Kötelező olvasmány

- A hátsó sorból - Ruth on Roxy
- Zappa: Egy interjú - jó, 1973
- ROCK - és más négybetűsek 1968
- Road Tapes #2 - by Milán  << 
- Terry Bozzio & Borlai - videó
- Műszál Bob / Szomorú Jane
- Zappa idézetek - megmond.

Zappa Stream Radio

Creative Commons Licenc

Hozzászólások

Címkék

100%zappa (12) 1950-es (3) 1963 (2) 1964 (1) 1966 (3) 1967 (7) 1968 (3) 1970 (6) 1971 (3) 1972 (1) 1973 (1) 1974 (1) 1975 (3) 1977 (1) 1978 (4) 1980 (1) 1981 (2) 1982 (2) 1983 (3) 1984 (3) 1985 (1) 1986 (3) 1987 (1) 1988 (1) 1989 (2) 1990 (4) 1991 (5) 1992 (2) 1993 (1) 1994 (5) 1995 (1) 1996 (1) 1997 (2) 1998 (1) 2000 (1) 2004 (2) 2005 (3) 2006 (10) 2007 (8) 2008 (2) 2009 (4) 200 motels (25) 2010 (20) 2011 (45) 2012 (19) 2012 újrakiadás (4) 2013 (31) 2014 (19) 2015 (13) 2016 (16) 2017 (5) 4xmix (3) 60as évek (22) 70es évek (37) 80as évek (24) 90es évek (4) aaafnraa (1) after crying (7) ahmet (12) ajánló (7) állat (10) Anaïs Mitchell (4) anekdota (43) animáció (14) audiofil (3) autogram (4) a zenéről (85) bakelit (16) baltimore (2) bármimás (1) betegség (7) bulvár (40) cd (21) cenzúra (13) dalfordítás (313) dezinfó (16) dili (72) díszkiadványok (9) diva zappa (6) dob (21) dramatika (31) dvd (6) dweezil (33) dzsessz (17) ed palermo (13) életrajz (20) english articles (15) étel ital (18) évforduló (33) e don quijote (6) film (28) főhajtás (29) fotó (11) francia (3) fülszöveg (40) FZ-kampány 2016 (2) fzDVD (6) fzfilm (13) fzfotók (46) fzinhungary (3) fzkarikatúra (24) FZkönyv (11) fzrajzok (7) fz 70 (34) fz dokumentumműsor (34) fz feldolgozás (198) gail zappa (25) gitár (5) gitárlemezek (4) gitárszólók (46) grammy díj (7) grande mothers (22) gyász (20) gyűjtőoldal (13) halloween (20) hamburger (3) hangmérnök (9) hangszer (3) hatások (26) hiperkarma (7) honlapfejlesztés (19) honlapok (20) hungarikumok (94) igazi fzkönyv (7) improvizáció (20) interjú (17) irodalom (5) joes sorozat (5) kábszer (12) kalóz (81) képregény (1) képzőművészet (19) kiadatlan (22) klasszikus zene (81) koncertvideók (20) konfliktus (15) könyv (39) kották (22) lemezipar (7) letöltések (70) magyarember (18) magyarzenész (73) magyar sajtó (46) mások zappáról (71) midi (4) moon zappa (10) nemzappa (80) nemzappadal (44) oktatás (4) online zene (199) orosz (2) párhuzam (36) pink floyd (73) politika (52) pop (5) popkult (95) posztumusz kiadványok (41) próba (7) promóanyagok (33) rádió (5) raktár (2) rejtvény (2) rendezvény (2) road tapes (3) rockzene (48) Roxy (8) sajátcikk (20) sajátinterjú (4) sajtó (32) sdb (43) sorlemezek (99) synclavier (16) syrius (3) szövegelés (46) tab (5) tánc (4) teljes koncertek (13) tervek (1) tévé (36) the band from utopia (7) turné60as évek (20) turné70 (3) turné70 71 (30) turné72 (14) turné73 (41) turné74 (19) turné75 (3) turné75 76 (16) turné76 77 (8) turné77 78 (11) turné78 79 (13) turné80 (19) turné81 82 (18) turné84 (15) turné88 (32) új kiadvány (29) utazás (3) válogatáslemez (3) vasfüggöny (18) véleményezés (68) ycdtosa (9) yellow shark (14) youtube (18) zappanale (15) zappa budapesten (12) zappa család (32) zappa day (2) zappa emlékzenekar (17) zappa family trust (19) zappa interjúk (90) zappa plays zappa (64) zappa szövegek (45) zene (1) zenészinterjúk (75) zenésztársak (110) zz későbi cuccok (8) Címkefelhő

Don Preston interjú, 1995

2006.04.29. 21:36 mB

A nagymama visszanéz

Roy Harper interjúja (az eredeti írást lásd itt)

DonPreston.jpgA 60-as években Don Preston Frank Zappa eredeti felállású Mothers of Invention-jében játszott. Miután ez az együttes számos emlékezetes album kiadása után feloszlott, Don jazzre váltott, majd eredeti Mothers-tagokkal együtt megalapította a The Grandmothers együttest, és számos felvételt is készítettek. Don egy négyrészes videón is látható, és 1993-ban egy szólólemezt is kiadott, Vile Foamy Ectoplasm címen.


Absolutely Free | We're Only In It For The Money | Cruising With Ruben & The Jets | Mothermania | Uncle Meat | Burnt Weeny Sandwich | Weasels Ripped My Flesh | Fillmore East - June 1971 | Just Another Band From L.A. | Waka/Jawaka | The Grand Wazoo | Roxy & Elsewhere | Playground Psychotics | Ahead Of Their Time | Road Tapes #1


Frank Zappa irányításával milyen célokat tűztél ki magadnak, és hova akartál “eljutni”, mikor csatlakoztál a Mothers of Invention-höz?

Annyira lefoglalt a zenei újdonságok betanulása, hogy nem értem rá ilyesmiken gondolkodni.

Mennyi volt a te, illetve a többiek személyes hozzájárulása Zappa zenéjéhez?

A koncerteken a zene úgy 75 %-a improvizált volt, a stúdiómunka során pedig állandóan új ötletekkel álltunk elő, amikről később Zappa azt állította, hogy azokat ő “írta”. Lemezenként az anyag nagyjából 25, néha 50%-a volt rögtönzött.

Érdekelt téged, hogy a zene kereskedelmileg sikeres és elfogadott lesz-e?

Soha nem érdekelt, már a Mothers előtt vagy manapság sem, hogy a zene “kommerciális” legyen.

Több dallal (és a Money albummal) kapcsolatban érdekelne, hogy mi volt az a zöldség-mánia?

Nincs ötletem, azon kívül, hogy Frank némileg erotikusnak gondolta a témát.

Általában mennyi ideig tartott összerakni egy albumot?

Fél év. Egyik sem lett soha teljesen kész.

Melyik a kedvenc Mothers-albumod?

A We're only in it for the Money, bár a legjobb szólóm a Waka/Jawaká-n hallható.

A Ruben and the Jets-lemezzel az volt a tervetek, hogy betörjetek a kereskedelmi rádiók műsorára?

A Ruben and the Jets mindössze Franknek az '50-es évek R&B-je iránt érzett imádatát fejezte ki.

Kaptatok valaha visszajelzést a Beatlestől vagy a menedzsmentjétől a Money... lemez borítójával mint a Sgt. Peppers paródiájával kapcsolatban?

Vagy egy évig tárgyaltunk a Beatles-szel. Végül akkor bólintottak rá, mikor a fotót a lemez belső borítójára tettük.

A Mothers koncertjein nem volt olyan érzésed, hogy a közönség két részre osztható: akik eredetileg is a zenéért jönnek, illetve akik az öngerjesztő kémiai szárnyaláshoz akarnak némi segítséget kapni?

Az elszállt emberek többnyire eredetileg is a zenéért jöttek, akik meg nem voltak elszállva, azok is belezúgtak a zenébe, mert túl összetett és különös volt ahhoz, hogy kívül tudtak volna maradni.

A Vile Foamy Ectoplasm c.lemezeden az “Örök kérdés” című szám szól arról, hogy az emberek állandóan Zappáról kérdeznek. Tényleg még mindig ez a téma?

Most már azért nem annyira.

Mit gondolsz, mitől annyira misztikus Zappa személye, hogy az emberek még mindig kíváncsiak rá?

Mikor találkoztam vele, csak egy stréber volt, de volt elég esze hozzá, hogy ezt útszéli dumával és a R&B-vel leplezze.

Úgy tudni, az eredeti Motherst azért oszlatta fel Zappa, mert ti heti 200 dollárt kerestetek, és ezt Zappa nem engedhette meg magának.

Ha egyenlően elosztottuk volna a koncertekért és a lemeztársaságoktól kapott pénzt, akkor a tagok heti 200 dollárnál jóval többet kereshettek volna.

Milyen érzés volt, mikor szélnek eresztették a bandát?

Mintha a feleségem lelépett volna, a gyerekekkel és a bútorokkal együtt.

Ezután mihez kezdtél?

Meredith Monkkal dolgoztam, aztán újra jazzt kezdtem játszani Gil Evans-szel, Carla Bley-jel, satöbbi.

Hogyan állt össze a Grandmothers?

Mármint mikor? (Merthogy többször is összeálltunk.) Legutóbb Jimmy (Carl Black) járt Németországban, leszerződött egy lemezre a Muffin Records-nál, és megkérte Bunkot (B. Gardnert) és engem, hogy jöjjünk mi is koncertezni. (megj.: ennek az együttműködésnek az eredménye a 94-es Who Could Imagine című lemez.)

Mi volt erre a Zappához közelálló emberek reakciója?

Gail Zappa ügyvédi felszólítást küldött nekünk, miután egyes klubok és fesztiválszervezok Grandmothers of Invention-nek kezdtek hívni minket.

A "Nagymamák" egyike-másika már több, mint 30 éve játszik együtt. Mi tart ennyire össze benneteket?

Még mindig kedveljük egymást, meg a zenét, amit játszunk.

Mit gondolsz, a közönségetek csak nosztalgiára vágyik, vagy más oka is van, hogy hallgatnak benneteket?

Néha 3 generáció is jelen van a koncerteken, egyesek az eredeti bandát hallgatják, mások meg mostanában vették az első lemezeiket.

Ha nincs Zappa, milyen zenét játszottál volna?

Dolgoztam Elvin Jones-szal, Charlie Haydennel, Carla Bley-jel, már 10 évvel a Mothers előtt, utána is egy csomó “híres” zenésszel – a Mothers pályafutásomnak csak rövid részét jelentette.

Melyik zenészek gyakorolták rád a legnagyobb hatást?

Toru Takemitzu, Paul Bley, Xenakis, Ligeti, Lennie Tristano, Charlie Parker, John Cage, Bud Powell, Extreme, Front Line Assembly, Throbbing Gristle, The Art Bears, stb.

Mikor készült az Ogo Moto című, négy történetet elbeszélő videód?

A filmeket 68-ban, 73-ban, 77-ben és 80-ban forgatták, Billy James készítette a videóátiratot 94-ben. Sajnálom, hogy olyan ócska lett a minősége, főleg ami a Drakula filmet illeti.

Igazán szórakoztató! Van-e még más film is a” tarsolyodban”?

Valaki készített egy további részt az Ogo Moto-hoz, a címe „Bűnös Hús”, ebben én Ogo Moto-t játszom újra, és egész jó lett, de nem találom a rendezőt, Stan Sheffet. Ha megtalálom, kiadjuk ezt is.

Akkor szívesen foglalkoznál továbbra is videózással?

Igen.

ungawa, 2006, április 29 - 21:36

Szólj hozzá!

Címkék: zenészinterjúk grande mothers

A bejegyzés trackback címe:

https://frankzappa.blog.hu/api/trackback/id/tr453015093

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.