állhatom a hegedű hangzását, nyílván vannak kivételek. A Colaiuta/Barrow ritmusszekciót nálam nem veri semmi, még Bozzio zsenije sem. Steve Vait meg nem érzem kihagyhatatlannak...

McWazoo, 2009, június 21 - 20:56

Ponty?Bozzio?Vai?

------------
Benway, 2009, június 18 - 13:55

FZ
Vinnie Colaiuta
Arthur Barrow
Ike Willis
Ray White
Napoleon Murphy Brock
Ruth Underwood
Tommy Mars
Bobby Martin
Roy Estrada
lehetetlen lista, de kikivánkozott belőlem. Adrian Belew-t meg csak azért nem írtam mert neki az új Crimso' lemezen a helye, ha lesz valaha is?! szerintem Dweezil arcán ez a mosoly nem marketing. egyszer láttam a ZPZ-t és bár koncerten a hangerő meg a hangulat elvitte a dolgot, nekem nem jön be. viszont kurvajó zenészek, és kit érdekel az én véleményem? -ezt most minden irónia nélkül. amit a család művel abszolút nem szimpatikus, de ezzel a zenekarral nincs baj szerintem.


hukhes1, 2009, június 13 - 09:23

bocsáss meg!Imádnivalóak.Nézd meg a Yútubon 1967-es heppitugedört .Olyan hamiskásan huncut mosollyal énekel az Eddi(vagy a Fló),zabálnivaló.A Fló(vagy ez EddI) meg olyan édi a cuki kis kalapjában.Sikongatni, tapsikolni vágyom.EZT lehet szeretni


McWazoo, 2009, június 10 - 22:31

Látva az itt kibontakozó polémiát előástam vinyóm mélyéről az általam korábban már e honlapon reklámozott ausztrál csapat egy studiófelvételét,majd rákerestem a neten is.
Bár rendkívül rosszul vágott ez az egyveleg,szarul is szól,azért a hangulatból talán sikerül kivenni valamit,ami szerintem FZ-nek fényévekkel jobban tetszene,mint amit Dweezil rakkol össze...
Íme:

https://www.youtube.com/watch?v=WGEBsD5F0VE
https://www.youtube.com/watch?v=qLZQ1fZ9_qI

Majd jobb minőségben hangban is:
http://www.myspace.com/petulantfrenzy


anyám, 2009, június 10 - 15:44

Mi a faszomat lehet szeretni a Flóékon ?


hukhes1, 2009, június 10 - 15:04

Miért nem szeretitek ti Eddit meg a Flót?
Viszont örülök ,hogy más is többre értékeli néha a kis Zappánál a Régi zenészeket.Nekem ezért értékesebb G.Duke pertu haversága,mint Dvizilé.(Ő még nem is pertu haverom)


anyám, 2009, június 10 - 07:16

Valószínű, hogy ez csak akkor jönne létre. Na de kérjük az újabb tippeket. Különben is ez egy "Imaginary Voyage" Ponty.


McWazoo, 2009, június 9 - 20:34

Bár ebben az opcióban FZ feltámadna,azonban ez, érzésem szerint, rosszat nem tenne a következő koncertnek!


anyám, 2009, június 9 - 20:23

The Best Band You Never Heard In Your Life

Frank Zappa
Terry Bozzio
Scott Thunes
Bobby Martin
Tommy Mars
Steve Vai
Dweezil Zappa
Ed Mann
Ike Willis

játékszabály: max. 10-12 zenész

------------
McWazoo, 2009, június 8 - 22:15

Hát azért engem mondjuk úgy vonzana egy képzeletbeli 2010-es ZPZ-koncertre Scott Thunes,Ian & Ruth Underwood,Arthur Barrow,Captain Beefheart,Adrian Belew,Terry Bozzio,Napoleon Murphy Brock,Vinnie Colaiuta,George Duke,Aynsley Dunbar,Roy Estrada,Bruce Fowler,Tom Fowler,Ed Mann,Tommy Mars,Jean-Luc Ponty,Dave Parlato,Chester Thompson,Chad Wackerman bármilyen arányú kombinációja,mint lepkét a százas égő.Nem tehetek róla,ha ezeket a neveket olvasom beugrik az évtizedek óta hallgatott sok-sok album,korszak,video,koncert.Igenis mennyei lenne ezeket a zenészeket újra ,ÉLŐBEN Zappát játszani látni,hallani.Nagyon élveztem a bécsi koncertet,de szerintem pont a "zappaiság" veszett el belőle.Ott látom a függöny mögött a pénzt számláló megőszült faarcú,antitálentum feleséget Gailt,akinek fingja nincs,hogy valójában mi is van a tulajdonában és azzal mit is kellene kezdenie.


anyám, 2009, június 8 - 17:03

Nem vesztek valamit észre, Dweezil megöregedet...
Amikor Ahmettel ökörködtek,az sokkal közelebb állt FRANK ZAPPÁhoz. Ő most "egy" tribute band, aki jobb mint a többi, bár nekem egy Ike Willis & Ossi Duri a tutti! Van egy kazettám régi Zappa feldolgozások (német,holland,belga,franci)zenekarok 80-as évek mindent kicsavarnak na az is buli,persze némelyik bünrossz,de legalább próbálkoznak.Dweezil a legnehezebbet választotta egy az egyben, a koncert biztos jó ott a helyszínen ,de fígyeld meg hányszor hallgatsz meg egy ilyen felvételt. A Roxit biztos úgy gondolták FRANK/DWEEZ/FRANK/DWEEZ/FRANK/FRANK/DWEEZ/DWEEZ/FRANK/DWEEZ/GAIL nade...

------------
spice, 2009, június 8 - 09:22

Azt hiszem, itt mindenkinek igaza van. Jó koncertek ezek, jó a DVD is, legalább is én többször meghallgattam/néztem, másnak is mutogatom, de mások nem szeretik.
Frank. Amikor a hatalmas életmű különböző darabjait hallgatom, jövök rá, milyen remek szerzemények ezek, aztán felkapom a fejem, hogy ez az ember mennyire páratlan és színesen egyéni gitáros, zenekarvezető, jó a "színházi" előadás, ráadásul remek dolgokat mond az interjúkban - szóval ezek EGYÜTT teszik ki azt, aminek csak egy részlete kíván átjönni Dweezil közreműködésével, és ez már nekem nem Zappa. Úgy gondolom a Dweezil játszik Zappát logó találóbb lenne, mert a pénzzel és a jogokkal ellentétben a tehetség és a megszállottság nem öröklődik.
Remélem megcáfol, mert manapság hiánycikk az ötletes zenei építkezés.


balint, 2009, június 8 - 08:43

Heló

kösz a választ! - kicsit továbbgörgetve (ha még nem unalmas :-)):
"Dweezil a Frank életmű folytatása szeretne lenni"
Nem ezt gondolom (még ha ezt is adod a számba, illetve többünknek ;-) ), egyszerűen csak egy koncerten voltunk, ami szép volt, és én ezt nem keverném össze az előadó felmenőivel, saját szerzeményeivel, vélt vagy valós céljaival, múltjával, satöbbi. Dweezil nagyon sok kritikával illethető - ahogy illették és illettük is ezeken az oldalakon is, de odaállt a színpadra, és ZENÉL. Nekem tetszett - de nem gondolom az "életmű folytatásának", ahogy szerintem ő sem - nekem akkor tűnne annak (és valóban zavarna), ha egy Frank Zappának címzett koncerten sajátokat is játszana - mi lenne a "folyamatosság" sugallata, ha nem az? (Egymás mellé lenne téve a dolog, összemérhetően - öszemérENDŐEN. De nem teszi.).
.
Itt egész másról van szó - ugyanarról, amit Ed Palermo vagy a Cosmik Debris csinál: zenélnek a színpadon, és ez (szerintem) jó. Szépen zenélnek - és ez még jobb.
.
Valahogy mintha túl lenne ez a dolog ideologizálva - ezért is vetődhet fel ilyen hogy én (mi, páran) az "életmű folytatásaként" fogadjuk el ezt a koncertet vagy turnét. Bizonyos tekintetben persze igen - ahogy az Ensemble Ambrosius is az, meg a Fischer Ádám és a MR Szimfonikusok - meg én is mikor otthon a Zoot Allures-t pötyögöm :-D.
.
Amúgy fogalmam sincs hogy Philipp Emanuel játszotta-e a papa műveit, de abban sem látnék semmi kivetnivalót. Miért volna probléma ez? A "kizárólagosság" szóval meg megint vitatkoznék: bénán csinálja a Zappa család a dolgait meg az egész engedélyeztetést (=NAGYON bénán), de azért mások is játszanak FZ-t (Pl. a Modern Art Orchestra, stb.), csak kicsit macerás engedélyt szerezni. Ahogy Dweezil is játszik mást IS: nemrég jelent meg az új lemeze.
.
No: a tanulság nekem annyi, hogy differenciáltabban is lehet a dolgot nézni: lehet valaki szerencsétlen üzletember és ellenszenves tulajdonos meg családtag, ÉÉÉÉÉÉÉÉS eközben játszhat gyönyörűen zenét - történetesen a papáét is. A zene ott tekereg a levegőben - jobbára ideológiamentesen. (Egyelőre) nincs kedvem lemondani egy potenciálisan kiváló koncertről, mert a zenészembernek valóban vannak nem szimpatikus dolgai.
.
A "húzónevek" meg nekem pont nem érdekesek szinte egyáéltalán: én MOST jobbára Ben Thomast mentem ki megnézni - meg a zenekart.
.
És akárhogy is: jó volt! :-)


spice, 2009, június 8 - 07:45

Bálint: "Másrészt simán meghallgatható egy csomó saját dolog: Dweezilnek van vagy 6-8 saját lemeze, Joe Travers is játszott vagy 5-6 helyen (többek közt Dweezillel is), Pete Griffin basszernak is van saját zenekara/lemeze (Gyphron Labs) - tehát szabad a pálya. Így "epigonsággal" elég nehéz bárkit megvádolni - legfeljebb a zenehallgató restségéről lehet szó."

Dweezil lemezeit a megjelenés idejétől fogva ismerem, és többünk egybehangzó véleménye, hogy a papa neve nélkül 10 darabot sem adott volna el belőlük, mondjuk 9-et lehet. Szóval restségről szó sincs.
Az értékteremtés nimbusza akkor nem sérülne, tehát az epigonság fel sem vetődne, ha az általad is említett saját dolgaikat is játszanák. Valamiért nem teszik. Én sejtem miért.
A dolog persze a pénzről is szól, ezért kell nagy húzóneveket belehímezni az előadásba, akik alkalmat teremtenek a kíváncsiságra. Nem hiszem, hogy ez a magatartás más lenne, mint a Frank által oly sokat szapult kamarazenészek hangos kottaolvasása.
Újabb idézet tőled: "Nagyon értékes életművet lehet létrehozni nem-szerzőként is." - maximálisan egyet értek veled, de képzeld csak el a Bach famíliát, ahol csak az apa műveit játssza (kizárólagos joggal) Carl Philipp Emanuel. Sántít az nagyon. Glenn Gould, aki ugye a legnagyobb előadók egyike volt, sem csak egy szerzőtől játszott. Persze nem is volt a show business foglya.
A probléma számomra attól zavaró, hogy Dweezil a Frank életmű folytatása szeretne lenni - úgy látom számotokra ez sikerült is, szerintem pedig nem. Sőt!


balint, 2009, június 7 - 20:11

Héjj,hát ilyen listát idemásolni persze lehet, de nyilván nem gondolható komolyan, hogy majd nagy betűkkel megjelenik a plakáton, hgy "idei sztárvendég: Norma Jean Bell!!!!!", vagy "és most nagy tapsot kérek: MAX BENNETT!!" - és erre majd özönlenek a népek (azzal együtt hogy a listából pl. Mike Brecker sajnos már meg is halt).
Énarra lennék kíváncsi, hogy REÁLISAN ki lenne amolyan közönségcsalogató. Aki "arc" is, aki ZENÉSZ is, akinek a hatása érződne is... Nekem nagyjából sak Bobby Martin és Tommy Mars jut eszembe, más nem nagyon - illetve én változatlanul a gondolom, hogy akárki lehet jó zenész, nam csak az "eredetiek".

A fentebbi videók alapján én mondjuk Ahmetre szavaznék mégegyet.

De vissza még: engem tényleg az érdekelne, hogy TE ki miatt jönnél izgalomba, vagy szerinted ki lenne aki személyiségével és zeneiségével a közönségre valódi vonzerőt gyakorolna, és a bandát állatira felrázná?

------------

anyám, 2009, június 7 - 10:13

balint, 2009, június 7 - 00:09

Az idő sokmindent megválaszol majd, de 2006-ban elég egyértelmű volt, hogy a Híresek csak átmenetiek - hiszen mindnek megvan a maga karrierje, nem ér rá feltétlenül. És ki jönne még szóba? Ike Willis - ő eléggé megöregedett, a Youtube videók tanúsága szerint a hangja is elmenőben. Adrian Belew? King Crimsonja van és szólómunkái. Flo és Eddie? Ez inkább töegoszlatásra volna jó :-). Bobby Martin?.. Lehet, de ki tudja hogy van-e kedve még utazni.
.
Ben Thomas megítélésétől függetlenül is azt gondolom hogy nem szabadna túl sokat várni az "eredeti" emberektől, mert ennek a zenének sosem az ilyen jellegű, szenélyhez kötődő autentikussága volt a lényege. Elment egy zenész? Sebaj, jött egy másik - át kellett kicsit hangszerelni a dolgokat és ment a szekér tovább. Ilyesmi kell most is: (mondjuk) fiatal, szikrázó emberek.
.
Na ezen persze lehet vitatkozni hogy a mostaniak olyanok-e. De ez már sokkal érdekesebb kérdés nekem, mint hogy valaki "eredeti"-e vagy sem, rajta van-e a gyári címke vagy csak utángyártott. :-)


McWazoo, 2009, június 6 - 21:31

"Olyan hollywoodi best of Zappa az egész."Évek óta írom itt is hasonló véleményemet.Maximálisan egyetértek ezzel.A saját szerzeményeikre én a magam részéről viszont nem vagyok kiváncsi.Zappát játszanak,de ütősen,ritmusváltásokkal,sok humorral,virtuozítással.Ehhez legalább ismerni kell 50-60 számot,nem ilyen utolsó pillanatban felvett színészecskékkel kellene énekeltetni.Nyilvánvaló,hogy Dweezil képtelen egy egész estés Zappa-festményt vászonra vinni,de hozzon régi Zappa-zenészeket!Ez viszont lehetetlennek tűnik,valami a családdal nem stimmelhet,mert eltűntek a 2006-os nagyok a ZPZ-ből.Ennek komoly oka lehet.Az nem véletlen,hogy egy régi tagot sem tud bevenni...Gondoljuk meg;több száz zenész játszott Zappával!Aki látta a 2006-os Bp.-i ZPZ-t Montana Napoleonnal,Black Page Terry Bozzioval,azon a qurva nagy dobszerkóján,Whippin Post Steve Vai-jal ,az érti,hogy mit akarok mondani...


anyám, 2009, június 6 - 16:01

Szerintem is.

------------

McWazoo, 2009, június 6 - 11:45

Szerintem is.
Köszönet a beszámoló profi szerkesztéséért!


balint, 2009, június 6 - 06:37

"Jó volna néhány saját dolgot is hallani tőlük, mert ez így csak egy különbözőképpen értékelt epigonság, mint az oly sokat szapult "komoly zenészek" előadása."
.
Erről 3 dolog jut eszembe:
- Egyrészt pont ezt kiabálta fel az egyik néző a közönségből, hogy játsszatok sajátot is, és Dw azt mondta hgy majd előfordulhat, de ez MOST egy Frank Zappa műsor.
.
- Másrészt simán meghallgatható egy csomó saját dolog: Dweezilnek van vagy 6-8 saját lemeze, Joe Travers is játszott vagy 5-6 helyen (többek közt Dweezillel is), Pete Griffin basszernak is van saját zenekara/lemeze (Gyphron Labs) - tehát szabad a pálya. Így "epigonsággal" elég nehéz bárkit megvádolni - legfeljebb a zenehallgató restségéről lehet szó.;-)
.
- Harmadrészt meg azt gondolom hogy nagyon sokféle zenei értékteremtés van: vannak zeneszerzők, és vannak akik inkább előadók. Ahogy vannak filmrendezők és írók, és vannak "csak" színészek. Lehet őket kárhoztatni valamiféle "epigonság" miatt, de ez megint azt vetné fel, hogy csak egyféle értékteremtés van, és a másik típusú léhűtők (=színészek, versmondók, zenei előadóművészek, operaénekesek) csak lopják a napot - és a szerzők alkotásait. :-) Nem gondolom hogy ez így van, nagyon értékes életművet lehet létrehozni nem-szerzőként is: CSAK balalajkán játszva, CSAK barokk zenére fókuszálva, vagy akárhogy.
.
És tényleg különös ez az "epigonság" felvetés akkor, mikor (ld. első bek.) konkréten ezeknek az embereknek VAN olyan saját anyaga amit bőszen lehet(ne) hallgatni, és egy olyan emberről beszélgetünk, aki a maga 40 évéből (egyelőre) hármat szentelt a papa muzsikájának. Ez olyan botrányosan felborult arány, ami "epigonságot" kell hogy felvessen?... (Ed Palermo 16 éve (!!!) szinte nem csinál mást "csak" Zappát játszik - összvissz egy saját számot ismerek tőlök. Nem gondolom hogy ez olyan nagy "baj".) Sok kritikával lehet illetni persze Dweezilt meg a famíliát, de ez az epigonosdi nekem nagyon döcögős.
.
Szerintem.

 

 

anyám, 2009, június 5 - 20:05

Szerettem Dweezt amig az volt, most, hogy "Frenk" lett így is csipem, csak nem hallgatom.


spice, 2009, június 5 - 15:08

Jó volna néhány saját dolgot is hallani tőlük, mert ez így csak egy különbözőképpen értékelt epigonság, mint az oly sokat szapult "komoly zenészek" előadása. Olyan felvett dolog, hogy most Zappát játszunk, mert ezt osztotta az élet. Persze még az sem lenne bűn, ha élesebben adnának elő. Olyan hollywoodi best of Zappa az egész. Szerintem csalás (de erős ez a kijelentés, elnézést miatta), mint amikor a mai Deep Purple a hetvenes években jól megírt számait játsza. Végül is jogilag rendben van...

Szólj hozzá!

Címkék: 2009 véleményezés zappa plays zappa

A bejegyzés trackback címe:

https://frankzappa.blog.hu/api/trackback/id/tr772755678

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása