Kötelező olvasmány

- A hátsó sorból - Ruth on Roxy
- Zappa: Egy interjú - jó, 1973
- ROCK - és más négybetűsek 1968
- Road Tapes #2 - by Milán  << 
- Terry Bozzio & Borlai - videó
- Műszál Bob / Szomorú Jane
- Zappa idézetek - megmond.

Zappa Stream Radio

Creative Commons Licenc

Hozzászólások

Címkék

100%zappa (12) 1950-es (3) 1963 (2) 1964 (1) 1966 (3) 1967 (7) 1968 (3) 1970 (6) 1971 (3) 1972 (1) 1973 (1) 1974 (1) 1975 (3) 1977 (1) 1978 (4) 1980 (1) 1981 (2) 1982 (2) 1983 (3) 1984 (3) 1985 (1) 1986 (3) 1987 (1) 1988 (1) 1989 (2) 1990 (4) 1991 (5) 1992 (2) 1993 (1) 1994 (5) 1995 (1) 1996 (1) 1997 (2) 1998 (1) 2000 (1) 2004 (2) 2005 (3) 2006 (10) 2007 (8) 2008 (2) 2009 (4) 200 motels (25) 2010 (20) 2011 (45) 2012 (19) 2012 újrakiadás (4) 2013 (31) 2014 (19) 2015 (13) 2016 (16) 2017 (5) 4xmix (3) 60as évek (22) 70es évek (37) 80as évek (24) 90es évek (4) aaafnraa (1) after crying (7) ahmet (12) ajánló (7) állat (10) Anaïs Mitchell (4) anekdota (43) animáció (14) audiofil (3) autogram (4) a zenéről (85) bakelit (16) baltimore (2) bármimás (1) betegség (7) bulvár (40) cd (21) cenzúra (13) dalfordítás (313) dezinfó (16) dili (72) díszkiadványok (9) diva zappa (6) dob (21) dramatika (31) dvd (6) dweezil (33) dzsessz (17) ed palermo (13) életrajz (20) english articles (15) étel ital (18) évforduló (33) e don quijote (6) film (28) főhajtás (29) fotó (11) francia (3) fülszöveg (40) FZ-kampány 2016 (2) fzDVD (6) fzfilm (13) fzfotók (46) fzinhungary (3) fzkarikatúra (24) FZkönyv (11) fzrajzok (7) fz 70 (34) fz dokumentumműsor (34) fz feldolgozás (198) gail zappa (25) gitár (5) gitárlemezek (4) gitárszólók (46) grammy díj (7) grande mothers (22) gyász (20) gyűjtőoldal (13) halloween (20) hamburger (3) hangmérnök (9) hangszer (3) hatások (26) hiperkarma (7) honlapfejlesztés (19) honlapok (20) hungarikumok (94) igazi fzkönyv (7) improvizáció (20) interjú (17) irodalom (5) joes sorozat (5) kábszer (12) kalóz (81) képregény (1) képzőművészet (19) kiadatlan (22) klasszikus zene (81) koncertvideók (20) konfliktus (15) könyv (39) kották (22) lemezipar (7) letöltések (70) magyarember (18) magyarzenész (73) magyar sajtó (46) mások zappáról (71) midi (4) moon zappa (10) nemzappa (80) nemzappadal (44) oktatás (4) online zene (199) orosz (2) párhuzam (36) pink floyd (73) politika (52) pop (5) popkult (95) posztumusz kiadványok (41) próba (7) promóanyagok (33) rádió (5) raktár (2) rejtvény (2) rendezvény (2) road tapes (3) rockzene (48) Roxy (8) sajátcikk (20) sajátinterjú (4) sajtó (32) sdb (43) sorlemezek (99) synclavier (16) syrius (3) szövegelés (46) tab (5) tánc (4) teljes koncertek (13) tervek (1) tévé (36) the band from utopia (7) turné60as évek (20) turné70 (3) turné70 71 (30) turné72 (14) turné73 (41) turné74 (19) turné75 (3) turné75 76 (16) turné76 77 (8) turné77 78 (11) turné78 79 (13) turné80 (19) turné81 82 (18) turné84 (15) turné88 (32) új kiadvány (29) utazás (3) válogatáslemez (3) vasfüggöny (18) véleményezés (68) ycdtosa (9) yellow shark (14) youtube (18) zappanale (15) zappa budapesten (12) zappa család (32) zappa day (2) zappa emlékzenekar (17) zappa family trust (19) zappa interjúk (90) zappa plays zappa (64) zappa szövegek (45) zene (1) zenészinterjúk (75) zenésztársak (110) zz későbi cuccok (8) Címkefelhő

Legyen benne fokhagyma (interjú, Guitar Player, 1982)

2014.10.24. 23:20 mB

Lineáris gondolatmenetekként vagy kész mintákból építed fel a szólóidat?

Guitar 1982 d.jpgEgyet kell hogy megérts: én nem gyakorlok, nem vagyok pontos, és csak azt játszom ami a szólózás ideje alatt az eszembe jut. Ha most meghallgatom a "Shut Up 'N Play Yer Guitar" albumot, hallom hogy hol nyúltam mellé, de a zenei üzenet azért megérthető. Megmutat egyfajta zenei építészetet. Megrajzol egy képet. Érted, elindul egy emelkedés ami aztán a következő részben ereszkedővé válik. Egy képet rajzol meg valamiről.



Zavar ha eltévesztesz egy hangot?

Hm, nem leszek miatta öngyilkos. Biztos vannak valahol a világon tökéletes gitárosok, de azt garantálom hogy így egyikük sem fog játszani. Elindulok egy zenei ösvényen; kimegyek és teszek egy kísérletet. Miért ne? Mi vesztenivalóm van? Nem vagyok híres - egy ismeretlen gitáros vagyok. Senki sem érvényteleníti a bérletemet vagy nem pontoz le ha elcseszném. Hát aztán. Kockáztatok. A többi nagynevű srácnak mindig a saját stílusában és pontosan kell játszania, hogy tökéletes legyen! Az én játékom meg végül is olyasmi mint ami ezeken az albumokon van. De a lemezeken jellemzően megjelenő gitárdolgokból valami általában hiányzik. Vinnie Colaiutának van erre egy mondása: „nincs benne fokhagyma”. Namost a Shut Up 'N Play Yer Guitar albumokon elég sok a fokhagyma. Van benne kockázat: kimegy a peremig és kipróbál pár olyasmit amikről egy jólnevelt társadalom valószínűleg nem venne tudomást.

 Mi az alapja a "Hog Heaven" című szólónak?

Csak egy improvizáció. Kommunikáció köztem és a dobos és a basszusgitáros között. E líd skála.

Guitar 1982 k2.jpg

Általában skálákban gondolkodsz?

Nem. Ez történetesen éppen ebben a skálában van. A hangneme E líd, bár van benne pár eltérés.

Milyen hangnemben van a "Shut Up 'N Play Yer Guitar" szóló?

Alapvetően C líd. Csak játszottam ami ott és akkor az eszembe jutott. Nem volt pontos, kidolgozott tervem. Nem gyakorlom a szólóimat vagy ilyesmi. Csak nyomom.

Guitar 1982 k1.jpg

A szólóid gyakran épülnek fel egy stabil kíséret felett ("vamp").

Így van. Nem szeretem az akkordváltásokat. Szeretem ha van egy stabil tonális középpont, esetleg egy második akkord ami a középpontot variálja. Aztán ezt körbejátszom. Nem tudom hogy hallgatsz-e indiai zenét – abban nincsenek akkordváltások, vannak viszont az akkordváltás érzetét keltő utalások és egymással szembe menő motívumok. Én így szeretek dolgozni. Van egy kis négy hangból álló menet a "Treacherous Cretins"-ben ami Dm és A akkordokat sugall. Létrejön egyfajta harmonikus környezet. Nem mint akkordváltásokra: az egészre sokkal inkább mint egy harmóniai környezetre, harmóniai szituációra gondolok, ami biztosít egy hangulatot – e két akkord váltakozásának a kombinációja. Ezen a környezeten belül játszom.

 

Két külön entitásként gondolsz erre a két akkordra vagy mint egyetlen nagy akkordra, ami tartalmazza mindkét akkord hangjait?

Mindkettő igaz. Mindkét módon lehet játszani felettük, mert váltakoznak – soha nem szólalnak meg egyszerre. Mégis: játszhatóak olyan dallamok is amelyek mindkét akkord hangjait tartalmazzák. Játszhatunk ciszt és cét is ezen a módon.

Guitar 1982 aa.jpg

Szólj hozzá!

Címkék: zappa interjúk a zenéről gitárszólók

A bejegyzés trackback címe:

https://frankzappa.blog.hu/api/trackback/id/tr936830485

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása