Kötelező olvasmány

- A hátsó sorból - Ruth on Roxy
- Zappa: Egy interjú - jó, 1973
- ROCK - és más négybetűsek 1968
- Road Tapes #2 - by Milán  << 
- Terry Bozzio & Borlai - videó
- Műszál Bob / Szomorú Jane
- Zappa idézetek - megmond.

Zappa Stream Radio

Creative Commons Licenc

Hozzászólások

Címkék

100%zappa (12) 1950-es (3) 1963 (2) 1964 (1) 1966 (3) 1967 (7) 1968 (3) 1970 (6) 1971 (3) 1972 (1) 1973 (1) 1974 (1) 1975 (3) 1977 (1) 1978 (4) 1980 (1) 1981 (2) 1982 (2) 1983 (3) 1984 (3) 1985 (1) 1986 (3) 1987 (1) 1988 (1) 1989 (2) 1990 (4) 1991 (5) 1992 (2) 1993 (1) 1994 (5) 1995 (1) 1996 (1) 1997 (2) 1998 (1) 2000 (1) 2004 (2) 2005 (3) 2006 (10) 2007 (8) 2008 (2) 2009 (4) 200 motels (25) 2010 (20) 2011 (45) 2012 (19) 2012 újrakiadás (4) 2013 (31) 2014 (19) 2015 (13) 2016 (16) 2017 (5) 4xmix (3) 60as évek (22) 70es évek (37) 80as évek (24) 90es évek (4) aaafnraa (1) after crying (7) ahmet (12) ajánló (7) állat (10) Anaïs Mitchell (4) anekdota (43) animáció (14) audiofil (3) autogram (4) a zenéről (85) bakelit (16) baltimore (2) bármimás (1) betegség (7) bulvár (40) cd (21) cenzúra (13) dalfordítás (313) dezinfó (16) dili (72) díszkiadványok (9) diva zappa (6) dob (21) dramatika (31) dvd (6) dweezil (33) dzsessz (17) ed palermo (13) életrajz (20) english articles (15) étel ital (18) évforduló (33) e don quijote (6) film (28) főhajtás (29) fotó (11) francia (3) fülszöveg (40) FZ-kampány 2016 (2) fzDVD (6) fzfilm (13) fzfotók (46) fzinhungary (3) fzkarikatúra (24) FZkönyv (11) fzrajzok (7) fz 70 (34) fz dokumentumműsor (34) fz feldolgozás (198) gail zappa (25) gitár (5) gitárlemezek (4) gitárszólók (46) grammy díj (7) grande mothers (22) gyász (20) gyűjtőoldal (13) halloween (20) hamburger (3) hangmérnök (9) hangszer (3) hatások (26) hiperkarma (7) honlapfejlesztés (19) honlapok (20) hungarikumok (94) igazi fzkönyv (7) improvizáció (20) interjú (17) irodalom (5) joes sorozat (5) kábszer (12) kalóz (81) képregény (1) képzőművészet (19) kiadatlan (22) klasszikus zene (81) koncertvideók (20) konfliktus (15) könyv (39) kották (22) lemezipar (7) letöltések (70) magyarember (18) magyarzenész (73) magyar sajtó (46) mások zappáról (71) midi (4) moon zappa (10) nemzappa (80) nemzappadal (44) oktatás (4) online zene (199) orosz (2) párhuzam (36) pink floyd (73) politika (52) pop (5) popkult (95) posztumusz kiadványok (41) próba (7) promóanyagok (33) rádió (5) raktár (2) rejtvény (2) rendezvény (2) road tapes (3) rockzene (48) Roxy (8) sajátcikk (20) sajátinterjú (4) sajtó (32) sdb (43) sorlemezek (99) synclavier (16) syrius (3) szövegelés (46) tab (5) tánc (4) teljes koncertek (13) tervek (1) tévé (36) the band from utopia (7) turné60as évek (20) turné70 (3) turné70 71 (30) turné72 (14) turné73 (41) turné74 (19) turné75 (3) turné75 76 (16) turné76 77 (8) turné77 78 (11) turné78 79 (13) turné80 (19) turné81 82 (18) turné84 (15) turné88 (32) új kiadvány (29) utazás (3) válogatáslemez (3) vasfüggöny (18) véleményezés (68) ycdtosa (9) yellow shark (14) youtube (18) zappanale (15) zappa budapesten (12) zappa család (32) zappa day (2) zappa emlékzenekar (17) zappa family trust (19) zappa interjúk (90) zappa plays zappa (64) zappa szövegek (45) zene (1) zenészinterjúk (75) zenésztársak (110) zz későbi cuccok (8) Címkefelhő

Adrian Belew interjú - A38 2017

2017.05.07. 15:41 mB

vimg_7319.jpg

Ez meg saját fotó:

18056553_2124478507778870_6115828329993680459_o.jpg

5 komment

Címkék: 2017 zenésztársak

A bejegyzés trackback címe:

http://frankzappa.blog.hu/api/trackback/id/tr2812487637

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Rátosi Milán · http://benwayrecords.blog.hu/ 2017.05.07. 16:47:25

Egy másik interjúban azt mesélte, hogy a Flux ötletének előszele egy Zappával közös turnén jutott az eszébe. Nem kötekedem. Komolyan nem emlékszem, mikor voltam olyan koncerten, ami ilyen hatással volt rám. Illetve emlékszem, 2011-ben volt és akkor is Adrian Belew-t láttam. Ez ugyan csak egy sima, hangos klubkoncert volt, de számomra minden pillanata működött.
A társaság is felemelő volt.

mB · http://frankzappa.blog.hu/ 2017.05.07. 18:09:22

Érdekes bennem a koncert utóélete: azóta nagyon sokat hallgatok Tool-t.

A felszabadultság és a jó hangulat alapélménye megvolt, de ugyanaz a programra is, a zenei élményre is igaz volt: egy könnyű, könnyED koncertre emlékszem, így viszont nincs igazi emlékem az egyes szereplők (hangszerek) súlyáról, szerepéről, párbeszédéről, vagy a szólókról. Hozzáteszem hogy a 2008-as koncert óta alig hallgattam Belew lemezét.

A háromlábú felállás meg valóban a Tool-t juttatta eszembe, a remek 2016-os koncertet amit ide is feltettem: mindhárom hangszeres "láb" nagyon erős, a kalózfelvétel dacára remekül szól és kivehető mindegyik - plusz egy az ének, persze. Valahogy ez az erő, megokoltság ami hiányzott nekem az A38-on, és ez az ami mindig ott van a Tool-nál, ahol azt érzem hogy minden hangszer KÖZÖL, hogy koncentrált, hogy önállóan is erős de egymásra is szükségük van: örömteli ez a folyamatos összekapaszkodás.

Hozzájárul ehhez hogy azokat a számokat játsszák amiket én is ismerek és szeretek, ideális koncert.

frankzappa.blog.hu/2017/01/08/tool_275

*

Lehet hogy annyit jelent csak hogy Belew más világ mint az enyém: a Flux projektet sem értem igazán, nem tudok mit kezdeni a gondolattal hogy a zene "mindig más" - az én alapélményeim pont annak az erejéből táplálkoznak, hogy valami OLYAN, amilyen, konzekvens és állandó, és mégis nagyon sokrétegű. A "mindig más"-ban benne van a "végül is mindegy", vagy a szerkezet vagy építkezés helyett mondjuk a dallam szépsége, ami viszont elég múlandó. Érdekes, most villant be: a "mindig más" nekem a slágerrádiók világa: "mindig más" szól, de az azt is jelenti hogy azért megtehető mert annyira igazából senki nem figyel oda.

Amire odafigyelek, az legyen erős, komoly, felépített.

Rátosi Milán · http://benwayrecords.blog.hu/ 2017.05.07. 18:47:27

@mB: A Toollal való összehasonlítás azért problémás, mert a Power Trio Adrian Belew zenekara, ahol ugyan nagyon jó zenészek játszanak mellette, de az ő inkább csak kísérnek, hogy a trió felállás könnyen megbicsaklik, ha valami hangszer túlzottan hangsúlyos.

A Flux (emitt írtam róla: benwayrecords.blog.hu/2015/11/08/adrian_belew_flux) tud érdekes lenni és nagyon jó dalok is vannak rajta, de ellentmondásos, ahogy lerakódik az emberben. Akkor is, ha sokszor tényleg működik, mert a mozaikszerűsége folyton kizökkenti az embert, így valóban autentikusan utánozza a valóságot. A koncert egyvelegszerűsége - az, hogy bizonyos pontokon látszólag véletlenül folyt át egyik dal a másikba - is ennek az élménynek az illúzióját volt hivatott felvillantani. Más kérdés, hogy jól hallatszott a dolog összepróbáltsága, az egész lendülete mégis egyszerűen magával rántott.

mB · http://frankzappa.blog.hu/ 2017.05.09. 06:53:12

Igen, önkényes az összevetés, annyi ami előhozza csak hogy ez jutott eszembe és tényleg sokat hallgatom :-), illetve AKKOR MÁR magamban is rákérdezek, összevetem, tényleg pusztán a hangszerek azonos számossága (kevéssége) miatt. A Tool koncertet hallgatva igazából elveszik bennem a szerzőség s egyebek tudata, egyszerűen csak a hangszerek, a közléseik ereje marad meg, azok karaktere, s örvendek én. Nem is annyira dalok mint kis kamarazenei izék.

2007-ben 3-4 szám után a Szigetről eljöttünk mert unta akivel voltam. Most nézem, az is fent van a neten. Jambi rulez.

Rátosi Milán · http://benwayrecords.blog.hu/ 2017.05.09. 16:39:34

@mB: A Tool azért nagyobb szabású dolog, mint az Adrian Belew Power Trio, viszont nekem ők még mindig kissé sematikusak, ráadásul túlzottan nyilvánvaló módon jelennek meg náluk azok a zenei hatások, amik egyébként jórészt csak árnyalatok szintjén vannak ott, számomra mégis semmitmondóak. A sematikusság egyébként egy felületes ítélet. Nem tudom, miért nem működik nekem a Tool. Alaposan ráhallgatok majd az új lemezre, ha egyszer megjelenik. Egyébként a Tool dobosa játszott Adrian Belew Side One című lemezén (Les Claypool volt a basszer), sőt be is ugrott pár koncert erejéig hozzájuk.