ó-ó-ó-ó
rendi rendi rendi dini vappap
ó-ó-ó-ó
rendi rendi rendi dini vappap
Villany Irma néni
szerelem-nőherceg
arany-palacsinta
a tűzhelyen serceg
szívem királynője
hallgass meg kérlek
Villany Irma néni
repetát kérek
itt minek melóznék
tényleg nem is értem
tök hülyének néztek
majd' meghaltam éhen
szeress Irma néni
szeres most és mindörökké
Dit-dit-dit-dit dit-dit-dit-dit
Dit-dit-dit-dit ditty-ditty
Dit-dit-dit-dit dit-dit-dit-dit
Dit-dit-dit-dit ditty-ditty
Dit-dit-dit-dit dit-dit-dit-dit
Dit-dit-dit-dit ditty-ditty
Dit-dit-dit-dit dit-dit-dit-dit dit...
mazsolát meóznék
sütikét flamóznék
járgány esti fénnyel
Irma néni éjjel
szabad- és salátanap
penészes majonéz-alap
cirógass! (ah!)
cirógass! (ah!)
cirógass Irma néni
cirógass! (ah!)
cirógass Irma néni
Mmm, öcsém, kicsit elnehezült a szám
Nem tudom mikor mondasz igazat
Semmikor
Honnan tudjam hogy bármi amit mondtál nekem az…
Sehonnan
fordítás: Marosi Bálint. A munka a Creative Commons Nevezd meg! - Ne add el! - Ne változtasd! 2.5 Magyarország Licenc alatt van.
jegyzetek:
- Aunt Jemima a wikipédián (maga a szócikk is hivatkozik Zappára, a popkulturális utalásoknál)
- Electric Aunt Jemima - részletes jegyzetek az arf.ru oldalról;
- The Words and Music of Frank Zappa - a könyv a dalról, p. 68.;
Az egyik ok, ami miatt a nyugati part képei egy csomó dalban feltűnnek az az, hogy néha azért írok dalokat hogy a zenekar többi tagját szórakoztassam, vagy még három-négy embert a világban, akik értik a daloknak ezeket a tényleg ostoba titokzatos utalásait. Captain Beefheart az egyike azoknak, akik tudják miről szólnak ezek, és érted, ő azért látott már pár fura dolgot életében. Mindig röhögnöm kell mikor mások próbálják meg megmagyarázni ezeket és eszelős, de tényleg eszelős értelmezésekkel jönnek. Azért ez egy bizonyos szintig elszórakoztat.
Képzeld el, hogy milyen agyament ez az „Electric Aunt Jemima” című dalnál, ami egy erősítőről szól. Igen, egy Standel erősítőről, ami kábé ekkora, jópár felvételen használtam. De van a dalban pár utalás egy hat vagy hét évvel ezelőtt a kaliforniai Lancaster-ben, Denny kávézójában úgy hajnali négy körül lezajlott találkozóra. Don Vliet, akit a világ inkább Captain Beefheart-ként ismer, és én ültünk ebben a kávézóban és arról beszélgettünk, hogy mihez is kezdünk majd a zeneiparban, ide kapcsolódik az a sor a járgánnyal ("monza"), mert a rádióból ránk ömlő zenében levő szövegek problémájáról beszélgettünk. Mindig úgy éreztem, hogy az a zene amin felnőttem, a rhythm & blues-t kivéve, egyszerűen szörnyű volt, és nem akartam kitenni magam ennek, azt szerettem volna ha jobb lenne a választék. De nem volt semmi jobb.
(Frank Zappa, Barry Miles interjúja, International Times; nr. 63, 1969)