Kötelező olvasmány

- A hátsó sorból - Ruth on Roxy
- Zappa: Egy interjú - jó, 1973
- ROCK - és más négybetűsek 1968
- Road Tapes #2 - by Milán  << 
- Terry Bozzio & Borlai - videó
- Műszál Bob / Szomorú Jane
- Zappa idézetek - megmond.

Zappa Stream Radio

Creative Commons Licenc

Hozzászólások

Címkék

100%zappa (12) 1950-es (3) 1963 (2) 1964 (1) 1966 (3) 1967 (7) 1968 (3) 1970 (6) 1971 (3) 1972 (1) 1973 (1) 1974 (1) 1975 (3) 1977 (1) 1978 (4) 1980 (1) 1981 (2) 1982 (2) 1983 (3) 1984 (3) 1985 (1) 1986 (3) 1987 (1) 1988 (1) 1989 (2) 1990 (4) 1991 (5) 1992 (2) 1993 (1) 1994 (5) 1995 (1) 1996 (1) 1997 (2) 1998 (1) 2000 (1) 2004 (2) 2005 (3) 2006 (10) 2007 (8) 2008 (2) 2009 (4) 200 motels (25) 2010 (20) 2011 (45) 2012 (19) 2012 újrakiadás (4) 2013 (31) 2014 (19) 2015 (13) 2016 (16) 2017 (5) 4xmix (3) 60as évek (22) 70es évek (37) 80as évek (24) 90es évek (4) aaafnraa (1) after crying (7) ahmet (12) ajánló (7) állat (10) Anaïs Mitchell (4) anekdota (43) animáció (14) audiofil (3) autogram (4) a zenéről (85) bakelit (16) baltimore (2) bármimás (1) betegség (7) bulvár (40) cd (21) cenzúra (13) dalfordítás (313) dezinfó (16) dili (72) díszkiadványok (9) diva zappa (6) dob (21) dramatika (31) dvd (6) dweezil (33) dzsessz (17) ed palermo (13) életrajz (20) english articles (15) étel ital (18) évforduló (33) e don quijote (6) film (28) főhajtás (29) fotó (11) francia (3) fülszöveg (40) FZ-kampány 2016 (2) fzDVD (6) fzfilm (13) fzfotók (46) fzinhungary (3) fzkarikatúra (24) FZkönyv (11) fzrajzok (7) fz 70 (34) fz dokumentumműsor (34) fz feldolgozás (198) gail zappa (25) gitár (5) gitárlemezek (4) gitárszólók (46) grammy díj (7) grande mothers (22) gyász (20) gyűjtőoldal (13) halloween (20) hamburger (3) hangmérnök (9) hangszer (3) hatások (26) hiperkarma (7) honlapfejlesztés (19) honlapok (20) hungarikumok (94) igazi fzkönyv (7) improvizáció (20) interjú (17) irodalom (5) joes sorozat (5) kábszer (12) kalóz (81) képregény (1) képzőművészet (19) kiadatlan (22) klasszikus zene (81) koncertvideók (20) konfliktus (15) könyv (39) kották (22) lemezipar (7) letöltések (70) magyarember (18) magyarzenész (73) magyar sajtó (46) mások zappáról (71) midi (4) moon zappa (10) nemzappa (80) nemzappadal (44) oktatás (4) online zene (199) orosz (2) párhuzam (36) pink floyd (73) politika (52) pop (5) popkult (95) posztumusz kiadványok (41) próba (7) promóanyagok (33) rádió (5) raktár (2) rejtvény (2) rendezvény (2) road tapes (3) rockzene (48) Roxy (8) sajátcikk (20) sajátinterjú (4) sajtó (32) sdb (43) sorlemezek (99) synclavier (16) syrius (3) szövegelés (46) tab (5) tánc (4) teljes koncertek (13) tervek (1) tévé (36) the band from utopia (7) turné60as évek (20) turné70 (3) turné70 71 (30) turné72 (14) turné73 (41) turné74 (19) turné75 (3) turné75 76 (16) turné76 77 (8) turné77 78 (11) turné78 79 (13) turné80 (19) turné81 82 (18) turné84 (15) turné88 (32) új kiadvány (29) utazás (3) válogatáslemez (3) vasfüggöny (18) véleményezés (68) ycdtosa (9) yellow shark (14) youtube (18) zappanale (15) zappa budapesten (12) zappa család (32) zappa day (2) zappa emlékzenekar (17) zappa family trust (19) zappa interjúk (90) zappa plays zappa (64) zappa szövegek (45) zene (1) zenészinterjúk (75) zenésztársak (110) zz későbi cuccok (8) Címkefelhő

Az Overnite Sensation borítójáról - Dave McMacken grafikus

2010.12.20. 10:00 mB

2010 áprilisában adott interjút Dave McMacken grafikus a Rock Pop Gallery honlapnak - ő készítette a 200 Motels és az Over-Nite Sensation borítóit, többek között.

Most ezekről, és még sok minden másról mesél ebben (a fordításban kicsit rövidített) cikkben:

A Los Angelesi Művészeti Főiskoláról kikerülve Craig Butler, Art Snyder és Patti Mitsui társaságában megalapítottam a "The Institute For Better Vision" stúdiót. Rockzenére és filmekre specializálódtunk, sokmindenkinek dolgoztunk, és mi csináltunk minden promó anyagot – lemezborítót, filmposztert, promó grafikákat – Frank Zappának. Ekkor volt hogy a Bizarre Recordsból Discreet Records lett, és Cal Schenkel volt Frank házi-grafikusa.

Épp a 200 Motels dolgait rakták össze, és szükségük volt egy grafikusra, így nemsokára találkoztunk is Hollywoodban a Murakami Wolf Swenson Films irodájában, ahol megmutattam Calnek a munkáimat.

   

Úgy döntöttek hogy kipróbálnak, és kértek tőlem egy munkát amin Frank vicsorog őrülten a bolygónkra, és bingó: 200 Motels (a szerkesztő megjegyzése: végül nem ez lett a borító, ez a Rare Meat című kiadványra került később, lásd fent). Cal nagyon nyugodt ember volt, nagyszerű társa Franknek, nagy megtiszteltetés hogy vele dolgozhattam. (…)

Zappa mindig lenyűgözött – nagyon művelt volt, kemény és meglepő is tudott lenni – de a tehetsége előtt mindig leesett az állam. Egyszer Gaillel meghívtak ebédra és körbevezetett a stúdiójában, megmutatta a kvadrofón hangrendszerét, a gitárjait, a dobokat, a zongorákat. Gail halálra rémisztett és a kutyaetetésre hivatkozva elmenekültem. Úgy alakult, hogy a 200 Motels volt az utolsó munkám az „Intézetünkben”, mert rögtön a film-projekt után megszüntettük a céget, miután néhány vitában bútorok repkedtek a levegőben illetve mindenféle vicces nevekkel illettük egymást.



Egy gyors előreugrás az időben: néhány év múlva Frank felhívott azzal, hogy festenék-e neki egy újabb borítót. Majdnem leestem a székről. Azt akarta hogy azonnal kezdjünk neki úgyhogy már aznap éjjel meghallgattam tőle egy elég bizarr leírást arról a képről, amit Zappa elképzelt. Fantasztikusan részletesen mesélte el az Over-Nite Sensation történetét és hogy a képet hagyományos, realisztikus módon, a „Holland mesterek” stílusában kell megfesteni, amelyben a képen levő tárgyak a történet vizuális elemei.

A festmény egy roadie életének egy pillanatát kapja el egy turnén, az Over-Nite Sensation a turnézó zenekarok kanosságát van hivatva jelezni. A kép tere nem valódi perspektíva, egy tükörképet látunk, a néző oldalán levő tárgyak fordítva látszanak. A fókuszban egy grapefruit, a szexualitás szimbóluma, ez a grapefruit át van szúrva és valami éppen kifolyik belőle. A tűzoltókészülék az aktus megtörténtét szimbolizálja, de a szexuális fantáziának még maga a keret is része, ami aranyból indul – rothadásnak. Az összes többi elem – a Holiday Inn, az ételek, a térkép és a túlcsorduló tévé – mind-mind a turnézásról szólnak. Klikk a képre:

Frank-Zappa_Overnite-Sensation.jpg

Ezalatt a beszélgetés alatt részletes jegyzeteket készítettem – semmi írott anyagot vagy leírást nem kaptam – és két hónapig dolgoztam ezen a festményen, közben sokszor találkoztam Frankkel megbeszélni az aktuális állást. Ceruzával kezdtem és abból fejlődött aztán tovább, amihez Frank egyre többmindent tett hozzá a „több mindig jobb” mottójával – nagyon klassz amikor a zeneszerző maga a művészeti vezető is és a gyártó cég is az övé!

http://www.everythingathon.com/zappa-overnite-sensation-900.JPG

Végül megvolt az elkészítéshez szükséges idő, ami hozzájárult ahhoz hogy ez azóta is életem egyik kedvenc munkája. Mivel már ismertünk egymást, a 200 Motels utáni időszak könnyen ment. Cal és én jó barátok lettünk, közel is laktunk egymáshoz Los Angelesben. Nagyon szerettem ezt a rock-világot és bár Frank folyamatosan az üzlettel volt elfoglalva, mindig – grafikák, zene, minden –, én fel-felbukkantam Glendale-ben a stúdiójában és néha megkínáltam sörrel – soha nem fogadta el –, és elkezdtem dolgozni, miközben hallgattam a Mothers próbáit: Frank megmutatta George Duke-nak hogy szólaljon meg ez vagy az, aztán átugrott Aynsley Dunbar dobjaihoz és neki mutatott meg valamit – addig szurkálta meg piszkálta őket, amíg meg nem valósult amit akart; nagyon klassz volt, nekem mondjuk kicsit túl sok. A fekete labradorom, Shakespeare még rátett egy lapáttal a kényelmetlenség-érzetemre, nagyon követelte a figyelmet és törődést, így a legtöbbször inkább mentem is haza és dolgoztam.

Zomby Woof:

A munka végeztével minden érintett nagyon elégedett volt, és visszanézve mindarra ami bármilyen módon Frank Zappához volt köthető rá kellett jönnöm, hogy elképesztő hatással volt a munkáim feljődésére. Egész életemet meghatározó hatás – hogy Frank Zappával dolgozhattam – nincs is nagyon mit hozzátenni ehhez.


Dave McMacken a következő lemezborítókat készítette még (többek között): AC/DC - Ballbreaker, Warrant - Dog Eat Dog, Weather Report - Black Market, The Beatles - Reel Music, Steven Spielberg - 1941 (film) Kansas - Leftoverture, stb. Akiknek grafikákat készített még: The Temptations, Jackyl, Bedlam és a Beachboys, de dolgozott az Apple Computernek, és a Paff a Bűvös Sárkány animációs filmen is.

http://3.bp.blogspot.com/_3n5pbFqtXHM/SGDOl0BpwBI/AAAAAAAAAII/kWzkLlud9KY/s320/Acdc_Ballbreaker.JPG http://www.progarchives.com/progressive_rock_discography_covers/1696/cover_53818172005.jpg http://991.com/newGallery/The-Beatles-Reel-Music-253005.jpg

 

 

 

 

 

Jelenleg Torringtonban (Connecticut) él feleségével és rengeteg kutyájával

Szólj hozzá!

Címkék: interjú képzőművészet promóanyagok fzkarikatúra

A bejegyzés trackback címe:

https://frankzappa.blog.hu/api/trackback/id/tr102521735

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása