Kötelező olvasmány

- A hátsó sorból - Ruth on Roxy
- Zappa: Egy interjú - jó, 1973
- ROCK - és más négybetűsek 1968
- Road Tapes #2 - by Milán  << 
- Terry Bozzio & Borlai - videó
- Műszál Bob / Szomorú Jane
- Zappa idézetek - megmond.

Zappa Stream Radio

Creative Commons Licenc

Hozzászólások

Címkék

100%zappa (12) 1950-es (3) 1963 (2) 1964 (1) 1966 (3) 1967 (7) 1968 (3) 1970 (6) 1971 (3) 1972 (1) 1973 (1) 1974 (1) 1975 (3) 1977 (1) 1978 (4) 1980 (1) 1981 (2) 1982 (2) 1983 (3) 1984 (3) 1985 (1) 1986 (3) 1987 (1) 1988 (1) 1989 (2) 1990 (4) 1991 (5) 1992 (2) 1993 (1) 1994 (5) 1995 (1) 1996 (1) 1997 (2) 1998 (1) 2000 (1) 2004 (2) 2005 (3) 2006 (10) 2007 (8) 2008 (2) 2009 (4) 200 motels (25) 2010 (20) 2011 (45) 2012 (19) 2012 újrakiadás (4) 2013 (31) 2014 (19) 2015 (13) 2016 (16) 2017 (5) 4xmix (3) 60as évek (22) 70es évek (37) 80as évek (24) 90es évek (4) aaafnraa (1) after crying (7) ahmet (12) ajánló (7) állat (10) Anaïs Mitchell (4) anekdota (43) animáció (14) audiofil (3) autogram (4) a zenéről (85) bakelit (16) baltimore (2) bármimás (1) betegség (7) bulvár (40) cd (21) cenzúra (13) dalfordítás (313) dezinfó (16) dili (72) díszkiadványok (9) diva zappa (6) dob (21) dramatika (31) dvd (6) dweezil (33) dzsessz (17) ed palermo (13) életrajz (20) english articles (15) étel ital (18) évforduló (33) e don quijote (6) film (28) főhajtás (29) fotó (11) francia (3) fülszöveg (40) FZ-kampány 2016 (2) fzDVD (6) fzfilm (13) fzfotók (46) fzinhungary (3) fzkarikatúra (24) FZkönyv (11) fzrajzok (7) fz 70 (34) fz dokumentumműsor (34) fz feldolgozás (198) gail zappa (25) gitár (5) gitárlemezek (4) gitárszólók (46) grammy díj (7) grande mothers (22) gyász (20) gyűjtőoldal (13) halloween (20) hamburger (3) hangmérnök (9) hangszer (3) hatások (26) hiperkarma (7) honlapfejlesztés (19) honlapok (20) hungarikumok (94) igazi fzkönyv (7) improvizáció (20) interjú (17) irodalom (5) joes sorozat (5) kábszer (12) kalóz (81) képregény (1) képzőművészet (19) kiadatlan (22) klasszikus zene (81) koncertvideók (20) konfliktus (15) könyv (39) kották (22) lemezipar (7) letöltések (70) magyarember (18) magyarzenész (73) magyar sajtó (46) mások zappáról (71) midi (4) moon zappa (10) nemzappa (80) nemzappadal (44) oktatás (4) online zene (199) orosz (2) párhuzam (36) pink floyd (73) politika (52) pop (5) popkult (95) posztumusz kiadványok (41) próba (7) promóanyagok (33) rádió (5) raktár (2) rejtvény (2) rendezvény (2) road tapes (3) rockzene (48) Roxy (8) sajátcikk (20) sajátinterjú (4) sajtó (32) sdb (43) sorlemezek (99) synclavier (16) syrius (3) szövegelés (46) tab (5) tánc (4) teljes koncertek (13) tervek (1) tévé (36) the band from utopia (7) turné60as évek (20) turné70 (3) turné70 71 (30) turné72 (14) turné73 (41) turné74 (19) turné75 (3) turné75 76 (16) turné76 77 (8) turné77 78 (11) turné78 79 (13) turné80 (19) turné81 82 (18) turné84 (15) turné88 (32) új kiadvány (29) utazás (3) válogatáslemez (3) vasfüggöny (18) véleményezés (68) ycdtosa (9) yellow shark (14) youtube (18) zappanale (15) zappa budapesten (12) zappa család (32) zappa day (2) zappa emlékzenekar (17) zappa family trust (19) zappa interjúk (90) zappa plays zappa (64) zappa szövegek (45) zene (1) zenészinterjúk (75) zenésztársak (110) zz későbi cuccok (8) Címkefelhő

Csöcsök és sör

2010.10.01. 00:10 mB

(Titties & Beer)

Az est leszállt, az éj sötét
se hold, se csillag, se lámpa se ég
fúj az a rohadt szél, a fák rondák
az éjszakát egy farkasember üvölti át

De én kemény vagyok, nem beszari köcsög
egy Kriszti nevű lánnyal, rajta nagy csöcsök
ültünk a motoromon én meg csaj
tekertünk a hegyre - ott már várt a baj

a tücskök mint a hülyék üvöltöttek
okát éreztem már némi söröknek
szólok: "amit szürcsölsz épp, add előre hamar"
De válasz nem jött mer' közben eltűnt a csaj

"Hol vannak a csöcsök, és hol a söröm?
a tolvajnak a képét összetöröm"
Erre zajt hallok és hátul egy ág megroppan
Maga az Ördög nézett a szemembe unottan!

Az orra nagy, frakkja mint a tűz
a farka hegyes, körötte kénes bűz
Az Ördög volt - tudtam egy pillanat alatt
s mintha emberi hús lenne a körmei alatt...

Rögtön felrémlettek előttem a nagy csöcsök
rá is üvöltöttem: "megállj, köcsög!"
Csak a fogpiszkálót rágta, meg nem hatottam
Én meg elő a stukkert, aztán: BAM-BAM-BAM!

Az ördög csak röhögött: "azt elteheted!
A csajt meg már megettem, te hülyegyerek..."

Megetted a Krisztát? - a nagy csöcsökkel!
Na és hol a söröm? - most böfögöm fel...

Csizmástul a csajt? - miért hazudnék?
De jó a huzatod!... - jó evő volnék...
és megfizetik jól neked ezt a melót?
mondhatom, hogy panaszom még sosem volt...

"De kéne ez a Kriszta meg a sör nekem
böffentsd vissza gyorsan hogyha kérhetem"
"te aztán nagy szám vagy, te motoros huszár
Hisz az Ördög - fogod? - aki előtted áll!

és mit adnál vajon a csöcsökér', sörér'?
ugye látod ezt a szerződést ha nem vagy gyökér..."

"nagyon jól látom, te mocsok szemét
az ember csak ezért tanulja leírni a nevét

ide azt a papírt, a nevem alálököm
de kéne már a csaj, és pláne a söröm"
"hé ember, vigyázz, velem ne szórakozz
ezt nem hiszem el, nem lehetsz ENNYIRE rossz!

a pokolban Nixon és más férgek vannak
és mindannyian nálad messze rosszabbak"

"Na elég, üssük nyélbe már ezt az üzletet
ha te vagy az ördög, akkor adj kezet!"

In New York:

- Várj egy percet... talán rosszul hallottam... mintha azt mondtad volna, hogy üzletet akarsz velem kötni?...
- Színigaz.
- De várj csak... Te nem akarhatsz üzletet kötni velem...
- Nézd Ördög, úgy látszik én egy kicsit különbözöm a szokásos ügyfeleidtől...
- De várj, várj... az emberek többsége legalábbis nem szívesen üzletel velem... Mi a...
- Aha...
- Mi a sztorid?
- Nézd a legtöbb ember fél tőled, nem igaz? Nem tudják, mekkora köcsög vagy... Történetesen tudom, hogy Punky Meadows képére élvezel esténként...
- Hrrrr... szemét!... Hrrrr...
- Tudod… mióta az a srác azt mondta hogy több benne a spiritusz mint Jeff Beckben azóta próbálod lepipálni… Oké, egyvalamit mondok. Hagyd békén az uborkádat pár éjszakára, érted ugye?... Hé, gyerünk már! Engem igazából két dolog érdekel (…).
Ahogy mondtam, Ördög, én egy átlagos figura vagyok, talán nem hinnéd, de ma este valahogy nagyon hasonlítok az itteni közönségre.
- Mi van?
- Szerintem nagyon sok közös van bennünk.
- Várj, mintha valami furcsa lenne a hajadban… meg ez a fura zene, szóval…
- Figyelj.
- …a motoros meg minden, érted?
- …most nagyon figyelj.
- … a nagycsöcsű lány itt a kamerával, tudod…
- Nagyon figyelj, Ördög.
- Aha…
- Engem valójában kizárólag két dolog érdekel.
- Igen?
- Lássuk, ki tudod-e találni, mi az a kettő.
- Hát szerintem... talán...
- Akkor adok...
- Talán Sztravinszkij?...
- Akkor adok két segítséget... Engedd el az uborkát!
- Mi?
- Engedd el az uborkát!
- Én nem fogom az uborkám!
- Akkor ki fogja?
- Nem is tudom... Ott van lent a közönségben. Hé, Dale, nem jönnél föl és fognád meg az uborkámat, hogy ez a debil alak itt a színpadon megnyugodjon végre?
- Talán nem értitek, hogy miért hívjuk uborkának... Nem szívesen árulkodom, Bozzio, vagyis Ördög... De figyelj, engem igaziból csak két dolog érdekel...
- Várj egy percet!... Istenem segíts! Ez a rohadt álarc...
- Hehe... ha az álarca randa, képzelhetitek az uborkáját!... Csak két dolog érdekel: a csöcsök és a sör, világos?
- Mi?
- Igen!
- A csöcsök és a sör?
- Csöcsök és sör, csöcsök és sör,
csöcsök és sör, csöcsök és sör,
csöcsök és sör, csöcsök és sör...
- Ááááá... szerintem nem te vagy az én emberem!!!...
- Csöcsök és sör, csöcsök és sör, csöcsök és sör...

Baby Snakes:

- Na várj egy percig... Üzletet akarsz kötni velem, igaz?
- Így van!
- Háát, nem tudom, ember, nem tudom... nem tudom, mit csináljak...
- Mi van?
- Nézd, én...
- Mi van? Pipa vagy?
- Nem, ember, semmi köze a pipához... Hanem a...
- De te vagy az ördög, nem, vagy mi a fene?! Te rossz vagy, vagy mi!
- De a stílus, ember! Nem tudom, ezzel a stílussal a Pokolba való vagy-e?
- Nézd, ha már erről van szó... A színtiszta igazság, hogy stílusban sosem voltam a topon...
- Igen, tudom... Pont ezért gondolkozom azon...
- De hadd adjak.... van itt valami... szerintem van itt valami, ami talán érdekelne téged...
- Na mi az?

        Itt van a lelkem
        Ha kell, elveheted
        van vagy ezer éves
        nekem elhiheted

        De ha már a tied
        vissza nem adhatod
        időtlen időkig
        meg kell tartanod!

- Hűha!
- Fogod, Ördög?
- Ó, persze! Most meg kéne ijednem, vagy mi?
- Naná, naná!?
- Ó, igen! Nagyon kemény! Azt hiszem, te igazán rossz vagy! Idefigyelj, te lökött, bizonyítsd be nekem, hogy elég durva vagy a Pokolhoz, és hogy hozod azt a stílust, ami a Pokolban kell - na nyomjad a szöveget...
- Oké, akkor mondom.
- Rendben!
- Akkor bebizonyítom, hogy elég rossz vagyok ahhoz, hogy a Pokolba jussak.
- Aha!...
- Mert én jártam ott!
- Aha!...
- Mert láttam!
- Aha!...
- Mert megtörtént velem!
- Aha!...
- Emlékezz: A WARNER BROTHERS-HEZ TARTOZTAM NYOLC KIBASZOTT ÉVIG!
- Na erről mesélj! Úgy látom, egy nyelvet beszélünk!
- Na, EZ mennyire rossz?
- Nekem pont megfelel, te rohadék! Úgyhogy gyerünk, mondd el, mi érdekel, érted? talán meg tudunk egyezni, de tudnom kell, miben mozogsz, érted? mert még nem tudom, te vagy-e a megfelelő a... a helyre, érted?
- Nézd... hadd mondjam el, mi is az én problémám.
- Oké.
- A gondom, hogy nem tartozom sehová.
- Aha...
- Tudod? Nem tartozom még a te köreidhez sem
- Remélem is!
- Én... én egy egyszerű ember vagyok, nagyon kis elvárásaim vannak az élettől: a csöcsök és a sör - érted?
- Ne! Mi?
- Csöcsök és sör!
- Nem! Ugye viccelsz?
- Csöcsök és sör, csöcsök és sör, csöcsök és sör...
Mi? Neee!
- Csöcsök és sör, csöcsök és sör, csöcsök és sör...
- Ne, csak ezt ne!
- Csöcsök és sör, csöcsök és sör, csöcsök és sör...
- Ne, ne, ne!
- Csöcsök és sör, csöcsök és sör, csöcsök és sör...
- Ne, csak csöcsöt és sört ne!
- Csöcsök és sör, csöcsök és sör, csöcsök és sör...
- Nem bírom a csöcsöket meg a sört!
- Hohó, ezt figyeld! Mit fogok most ezzel csinálni?...
- Várj, várj, kérlek ne!
- Hej! Most figyelj!

"Nem! Ne írd alá, egy percet még várj!
nem adhatom a kezedbe a varázsceruzát!"

az ördög öklendezett - kiugrott a csaj
zip-zip-zip! - de ismerős cicizaj!

"HÁROM SÖRT LENYOMTAM S NÉMI FÜVEKET
KÖZBEN NYOMTAK ENGEM IS - EZ A TIETEK!!"

egy középső ujjat hosszan nézhettünk
az Ördög egyet fingott - és a csaj eltűnt

Az Ördög kész frász
én meg adom a gázt
csak azt nem látom tisztán
hogy hogy ment vissza a lány
azt nem látom tisztán
hogy hogy ment vissza a lány
azt nem látom tisztán
hogy hogy ment vissza a lány

Creative Commons Licencfordítás: Marosi Bálint. A munka a Creative Commons Nevezd meg! - Ne add el! - Ne változtasd! 2.5 Magyarország Licenc alatt van.

Szólj hozzá!

Címkék: étel ital dalfordítás

A bejegyzés trackback címe:

https://frankzappa.blog.hu/api/trackback/id/tr882383510

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása