Kötelező olvasmány

- A hátsó sorból - Ruth on Roxy
- Zappa: Egy interjú - jó, 1973
- ROCK - és más négybetűsek 1968
- Road Tapes #2 - by Milán  << 
- Terry Bozzio & Borlai - videó
- Műszál Bob / Szomorú Jane
- Zappa idézetek - megmond.

Zappa Stream Radio

Creative Commons Licenc

Hozzászólások

Címkék

100%zappa (12) 1950-es (3) 1963 (2) 1964 (1) 1966 (3) 1967 (7) 1968 (3) 1970 (6) 1971 (3) 1972 (1) 1973 (1) 1974 (1) 1975 (3) 1977 (1) 1978 (4) 1980 (1) 1981 (2) 1982 (2) 1983 (3) 1984 (3) 1985 (1) 1986 (3) 1987 (1) 1988 (1) 1989 (2) 1990 (4) 1991 (5) 1992 (2) 1993 (1) 1994 (5) 1995 (1) 1996 (1) 1997 (2) 1998 (1) 2000 (1) 2004 (2) 2005 (3) 2006 (10) 2007 (8) 2008 (2) 2009 (4) 200 motels (25) 2010 (20) 2011 (45) 2012 (19) 2012 újrakiadás (4) 2013 (31) 2014 (19) 2015 (13) 2016 (16) 2017 (5) 4xmix (3) 60as évek (22) 70es évek (37) 80as évek (24) 90es évek (4) aaafnraa (1) after crying (7) ahmet (12) ajánló (7) állat (10) Anaïs Mitchell (4) anekdota (43) animáció (14) audiofil (3) autogram (4) a zenéről (85) bakelit (16) baltimore (2) bármimás (1) betegség (7) bulvár (40) cd (21) cenzúra (13) dalfordítás (313) dezinfó (16) dili (72) díszkiadványok (9) diva zappa (6) dob (21) dramatika (31) dvd (6) dweezil (33) dzsessz (17) ed palermo (13) életrajz (20) english articles (15) étel ital (18) évforduló (33) e don quijote (6) film (28) főhajtás (29) fotó (11) francia (3) fülszöveg (40) FZ-kampány 2016 (2) fzDVD (6) fzfilm (13) fzfotók (46) fzinhungary (3) fzkarikatúra (24) FZkönyv (11) fzrajzok (7) fz 70 (34) fz dokumentumműsor (34) fz feldolgozás (198) gail zappa (25) gitár (5) gitárlemezek (4) gitárszólók (46) grammy díj (7) grande mothers (22) gyász (20) gyűjtőoldal (13) halloween (20) hamburger (3) hangmérnök (9) hangszer (3) hatások (26) hiperkarma (7) honlapfejlesztés (19) honlapok (20) hungarikumok (94) igazi fzkönyv (7) improvizáció (20) interjú (17) irodalom (5) joes sorozat (5) kábszer (12) kalóz (81) képregény (1) képzőművészet (19) kiadatlan (22) klasszikus zene (81) koncertvideók (20) konfliktus (15) könyv (39) kották (22) lemezipar (7) letöltések (70) magyarember (18) magyarzenész (73) magyar sajtó (46) mások zappáról (71) midi (4) moon zappa (10) nemzappa (80) nemzappadal (44) oktatás (4) online zene (199) orosz (2) párhuzam (36) pink floyd (73) politika (52) pop (5) popkult (95) posztumusz kiadványok (41) próba (7) promóanyagok (33) rádió (5) raktár (2) rejtvény (2) rendezvény (2) road tapes (3) rockzene (48) Roxy (8) sajátcikk (20) sajátinterjú (4) sajtó (32) sdb (43) sorlemezek (99) synclavier (16) syrius (3) szövegelés (46) tab (5) tánc (4) teljes koncertek (13) tervek (1) tévé (36) the band from utopia (7) turné60as évek (20) turné70 (3) turné70 71 (30) turné72 (14) turné73 (41) turné74 (19) turné75 (3) turné75 76 (16) turné76 77 (8) turné77 78 (11) turné78 79 (13) turné80 (19) turné81 82 (18) turné84 (15) turné88 (32) új kiadvány (29) utazás (3) válogatáslemez (3) vasfüggöny (18) véleményezés (68) ycdtosa (9) yellow shark (14) youtube (18) zappanale (15) zappa budapesten (12) zappa család (32) zappa day (2) zappa emlékzenekar (17) zappa family trust (19) zappa interjúk (90) zappa plays zappa (64) zappa szövegek (45) zene (1) zenészinterjúk (75) zenésztársak (110) zz későbi cuccok (8) Címkefelhő

The Dark Side of The Moon (fordítás)

2011.08.12. 01:00 mB

  1. Beszélj
  2. Lélegezz 1.
  3. Rohanás
  4. Idő
  5. Lélegezz 2.
  6. A nagy égi koncert
  7. Pénz
  8. Mi és ők
  9. Egy tetszőleges szín
  10. Agykárosodás
  11. Napfogyatkozás



Beszélj
(Speak To Me)

Teljesen meg voltam őrülve, évekig, de abszolút évekig, szétdolgoztam a seggem a bandáknak...

Őrült voltam mindig, tudom hogy őrült voltam, mint a legtöbben közülünk... ezt elég nehéz elmagyarázni, még ha nem is őrült az ember...


Lélegezz 1.
(Breathe)

élj
lélegezz
látod milyen könnyű is ez
menj de ne hagyj el
találd meg a helyed, nézz hát fel

élj soká, juss messze el
s amin mosolyogsz vagy könnyezel
vagy megérinti a lelkedet
az életed csak abból lehet

nyomás, nincs megállás
csak egyre áss, napot se láss
s ha azt hinnéd kész vagy már
csak le ne ülj mert máris újabb munka vár

élj soká, messze juss
de jól vigyázz a hullámvasút
felfelé csak a csúcsig mehet
de onnan a sírig zuhan veled


Rohanás
(On The Run)



Időhttp://24.media.tumblr.com/tumblr_m4jh16JbgM1rsjmuho1_1280.png
(Time)

lassan peregnek
egy unalmas napon a percek
állnak az órák
és minden ugyanolyan
kavicsot rugdalva
ténferegsz lent az utcán
csak valaki jönne
hogy érezd: valami van

esik vagy a nap süt: neked
tökmindegy, nem érdekel
előtted van még az élet
addig csak kibírni kell

aztán egy nap arra ébredsz
tíz év valahogy elszaladt
most hiába nem érdekel
az élet melletted megy el

és egyre rohansz
hogy utolérd magad de hiába
kergetheted
de utol nem éred az időt
szinte ugyanaz minden
de közben megöregedtél
néha kihagy a légzés
a halál is közelebb

rövidebb lesz minden év:
eltűnik mint egy pillanat
mennyi tervünk maradt félbe
vagy vált köddé egy perc alatt

önsajnálat angol módra
- nem futja csak ennyire
az idő lejárt
a dalnak vége
szinte ebből se lett semmi se…

Életét így tengi által;
Bár apái nékie
Mindent oly bőven hagyának,
Soha sincsen semmije.

De ez nem az ő hibája;
Ő magyarnak születék,
S hazájában ősi jelszó:
"Ej, ráérünk arra még!"


Lélegezz 2.
(Breathe Reprise)

itthon
itthon de szép
bár tudnék maradni még
ha fáradt-éhesen megérkezem
a tűznél átmelegszik a két kezem

messze túl a réteken
az acélharang hangjai
gyűjtik össze a híveket
a puha varázsigéket hallani


A nagy égi koncert
(The Great Gig in the Sky)

The Dark Side of The Moon Live - at The Empire pool; London, 1974. nov. 16.

Nem félek a haláltól, jöjjön bármikor, nem érdekel.
Miért félnék tőle? Nincs semmi okom rá - csak el kell mennünk valamikor.

 Sosem mondtam hogy félnék a haláltól.


Pénz
(Money)

A pénz – ez kell
jó állás, fizetés és minden rendben
a pénz – kapd el
két kézzel markold és aztán rejtsd el

autó, kaviár, milliós álom
már csakis egy stadionra vágyom

a pénz – a pénzEM
csak óvatosan Jack itt ez az én részem
a pénz – beszél
az a szar jótékony maszlag mondd mit ér?

én már csak első osztályon utazom rég
tán egy repülőt is vehetek még

a pénz – eléget
oszd meg amid van – csak ne az enyémet
a pénzben – mondják
benne rejlik minden gonoszság

ám amikor az emelést kéred
meg ne lepődj hogyha hülyének néznek


Mi és ők
(Us and Them)

mi és ők
az életben mind mellékszereplők
én és te
nem tudom szerinted is ezt terveztük-e

a halálba vágtat a szakasz mert a parancsunk ez volt
a tábornokunk a térképre lassan egy újabb nyilat rajzolt

zöld és kék
ki tudja kik és kit és miért ütötték
fent és lent
a körforgás úgyis végtelen

csak a szavakért megy a küzdelem már
- a hír hozója kiált
a harcos rám néz csak annyit mond még:
még vár egy hely itt rád

van - vagy nincshttp://blogs.thenews.com.pk/blogs/wp-content/uploads/2011/12/Dollars111-640x480.jpg
tetszik vagy sem: erről van szó megint
vele – nélküle
ki tagadná hogy csak ezért küzdünk ennyire

„hagyjon már, ezer dolog vár
az élet egyre hajt!”
csak pár fillér a lét, de hiába kért:
- az öregember meghalt


Egy tetszőleges szín
(Any Colour You Like)


Agykárosodás
(Brain Damage)

a bolond a füvön kint hever
a bolond a füvön kint hever
játék és nevetés
tör fel egy emléknyomon
de tartsunk minden nyomit az úton

a bolond bent a szobámban
bolondok a szobámban
a szétcsúszásaikat már csak
a padló fogja meg
s minden nap több kell mindenkinek

és ha váratlanul a gát majd átszakad
és a hegyen több hely nem marad
és ha sötét félelmeinkkel szétrobbanunk
a hold sötét felén találkozunk

a bolond bent van a fejemben
a bolond itt van a fejemben
a szikédtől
megváltozom
vágd míg meg nem gondolom
az ajtó bezárva
a kulcsot eldobod
ez a valaki itt bent már nem én vagyok

és ha égzengés hasítja szét a kék eget
kiáltasz de nem hallja senki meg
mikor már csapatban is egymagunk vagyunk
a hold sötét felén találkozunk


Napfogyatkozás
(Eclipse)

amit csak látsz
amit belégzel
amit megízlelsz
amit érzel

amit szeretsz
amit gyűlölsz
amit kerülsz
ami tiéd

amit csak adsz
amit cserélsz
amit veszel
lopsz kérsz elveszel

amit teszel
amit hiszel
amit rombolsz
amire vársz

amit kimondasz
aki fontos neked
akit megtalálsz
akivel harcban állsz

a létező
az eltűnő
hátralevő
és minden a nap alatt együtt dobog
de hold eltakarja a napot.

A holdnak nincs is sötét oldala. Ami azt illeti az egész sötét.

Azt hiszem [Waters] akkoriban kezdte elhinni, hogy igazi lírikus. Rájött, hogy komolyabb témákkal is meg tud birkózni: a politikával vagy másfélékkel, amik személyesen érintették. A stílusa javult és fejlődött. Emlékszem, egyszer azt mondta, hogy ezt az albumot őszintén, világosan és közvetlen módon akarja megírni, semmit nem akar a titokzatosság ködébe rejteni, szakítani akar a pszichedelikus virágnyelvvel, hogy végre azt mondhassa, amit igazán szeretne. (David Gilmour, Mojo, 1998. március)

A végső keverési munkáknál azt hittük, már teljesen nyilvánvaló, miről szól az album, de amikor megkérdeztük az embereket, a mérnököket és a roadokat, kiderült: nem értették meg. Néha tényleg nem tudom, átjön-e az üzenetünk, de mindig reménykedni kell. A zenénk az idegbajokról szól. Képesek vagyunk meglátni őket és beszélni róluk. A Dark Side of The Moon utalás a holdra – és az összes holdkórosságra. A sötét oldal pedig általában arra utal, ami az emberek fejében, belül játszódik – a tudatalattira és az ismeretlenre. (David Gilmour, Sounds, 1973. május 19.)

felhasznált források:

Creative Commons Licencfordítás: Marosi Bálint - a munka a Creative Commons Nevezd meg! - Ne add el! - Ne változtasd! 2.5 Magyarország Licenc alatt van.

11 komment

Címkék: pink floyd popkult online zene nemzappadal

A bejegyzés trackback címe:

https://frankzappa.blog.hu/api/trackback/id/tr813132685

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rátosi Milán · http://benwayrecords.blog.hu/ 2011.08.12. 22:53:46

A Joe's Garage kapcsán merült fel az "sz" betűk problémája a keverésnél. Volt szerencsém hallani ezt az albumot (Darkside) 180grammos csodabakeliten, és ehhez illő "majd, ha nyersz a lottón" típusú hangerőművön (érezzétek azért ebben az leheletnyi irónia mellett az irigység hullámait is), és amellett, hogy néha olyan volt, mintha először hallanám az albumot, gyönyörűen, ha külön arra figyeltem már bántóan hallatszottak azok az "sz" betűk.
Ha vissza akarnék itt kanyarodni a Floyd zenei korszakaihoz, abszolút tekinthető ez az album egyfajta vízválasztónak, mégpedig a hangzás miatt. Az előzőekhez képest elképesztően szép teret kapott a megszólalás, tényleg betölti a szobát, a mélyek nagyon szépen szólnak. Alan Parsons (aki dolgozott már velük az Atom Heart Mothernél is) talált valamifajta arany középutat, ami a hangszerek arányát illeti és egy elképesztően masszív albumhoz adta hozzá a fülét. Az egész album egyik különlegességét ez adja: beletalál a közepébe, nem ejt foglyokat, a témaválasztás, a dalok, a hangzás egy megbonthatatlan egység. Innentől ez minden Floyd albumra jellemző lesz, de ennél vegytisztább formában talán már nem.
Szerda este egy jó barátom néhány vodka után (de nem annak hatására) kijelentette, hogy ez márpedig a legjobb Pink Floyd album. Én meg ki vagyok, hogy vitatkozzam?

mB · http://frankzappa.blog.hu/ 2014.09.15. 22:09:15

REJTVÉNY LESZ!

a.) A lemez koncertváltozatát hallgatva találtam egy nagyon szép részt: a Great Gig in The Sky valójában KÉT énekesnő, akik egymásnak felelgetnek: ahogy egyikük levegője elfogy, rögtön folytatja a másik, a dolog ettől valamiféle végtelenséget nyer, és bár kicsi a különbség, érződik a pici eltérés, ÉS a folytonosság, az oda-vissza válaszolgatás. Sajnos nincs egyértelműen szétszedve sztereóra, hogy teljesen egyértelmű legyen.

b.) ennek kapcsán ismét megtapasztaltam, hogy a Wikipédia mint valami lakmuszpapír milyen precízen kimutatja hogy semennyire nincs becsülete a koncertfelvételeknek: a zenekarok munkásságában csak valami lábjegyzetben szerepelnek jellemzően, de ami miatt eszembe jutott, hogy ugye a 2010 körüli díszkiadások extra tartalma a fenti album meg a Wish You Were Here bónuszlemeze a koncertfelvételekkel. Nos: a Wikipédián NEM LEHET megtalálni ezeket az albumokat, vagy bármi infót róla*: mit tartalmaz, mikori felvétel, ki játszik rajta... Se a diszkográfiában, se az adott lemeznél, hogy 'lám, erről létezik egy másik típusú kiadvány is'. Döbbenet. (És ez tök jellemző, sok zenekarnál tapasztaltam.)

*a dolog amúgy nem teljesen igaz, egy negyedórás keresés után találtam valamit, nem volt egyszerű, de ez sem tartalmazza a fenti adatok MINDEGYIKÉT.

Rejtvény: megtalálni azt a Wiki oldalt ahol van infó a fenti lemez koncertváltozatáról!

Rátosi Milán · http://benwayrecords.blog.hu/ 2014.09.16. 10:01:07

en.wikipedia.org/wiki/Why_Pink_Floyd...%3F
Nem vagyok biztos abban, hogy jól értelmeztem a rejtvényt. Viszont a közreműködők névsora itt nem található. Ilyen esetekben a discogs.com a legjobb megoldás, ahol az egyes kiadásokra lebontva lehet szemezgeti az információk közül. a Dark Side esetében:
www.discogs.com/Pink-Floyd-The-Dark-Side-Of-The-Moon/master/10362

mB · http://frankzappa.blog.hu/ 2014.09.17. 16:52:54

@Rátosi Milán: A megoldás helyes, jár a Túró rudi! :-)

Viszont sejtésem hogy talán emlékezhettél a gyűjtemény nevére (Why Pink Floyd? - ez az ami nekem nem ugrott be, és nyomoztam az "Immersion" meg az "Experience" után), mert mintha más link nemigen mutatna erre az oldalra, sajnálatosa - a két mondott lemeztől, de talán a zenekari főcikktől sem.

Az információk aztán innen-onnan beszerezhetőek, igen, csak szomorú hogy bizonyos típusú kiadványoknak ez az osztályrészük a wikin - ami nyilván egy valós össznépi elfogadottsági szintet is jelez, ami fájdalmas válasz arra hogy esetleg miért nem adnak ki több koncertlemezt egyes zenekarok.

Rátosi Milán · http://benwayrecords.blog.hu/ 2014.09.17. 18:56:39

@mB: Úgy kerestem rá, hogy "dark side of the moon immersion" és ez volt az első találat. Ahogy bejött az oldal, azonnal beugrott, hogy Why Pink Floyd a sorozat neve, amire talán erről az oldalról emlékszem, ebben nem vagyok száz százalékig biztos. Az immersion volt a kulcsszó, ami elvezetett a megoldáshoz.

Rátosi Milán · http://benwayrecords.blog.hu/ 2014.09.17. 21:55:47

@mB: A Why Pink Floyd? lényegében semmi több, mint a definitív Pink Floyd lemezkiadások egy újabb generációja. Az elnevezés hangzatos, egyébként az EMI-tól azért egy kicsit többet várna az ember. Maguk a kiadványok fantasztikusak természetesen. Megválaszolják a kérdést: miért a Pink Floyd? Ezért! Maga az ötlet azért lehetett volna egy kissé (?) kreatívabb, a kampányt jobban a korszakra hangolhatták volna, mondjuk a Floyd esetében azért nehéz lyukra futni. Ha van rá pénzem úgyis megveszem. Viszont könnyen lehet, hogy a különálló wikipedia oldal a marketingstratégia (talán elhibázott) része, ahogy az is elképzelhető, hogy a tagok akarták az újrakiadásokat egy teljesen más platformon kezelni.

mB · http://frankzappa.blog.hu/ 2014.09.18. 09:44:14

@Rátosi Milán: igen, de ami most foglalkoztatott, az nem is a kiadvány milyensége, hanem ahogy az a köztudatban él: általában is, de egy zenekarnak, amelyiknek (kis túlzással) NINCS koncertkiadványa, fontos infó lenne hogy 2 lemezről már VAN koncertváltozat is, és ez se az adott lemezeknél, se a turnénál (mert van Dark Side... turné oldal is) nem derül ki: mert nem fontos, mert ez csak afféle bónusz-anyag, mintha puha kötés helyett keménykötésben adnának ki egy könyvet. Aki nem tud már eleve erről a csomagról, aki nem tudja az 1-2 kulcsszót, az soha nem fogja megtalálni.

Persze beírhatnám én is, de a dolog tök általános: más zenekar koncertfelvételei is ilyen mostohán szerepelnek mindenütt - ami kár.

Rátosi Milán · http://benwayrecords.blog.hu/ 2014.09.18. 12:30:19

@mB: Nem tudom a Pink Floyd tagok, hogyan viszonyulnak a koncertfelvételekhez, mennyire tartják őket az életmű integráns részének. Szerintem (úgy emlékszem) nem igazán. A stúdiólemezeik nem csak konceptuálisan, de minden más tekintetben is lezárt egésznek tekinthetők, a koncertek ebből a szempontból teljesen más kategóriába esnek. Ráadásul ezek megtörténtek és kézzel fogható élményt jelentettek azok számára, akik ott voltak. Lehet őket közönnyel vádolni, de semmilyen szinten nincsenek rászorulva, hogy új rajongókat nyerjenek meg maguknak, ráadásul a Pink Floyd hatása a mai napig kézzel fogható, markáns.

mB · http://frankzappa.blog.hu/ 2014.09.21. 12:21:21

@Rátosi Milán: nem, itt pont nem a zenészek viszonya vagy közönye vagy nem közönye érdekel, hanem az átlagemberé, a hallgatóé - amit végül is jól megmutat a Wiki. Mindegy hogy mit gondol az alkotó a maga életművéről, ha az egy más olvasatban ágyazódik be a közönségbe - és ez utóbbiról tűnődtem.

Próbaképp megnéztem a Jethro Tull angol szócikkét: NINCS a főoldal lemezei közt felsorolva egy koncertlemez se (!), csak a külön kiemelt teljes diszkográfia végén, szinte mellékletben*. Csak ennyi amit mondok: ez a műfaj (a koncertlemez) teljesen marginális - ami nekem meglepő, részint magamból kiindulva, részint a Nagy Klasszikus koncertfelvételekre és azok (eddig úgy hittem) ismertségére gondolva (Alchemy, Bursting Out, a Koncert, Let There Be Rock, stb stb).

*érdekes hogy a koncertlemezeknél találtam viszont 3-4 tök ismeretlent is: 84, 91, stb... talán rádiófelvételekből kiemelt kiadványok, de még csak nem is hallottam róluk).

Rátosi Milán · http://benwayrecords.blog.hu/ 2014.09.28. 18:09:12

@mB: A koncertlemezek eleve ilyen "mellesleg" kiadványok voltak mindig is. Azokon nincsenek új dalok, ez azért egy fontos pont. Az eladott példányszám is rendre kisebb, mint a stúdiólemezek esetében. A wikipedia ezt pontosan úgy kezeli, amilyen a nagyközönség reakciója az ilyen kiadványok esetében.
Személy szerint nagyon szeretem, ha egy nótát meg tudok hallgatni 3-4 (bizonyos esetekben 40-50) különböző változatban, viszont sokan (döntő többségben) vannak azok, akiknek 1 is elég.

mB · http://frankzappa.blog.hu/ 2014.09.29. 20:38:51

Igen, ez részint így van, (nagy)rész(i)nt viszont pont nem – és ez utóbbi kezeléséhez pont a wiki elég rugalmas lehetne*: NAGYON vannak olyan koncertalbumok, amik egészen ikonikusan tartoznak egy csapathoz, és amik eladásilag is hozták vagy verték a sorlemezek szintjét: U2 – Rattle and Hum (kollégiumi szobatzrsam unásig nyomta, éjjel nappal), Dire Straits: Alchemy (viszonyítási pont volt, az összes nagy slágerrel: best of?), Judas Priest: Unleashed in The East (a wiki szerint bármelyik korábbi lemeznél több fogyott belőle), Manfred Mann: Budapest (na jó ez lehet hogy helyi és csak nekem kedvenc), Iron Maiden: Live After Death (valóságos lázadás volt hogy jelenjen már meg – évtizeddel később – DVD-n), Jethro Tull: Bursting Out (az akkori köröm ezt azonosította a zenekarral) Thin Lizzy: Live and Dangerous (ugyancsak a wiki szerint az egyik legnépszerűbb koncertlemez - az egyetlen platinájuk, a többi "csak" arany volt), az Illés '81-es Koncert-jét is többen ismerik sztem mint a régesrégi igaziakat – a sor persze hosszan folytatható. Ezek szinte kivétel nélkül részei a zenekarok jubileumi vagy más újrakiadásainak, nem mellékes járulék tehát nekik sem.

De a fő kérdésem nem is a „kellő hangsúly”, hanem a TELJES NEGLIGÁLÁS, konkrétan a Dark Side-nál (végül is innen indult a disputa): SEHOL nem szerepel hogy létezik koncertfelvétel, aki tudja a Why Pink Floyd? nevet azt megtalálja, de „belülről” tényleg LEHETETLEN. Miközben van kislemezek link, van Dark Side kontra Óz a nagy varászló sztori, sőt: még a Why Pink Floyd is megemlítődik, azzal hogy van raja „additional material” – de hogy mi az, az titok marad. Tényleg fel nem foghatom,hogy kifolyt a gyárból egy fekete korong, an rajta ami van rajta, és a a wiki NEM utal rá a csatlakozó szócikkekben – van pedig a lemez szócikke alatt külön „Dark Side” kigyűjtés is, „kapcsolódó cikkek” gyűjteményével, feldolgozásoktól kezdve mindennel (Henry Rollins, Dub Side, Rainbow…): CSAK saját koncertkiadványuk nincs ott. Nem kisebb, nem elrejtettebb: NINCS.

* komolyan nem értem mit jár a szám és miért nem írom át. :-) Ez a legközelebbi feladat!