Kötelező olvasmány

- A hátsó sorból - Ruth on Roxy
- Zappa: Egy interjú - jó, 1973
- ROCK - és más négybetűsek 1968
- Road Tapes #2 - by Milán  << 
- Terry Bozzio & Borlai - videó
- Műszál Bob / Szomorú Jane
- Zappa idézetek - megmond.

Zappa Stream Radio

Creative Commons Licenc

Hozzászólások

Címkék

100%zappa (12) 1950-es (3) 1963 (2) 1964 (1) 1966 (3) 1967 (6) 1968 (3) 1970 (6) 1971 (3) 1972 (1) 1973 (1) 1974 (1) 1975 (3) 1977 (1) 1978 (4) 1981 (2) 1982 (2) 1983 (3) 1984 (3) 1985 (1) 1986 (3) 1987 (1) 1988 (1) 1989 (2) 1990 (4) 1991 (5) 1992 (2) 1993 (1) 1994 (4) 1995 (1) 1996 (1) 1997 (2) 1998 (1) 2000 (1) 2004 (2) 2005 (3) 2006 (10) 2007 (8) 2008 (2) 2009 (4) 200 motels (25) 2010 (20) 2011 (45) 2012 (19) 2012 újrakiadás (4) 2013 (31) 2014 (18) 2015 (13) 2016 (16) 2017 (2) 4xmix (3) 60as évek (21) 70es évek (37) 80as évek (24) 90es évek (4) aaafnraa (1) after crying (7) ahmet (12) ajánló (7) állat (10) Anaïs Mitchell (4) anekdota (43) animáció (14) audiofil (3) autogram (4) a zenéről (84) bakelit (15) baltimore (2) bármimás (1) betegség (7) bulvár (40) cd (21) cenzúra (13) dalfordítás (313) dezinfó (15) dili (71) díszkiadványok (8) diva zappa (6) dob (19) dramatika (31) dvd (6) dweezil (32) dzsessz (16) ed palermo (13) életrajz (20) english articles (15) étel ital (18) évforduló (33) e don quijote (6) film (28) főhajtás (28) fotó (11) francia (3) fülszöveg (40) FZ-kampány 2016 (2) fzDVD (6) fzfilm (13) fzfotók (46) fzinhungary (3) fzkarikatúra (24) FZkönyv (11) fzrajzok (7) fz 70 (34) fz dokumentumműsor (33) fz feldolgozás (196) gail zappa (25) gitár (5) gitárlemezek (4) gitárszólók (44) grammy díj (7) grande mothers (22) gyász (20) gyűjtőoldal (13) halloween (20) hamburger (3) hangmérnök (9) hangszer (3) hatások (26) hiperkarma (7) honlapfejlesztés (19) honlapok (20) hungarikumok (93) igazi fzkönyv (7) improvizáció (19) interjú (17) irodalom (5) joes sorozat (5) kábszer (12) kalóz (81) képregény (1) képzőművészet (19) kiadatlan (20) klasszikus zene (78) koncertvideók (20) konfliktus (15) könyv (37) kották (22) lemezipar (7) letöltések (70) magyarember (18) magyarzenész (73) magyar sajtó (46) mások zappáról (70) midi (4) moon zappa (10) nemzappa (79) nemzappadal (44) oktatás (4) online zene (199) orosz (2) párhuzam (36) pink floyd (73) politika (52) pop (5) popkult (95) posztumusz kiadványok (41) próba (6) promóanyagok (33) rádió (4) raktár (2) rejtvény (2) rendezvény (2) road tapes (3) rockzene (48) Roxy (8) sajátcikk (20) sajátinterjú (4) sajtó (32) sdb (43) sorlemezek (98) synclavier (16) syrius (3) szövegelés (46) tab (5) tánc (4) teljes koncertek (13) tervek (1) tévé (36) the band from utopia (7) turné60as évek (20) turné70 (3) turné70 71 (30) turné72 (13) turné73 (41) turné74 (19) turné75 (3) turné75 76 (16) turné76 77 (8) turné77 78 (11) turné78 79 (13) turné80 (19) turné81 82 (17) turné84 (15) turné88 (32) új kiadvány (29) utazás (3) válogatáslemez (3) vasfüggöny (18) véleményezés (68) ycdtosa (9) yellow shark (13) youtube (18) zappanale (15) zappa budapesten (12) zappa család (31) zappa day (2) zappa emlékzenekar (17) zappa family trust (19) zappa interjúk (88) zappa plays zappa (63) zappa szövegek (45) zene (1) zenészinterjúk (74) zenésztársak (107) zz későbi cuccok (8) Címkefelhő

Tony Palmer a 200 Motels-ről

2017.01.29. 18:49 mB

200-motels-frank-zappa-tony-palmer-talkhouse-film-880x440.jpg

Csajok, drogok és unalom -

a 200 Motels rendezésének őrületéről

1. Vad lelkesültség
Először 1968 januárjában, egy lerobbant pincében találkoztam Frank Zappával, New Yorkban, Greenwich Village-ben. Hosszú hajával, fekete kecskeszakállával és vad tekintetű fekete szemeivel arról győzködött engem, hogy a rock & roll nem az aminek látszik, merthogy olyan szánalmasan mellébeszél ezügyben az akkori média. Októberben mutatta be a brit televízió az All My Loving című filmemet, amit aztán be is tiltottak. David Attenborough, a BBC programigazgatója nem engedte bemutatni: "csak a holttestemen keresztül".


A legrosszabb? Kritika Palmer DVD-kiadásáról;
Így készült - a 200 Motels CD-kiadásának fülszövege

Frank Zappa's 200 Motels - a hanglemez


Két évvel később Zappa felhívott hogy "megfogta a filmem bátorsága" és kérdezte hogy érdekelne-e egy saját projektje. A "bátorság" itt azt jelentette hogy teret adtam benne Hendrixnek, a Who-nak,  a Creamnek és Eric Burdonnek, nem mellesleg Zappának és a Mothers of Inventionnek; hogy nem tettem őket gúny tárgyává, sőt - mondta -, kellő komolysággal mutattam be őket, úgy zeneileg mint kulturálisan. Mi lenne hát a projekt?

2. Kész zűrzavar
Mikor találkoztunk, odaadta a projekt "forgatókönyvét" - 300 oldal, egy része kézzel, más része beragasztgatva, megint más értelmezhetetlen, köztük néhány dalszöveg, és a nagyon gyakran előforduló "pénisz" szó. Ó - mondtam erre. A "vizualizálását" kérte tőlem. Ó - mondtam ismét. Mikor kezdődne? Egy hónapon belül. Megvannak a szereplők? - kérdeztem. Nincsenek - mondta, - leszámítva a zenészeit. A szereposztás - mondta - a te dolgod. Ó - mondtam én. A "forgatókönyv" első oldalának nyitó mondata: "Ha egy őrült arra kényszerítene hogy egy titokzatos import lámpát a hárfás hölgy nemzőszervébe helyezd, megtennéd-e?". Ó.

3. Végső kétségbeesés
A dolog pozitív oldala volt, hogy tudtam hogy a Pinewood Stúdió le volt már foglalva (10 napra, egy kicsit rövid idő egy játékfilmre), és hogy Zappa nem kispályás zenész. Kellett egy nagyzenekar - a te dolgod, mondta ő.

A Royal Filharmonikusok, akikkel dolgoztam már korábban, jelentkeztek, bár azt valahogy elfelejtettem nekik említeni hogy a filmben végig egy "Centerville Rekreációs Központ" nevű büntetőtáborban lesznek láthatóak, az ütősök például náci őrnek öltözve. De a Pinewood stúdió ismételgetése meggyőzte őket.

Zappa "komoly" zenészeket akart - ott termett John Williams, a kiváló klasszikus gitáros. "Tánc" is tervben volt - ott volt Gillian Lynne, szintén régi barát, aki később a Macskák eredeti koreográfusaként gazdagodott meg. Minden őrült rock & rollert felhívtam aki valamilyen kis szívességgel is tartozhatott: megérkezett Ringo Starr (a filmben Frank Zappát játszotta) és Keith Moon, a Who dobosa. Zappa partitúrájában volt kórus is - már ott is volt a Monteverdi Kórus, bár mindig is tagadták hogy bármi közük lenne a dologhoz. Neves színészek kellenek, mondta Zappa - ott is volt Wilfred Brambell és Theodore Bikel, valamikori folkénekes. Hű! Ő kellett hogy eljátssza Rance Muhammitz szerepét, a Dave nevű tévébemondót. Az egyetlen probléma az volt, hogy nem tudtam nekik forgatókönyvet adni.

4. Ki a felelős?

5. Az ártatlan meghurcolása

6. Az alkalmatlan előléptetése

(...)

*

Lábjegyzet: Zappa az előadást a Royal Albert Hall-ban szerette volna megrendezni, de nem engedélyezték, a szöveg obszcén tartalmára hivatkozva. Zappa beperelte a helyet szerződésszegésért, a dolog a legfelsőbb bíróságig jutott. Engem is beidéztek tanúnak. Úgy gondolom-e hogy a “homoszexuális tartalommal” is bíró anyag előadható volna az Albert Hall-ban - kérdezte a bíró. A helyzet az, hogy Britten remek operája, a Halál Velencében épp az előző évben szerepelt ugyanitt. Mikor ezt említettem, a bíró megkérdezte: ki volt a szerző? Benjamin Britten - feleltem. Betűzné, kérem?... - mondta a bíró.

Szólj hozzá!

Címkék: mások zappáról 200 motels

A bejegyzés trackback címe:

http://frankzappa.blog.hu/api/trackback/id/tr6212166333

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.