Az FZ Lyrics-en található anyagokból Timothy Carey rendező-főszereplőről és a filmről egy bekezdésnyi:
Íme a Tim Carey-féle, csodálatos, underground, tudománytalan-fantasztikus filmcsoda. Egy férfiről szól, aki arra ébred egy napon, hogy ezentúl ő az Isten. Beindítja a saját egyházát, melynek gospel-zenéjét No Wave rock 'n' roll stílusúra szabja. Lepaktál a sátánnal, öngyilkosságba hajszol egy férfit, lefekszik egy 80 éves öregasszonnyal és egy 14 éves lánnyal, fénylő cuccokban jár, a mandzsettáján aranyból van a GOD felirat, indul az elnökválasztáson, és életre-halálra megküzd a valódi Istennel! A filmzenét, a nagyszerű címadó dallal együtt, a fiatal Frank Zappa szerezte. Minden Tim Carey-, Frank Zappa- vagy underground film-rajongónak kötelező látnivaló! Csatlakozzatok "A világ legnagyobb bűnöse" fanatikus kultuszához!
Na de ki is ez a Tim Carey? Érdemes elolvasni a Brains On Film cikkét (sajnos időközben megszűnt a honlap), van benne pár megdöbbentés, és hát a képek is magukért beszélnek, addig is további kedvcsinálóként pár idézet:
Carey számos amerikai TV-játékban és filmsorozatban szerepelt a 70-es, 80-as években, melyek közül említsük meg a következõket: Columbo, Charlie angyalai, ChiPs és a The Greatest American Hero.
*
Tarantino Careyt szemelte ki Joe szerepére a Reservoir Dogs (Kutyaszorítóban) című filmje számára.
*
Frank Zappa, aki 16 évesen szerezte a film kísérőzenéjét, később azt nyilatkozta a Steve Allen Show-ban, hogy a Greatest Sinner a világ legrosszabb filmje. Carey ezért soha nem bocsátott meg neki, és gyakran emlegette hálátlan seggfejként.
(Zappa is megemlékezett a filmről a maga módján: a Penis Dimension című számban "Gonzo, a gitáros" és talán "Manuel, a kertész" alakja is a Greatest Sinner-bõl származik...)
"Carey lángelméje nem maradt örökké homályban. John Cassavetes, a színész és filmrendező, sokra becsülte mind Carey személyét, mind színészi tehetségét. Mindketten Hollywoodon, az underground filmezés csoportjain és általában a filmipar keretein kívül állva váltak híressé. Mindketten olyan színészek voltak, akik az emberi ösztönökre támaszkodva építették föl alakításaikat; pályafutása kezdetén Cassavettes is hasonló lehetetlen alakokat játszott. Később az életben is összejöttek: Cassavetes segített Carey-nek összeszednie a pénzt, hogy befejezhesse a Tweets: The Ladies Of Pasadena c. filmjét (mellyel Carey a God Hilliard-figurát folytatta), aztán pedig, emlékezetes 70-es évekbeli filmjei nyitányaként lehetőséget adott Carey-nek Minnie és Moskowitz című filmjében. Carey egy Morgan Morgan nevű fickót játszik, aki minden idejét presszókban múlatja. Carey alakítása abszolút felejthetetlen; Cassavetes "folytonosan nyitott kamera"-jellegű rendező elve segítségével beragyogja a vásznat egy hosszú beállításon keresztül tartó folyamatos rögtönzésével. Még később, Cassavetes modern film noirjában, az Egy kínai bukméker meggyilkolásában, Carey Flo szerepében újra elbánik a hagyományos gengszterábrázolással; a vásznon való feltűnésének minden pillanatában felülmúlja a vele egy filmkockára merészkedő partnereit. Flo igazán maga volt Carey. (...) A feje időnként kétszer olyan nagynak tűnik, mint bárkié a környezetében - vagy talán ez az aurája?"
További adalékok John Baxter Kubrick-könyvébõl:
(A Halál csókja c. filmje számára) Kubrick a hórihorgas, lóarcú Timothy Careyt választotta, aki hamis mosolyával és nyafogó hangjával minden filmre, amiben szerepelt, rányomta jellegzetes bélyegét. (...)
Kubrick valamiért szerette a vele egyidõs Careyt, aki szintén New York-i volt, igaz Brooklynból és nem Bronxból származott. A hórihorgas Carey idősebbnek adva ki magát, tizenöt évesen beállt a tengerészgyalogsághoz, majd leszerelés után csatlakozott a több ezer elégedetlen fiatalemberhez, akik New Yorkban keresték a művészi kiteljesedést. (...Wilder- és Kazan-filmekben játszott epizódszerepeket...) Mindez azonban nem sokat javított a technikáján, ami mindig valahol Lon Chaney és Elvis Presley között lebegett. A dicsőség ösvényeiben képtelen volt kétszer ugyanúgy rávetni magát a kivégzés elõtt feltálalt sült kacsára. "Minden egyes felvételhez hozatni kellett egy érintetlen kacsát - mondja Kubrick. - Hozzávetőleg hatvannyolc kacsát használtunk el, mire sikerült megcsinálni." Kirk Douglas megvetette ezt az amatőrséget, s nem kizárt, hogy Kubrick éppen ezért ragaszkodott hozzá, hogy Carey a forgatás kedvéért Németországba repüljön.
(Játszott még több, főleg korai Kubrick-filmben is: Gyilkosság; A dicsőség ösvényei; Spartacus.) lásd még a fenti filmről a Wikipédiát!