Kötelező olvasmány

- A hátsó sorból - Ruth on Roxy
- Zappa: Egy interjú - jó, 1973
- ROCK - és más négybetűsek 1968
- Road Tapes #2 - by Milán  << 
- Terry Bozzio & Borlai - videó
- Műszál Bob / Szomorú Jane
- Zappa idézetek - megmond.

Zappa Stream Radio

Creative Commons Licenc

Hozzászólások

Címkék

100%zappa (12) 1950-es (3) 1963 (2) 1964 (1) 1966 (3) 1967 (7) 1968 (3) 1970 (6) 1971 (3) 1972 (1) 1973 (1) 1974 (1) 1975 (3) 1977 (1) 1978 (4) 1980 (1) 1981 (2) 1982 (2) 1983 (3) 1984 (3) 1985 (1) 1986 (3) 1987 (1) 1988 (1) 1989 (2) 1990 (4) 1991 (5) 1992 (2) 1993 (1) 1994 (5) 1995 (1) 1996 (1) 1997 (2) 1998 (1) 2000 (1) 2004 (2) 2005 (3) 2006 (10) 2007 (8) 2008 (2) 2009 (4) 200 motels (25) 2010 (20) 2011 (45) 2012 (19) 2012 újrakiadás (4) 2013 (31) 2014 (19) 2015 (13) 2016 (16) 2017 (5) 4xmix (3) 60as évek (22) 70es évek (37) 80as évek (24) 90es évek (4) aaafnraa (1) after crying (7) ahmet (12) ajánló (7) állat (10) Anaïs Mitchell (4) anekdota (43) animáció (14) audiofil (3) autogram (4) a zenéről (85) bakelit (16) baltimore (2) bármimás (1) betegség (7) bulvár (40) cd (21) cenzúra (13) dalfordítás (313) dezinfó (16) dili (72) díszkiadványok (9) diva zappa (6) dob (21) dramatika (31) dvd (6) dweezil (33) dzsessz (17) ed palermo (13) életrajz (20) english articles (15) étel ital (18) évforduló (33) e don quijote (6) film (28) főhajtás (29) fotó (11) francia (3) fülszöveg (40) FZ-kampány 2016 (2) fzDVD (6) fzfilm (13) fzfotók (46) fzinhungary (3) fzkarikatúra (24) FZkönyv (11) fzrajzok (7) fz 70 (34) fz dokumentumműsor (34) fz feldolgozás (198) gail zappa (25) gitár (5) gitárlemezek (4) gitárszólók (46) grammy díj (7) grande mothers (22) gyász (20) gyűjtőoldal (13) halloween (20) hamburger (3) hangmérnök (9) hangszer (3) hatások (26) hiperkarma (7) honlapfejlesztés (19) honlapok (20) hungarikumok (94) igazi fzkönyv (7) improvizáció (20) interjú (17) irodalom (5) joes sorozat (5) kábszer (12) kalóz (81) képregény (1) képzőművészet (19) kiadatlan (22) klasszikus zene (81) koncertvideók (20) konfliktus (15) könyv (39) kották (22) lemezipar (7) letöltések (70) magyarember (18) magyarzenész (73) magyar sajtó (46) mások zappáról (71) midi (4) moon zappa (10) nemzappa (80) nemzappadal (44) oktatás (4) online zene (199) orosz (2) párhuzam (36) pink floyd (73) politika (52) pop (5) popkult (95) posztumusz kiadványok (41) próba (7) promóanyagok (33) rádió (5) raktár (2) rejtvény (2) rendezvény (2) road tapes (3) rockzene (48) Roxy (8) sajátcikk (20) sajátinterjú (4) sajtó (32) sdb (43) sorlemezek (99) synclavier (16) syrius (3) szövegelés (46) tab (5) tánc (4) teljes koncertek (13) tervek (1) tévé (36) the band from utopia (7) turné60as évek (20) turné70 (3) turné70 71 (30) turné72 (14) turné73 (41) turné74 (19) turné75 (3) turné75 76 (16) turné76 77 (8) turné77 78 (11) turné78 79 (13) turné80 (19) turné81 82 (18) turné84 (15) turné88 (32) új kiadvány (29) utazás (3) válogatáslemez (3) vasfüggöny (18) véleményezés (68) ycdtosa (9) yellow shark (14) youtube (18) zappanale (15) zappa budapesten (12) zappa család (32) zappa day (2) zappa emlékzenekar (17) zappa family trust (19) zappa interjúk (90) zappa plays zappa (64) zappa szövegek (45) zene (1) zenészinterjúk (75) zenésztársak (110) zz későbi cuccok (8) Címkefelhő

Warren Cuccurullo interjú

2006.04.29. 21:36 mB

Warren

wisszanéz

A T'Mershi Duween 1994. februári, 36. számából

1992 márciusában a Capitol /Parlophone sajtóirodánál egy Warren Cuccurullo-val készítendő interjú lehetőségéről érdeklődtem a T'Mershi Duween fanzine számára. Ezév január 21-én este 7 órakor felhívott. Az itt következők a beszélgetésünk meglehetősen hű leírása.

Hogy kezdtél érdeklődni Zappa iránt, és hogy történt, hogy végül játszottál is vele?

Egy barátomnak megvolt a Hot Rats. Akkoriban a Deep Purple-ös meg Black Sabbath-os voltam, de nagyon tetszett a Willie The Pimp, nagyon jó volt a gitárhangzás és nagyszerű a riff. Aztán, kb. 13 évesen láttam a "Dick Cavett Show"-ban azt hiszem a "Turtles"-szel. A "Who Are The Brain Police"-t játszották, egy hosszú gitárszólóval, én meg 10 éves korom óta gitároztam - tudod, a Grand Funkot utánoztam - és ahogy ezt a szólót meghallottam, és láttam az ujjait mozogni… nagyon megfogott. Aztán hallottam a Fillmore East lemezt, szintén nagy gitárteljesítménnyel, meg a "Do You Like My New Car"-szerű bolondozásokkal. Az "Overnite Sensation" idején már teljesen odavoltam és úgy éreztem: "ez az!" Aztán elmentem megnézni egy koncertet a Brooklyn College-ban és rockban ilyesmit korábban el sem tudtam képzelni; ahogy Ruth-t, George-ot, Chestert és Tomot "használta" - ez volt minden, amire vágytam. Aztán újra láttam őket a Fórumban '74-ben és elkezdtem fölvenni a koncerteket. 1975-ben például tíz koncert per turné a keleti parton. Követtem a bandát Terryvel, Patrickkel és Eddie-vel '76-ban, és a Halloween koncertek előtt lettem jóba Davey Moire-val - ő ma a hangmérnököm, mindketten brooklyniak vagyunk. Egyik este a cuccára vigyáztam és ahogy visszajött, valami olyasmit mondott, hogy "…tudod Frank hogy van ezzel." Én meg mondtam, hogy nem, még soha nem találkoztam vele. Davey nagyon meglepődött és azt mondta: "Gyere holnap a színpad mögé." Úgyhogy fogtam a barátnőmet, Chrissie-t…

Van köze a Titties and Beer-hez?

Sokan kérdezik ezt. Mittudomén. Nekem viszont sok közöm van a "Joe's Garage" egyes részeihez. Szóval találkoztam Frankkel, és azt mondta: "nézz be a beállásra", úgyhogy ott lógtam körülötte. Láttam egyszer az egyik talk-show-ban, és utána mondta, hogy egy új bandát rak össze - a New York albumon is hallható fúvósokkal. Itt kezdődött el a barátságunk. Mondta ugyan, hogy tetszik a gitárjátékom, de mivel minden gitárosa énekelt is, nem gondoltam, hogy a bandába kerülhetek(1). A fordulópont akkor jött el, amikor meghívott minket egy barátommal ebédre a születésnapomon. Egy kis helyen ültünk New Yorkban és a szomszéd asztalnál ott volt William Burroughs és Allen Ginsberg. Frank bemutatott minket: "Ő Malcolm, a taxisofőr. Ő pedig Warren, gitáros..." én meg azt gondoltam: "Baszkiiii!". Két hét múlva meghívott hogy játsszak az európai turnéján.

Mielőtt gitárosként játszottál volna vele, elmesélted Ms X történetét a '78-as New Yorki koncerten - ez egy igaz történet?

Igen. Még Floridában meséltem neki ő meg fölvette. Végigröhögte az egészet. Ahogy ment a koncert azt mondta: "Gyere föl és nyomd le velünk". A koncerten a nevet megváltoztattam. Szerintem tesztelt hogy meg tudom-e csinálni. És megcsináltam! Később az öltözőben volt néhány gitár és mutatott egy riffet, én játszottam és vagy húsz percig csináltuk ezt. Egy barátom fölvette és mikor Frank meghallotta, azt mondta "Hűha! Ismered ezt a számot?" És tovább jammeltünk.
(...)

Van egy rész veled a "The True Story Of 200 Motels" videóban Ike Willisszel - gondolom a Joe's Garage idején készülhetett.

Úgy nézek ki mint egy punk?

Igen.

Akkor onnan származik, igen.

Egy kihagyhatatlan kérdés, amit mindenképpen fel kell tennem: miért hívtak "Sophia"-nak? (2)

Mert mindig női ruhákban jártam.

Azt hittem Sophia Loren után - Sophia War-ren.

És ő is olasz, igen! Mindketten ilyen névvel futottunk be(?) ("we both came up with the name"). Üveg fülbevalóim voltak, tigrismintás kabátom, hosszúszárú csizmám - először voltam Angliában és elmentem a Kensington Marketbe. Vettem 50 pennyért dzsekit meg ilyesmiket, és úgy jöttem ki hogy minden rajtam volt amit vettem. Így mentem a Rainbow-i próbákra is.

A "While You Were Out"-on és a "Stucco Homes"-on kívül van még valami jó kis ki nem adott stúdió-jametek? Hogy jöttek létre ezek a számok?

Az a kettő eredetileg egy darab volt, Frank vágta ketté mivel a két rész különböző hangnemben volt. Azelőtt született mielőtt a stúdiója felépült volna. Frank egyik élő szólójára játszottam, ő meg leszedte az én sávomat és Vinnie egy élő dob-sávja fölé tette, aztán erre játszott rá a Black Widow-jával. Hihetetlen volt. Egy menetben vette föl! Ott voltam egész éjjel, figyeltem hogy rakja össze, a végén meg nekem adta a gitárt amin játszottam - fizetség gyanánt. Azt használtam a következő évben a Missing Persons-el(3).
(...)

Frank vezetett egy műsort a WPIX-FM rádióban '79 novemberében - nem tudod, miért dedikálta a Deathless Horsie-t a "Cuccurullo családnak"?

Csak barátságból. Emlékszem eljött egyszer Canarsie-ba és játszott a pincémben. Itt imádtuk őt korábban és egyszercsak megjelent - a haverjaim bőgtek. Eljátszottuk a "Watermelon In Easter Hay"-t, amit az ő haláláig a Duran is játszott - megtanítottam a srácoknak. Talán a jövő héten is lenyomjuk a Wembley-ben.
(...)

A zenekar 1980 elején próbákon a "Heart Of Glass"-ot is játszotta a Blondie-tól - a te idődben előadtátok ezt bármikor is?

Nem, de hülyére játszottam a Blondie lemezt Frank turnéin.

Oké, és miért hagytad ott a zenekart?

Ez volt életem legnehezebb döntése. De folyamatosan annyi változás volt a zenekarban én pedig valami nagyobb állandóságra vágytam. Sokat lógtunk akkoriban Terryvel és Dale-lel és összeraktunk úgy 10 dalt. Úgy gondoltuk hogy valami különlegeset csináltunk és Franknek is tetszett. Aztán mikor felhívott hogy egy újabb turnét készít elő, én mondtam, hogy most ezt a banda-dolgot csináljuk. Sok szerencsét kívánt a dologhoz. Úgyhogy, az ő áldásával, megcsináltuk.

A haláláig kapcsolatban maradtatok?

Igen.

Tavaly csinált a BBC egy dokumentumfilmet ahol Bozzio is látható ar UMRK-ban a The Chieftains-szel és azokkal a torokénekesekkel - úgy tűnt hogy Frank a dolgok irányításán túl nem vett részt a közös játékban.

De, szerintem játszott Shankarral és a többiekkel.
(...)

És mi vezetett téged a Duran Duranhoz?

A Missing Persons ugyanannál a kiadónál volt, és Bozzio meg Patrick Andy Taylor egyik dolgán kellett hogy játszon. Akkoriban ez volt az első alkalom hogy nem volt mit csinálnom, és brooklyni lévén elhatároztam hogy [go for a jugular] és felhívtam a banda tagjait. Tetszettek az Arcadia és a Power Station-féle kirándulások - az olyanok mint az Election Day - és tetszett a Wild Boys hangszerelése, és egyszerűen csak azt gondoltam, hogy nagyszerű lenne. És igazam lett. Mint ők, én is nagyon Bowie hatása alatt voltam.

Meggyőzted már a többi bandatagot hogy meztelenül játszatok?

Nem, még nem - de mit lehet tenni? Tulajdonképpen mostanában már én is egyre több ruhát viselek a színpadon. Változnak az idők.

1988-ban a "Broadway The Hard Way" turnén Frank mondta, hogy Thomas Nordegg elérhetetlen volt mivel éppen neked dolgozott - mit csinált?

A gitártechnikusom volt, és ma is az. 1980 óta vagyunk együtt. Videóra vesz fel egy csomó dolgot.

Egy 1990-es interjúban "mini-fz"-nek nevezted magad a Missig Personsnél és a Duran Duran-nál töltött évek fényében. Ezt hogy értetted?

Most már "maxi-Frank" vagyok! Olyan erős a hatása - a munkabírásom egyszerűen végtelen. Épp most szerveztem egy 15 tagú zenekart a Duran Duran akusztikus koncertjére. A Frank mellett szerzett élmények a legértékesebb vagyontárgyaim.
(...)

Mark és Howard végig jó baráti viszonyban volt Frankkel, igaz? Egy ideig úgy volt, hogy csatlakoznak a "Broadway" turnéhoz.

Úgy volt, hogy én is - Frank hívott, hogy csatlakozzam.

És Keneallyról mit gondolsz?

Úgy tudom kiadott egy jó szólólemezt, de még nem hallottam. Dweezil imádja Keneally-t - folyton róla áradozik.
(...)

Oké, egy utolsó kérdés: próbáltad már az orális szexet egy miniatűr gumírozott ember-utánzattal? (4)

Volt ilyesmi, igen. De csak az idén. És nem volt miniatűr.


jegyzetek:

(1) A Baby Snakes film elején
őt húzza Zappa: "Énekelj valamit... énekeld a Baby Snakes-et!"
(2) A "YCDTOSA vol 6" lemezen, a "Diseases of the Band" végén hallatszik is: "...and of course Sophia Warren on guitar."
(3) Missing Persons - Terry és Dale Bozzio, Patrick O'Hearn és Warren Cuccurullo viszonylag sikeres újhullámos zenekara.
(4) idézet a "Joe's Garage"-ból... ("ever tried oral sex with a miniature rubberized homo-replica?")

balint, 2006, április 29 - 21:36

Szólj hozzá!

Címkék: zenészinterjúk

A bejegyzés trackback címe:

https://frankzappa.blog.hu/api/trackback/id/tr853591340

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása