Kötelező olvasmány

- A hátsó sorból - Ruth on Roxy
- Zappa: Egy interjú - jó, 1973
- ROCK - és más négybetűsek 1968
- Road Tapes #2 - by Milán  << 
- Terry Bozzio & Borlai - videó
- Műszál Bob / Szomorú Jane
- Zappa idézetek - megmond.

Zappa Stream Radio

Creative Commons Licenc

Hozzászólások

Címkék

100%zappa (12) 1950-es (3) 1963 (2) 1964 (1) 1966 (3) 1967 (7) 1968 (3) 1970 (6) 1971 (3) 1972 (1) 1973 (1) 1974 (1) 1975 (3) 1977 (1) 1978 (4) 1980 (1) 1981 (2) 1982 (2) 1983 (3) 1984 (3) 1985 (1) 1986 (3) 1987 (1) 1988 (1) 1989 (2) 1990 (4) 1991 (5) 1992 (2) 1993 (1) 1994 (5) 1995 (1) 1996 (1) 1997 (2) 1998 (1) 2000 (1) 2004 (2) 2005 (3) 2006 (10) 2007 (8) 2008 (2) 2009 (4) 200 motels (25) 2010 (20) 2011 (45) 2012 (19) 2012 újrakiadás (4) 2013 (31) 2014 (19) 2015 (13) 2016 (16) 2017 (5) 4xmix (3) 60as évek (22) 70es évek (37) 80as évek (24) 90es évek (4) aaafnraa (1) after crying (7) ahmet (12) ajánló (7) állat (10) Anaïs Mitchell (4) anekdota (43) animáció (14) audiofil (3) autogram (4) a zenéről (85) bakelit (16) baltimore (2) bármimás (1) betegség (7) bulvár (40) cd (21) cenzúra (13) dalfordítás (313) dezinfó (16) dili (72) díszkiadványok (9) diva zappa (6) dob (21) dramatika (31) dvd (6) dweezil (33) dzsessz (17) ed palermo (13) életrajz (20) english articles (15) étel ital (18) évforduló (33) e don quijote (6) film (28) főhajtás (29) fotó (11) francia (3) fülszöveg (40) FZ-kampány 2016 (2) fzDVD (6) fzfilm (13) fzfotók (46) fzinhungary (3) fzkarikatúra (24) FZkönyv (11) fzrajzok (7) fz 70 (34) fz dokumentumműsor (34) fz feldolgozás (198) gail zappa (25) gitár (5) gitárlemezek (4) gitárszólók (46) grammy díj (7) grande mothers (22) gyász (20) gyűjtőoldal (13) halloween (20) hamburger (3) hangmérnök (9) hangszer (3) hatások (26) hiperkarma (7) honlapfejlesztés (19) honlapok (20) hungarikumok (94) igazi fzkönyv (7) improvizáció (20) interjú (17) irodalom (5) joes sorozat (5) kábszer (12) kalóz (81) képregény (1) képzőművészet (19) kiadatlan (22) klasszikus zene (81) koncertvideók (20) konfliktus (15) könyv (39) kották (22) lemezipar (7) letöltések (70) magyarember (18) magyarzenész (73) magyar sajtó (46) mások zappáról (71) midi (4) moon zappa (10) nemzappa (80) nemzappadal (44) oktatás (4) online zene (199) orosz (2) párhuzam (36) pink floyd (73) politika (52) pop (5) popkult (95) posztumusz kiadványok (41) próba (7) promóanyagok (33) rádió (5) raktár (2) rejtvény (2) rendezvény (2) road tapes (3) rockzene (48) Roxy (8) sajátcikk (20) sajátinterjú (4) sajtó (32) sdb (43) sorlemezek (99) synclavier (16) syrius (3) szövegelés (46) tab (5) tánc (4) teljes koncertek (13) tervek (1) tévé (36) the band from utopia (7) turné60as évek (20) turné70 (3) turné70 71 (30) turné72 (14) turné73 (41) turné74 (19) turné75 (3) turné75 76 (16) turné76 77 (8) turné77 78 (11) turné78 79 (13) turné80 (19) turné81 82 (18) turné84 (15) turné88 (32) új kiadvány (29) utazás (3) válogatáslemez (3) vasfüggöny (18) véleményezés (68) ycdtosa (9) yellow shark (14) youtube (18) zappanale (15) zappa budapesten (12) zappa család (32) zappa day (2) zappa emlékzenekar (17) zappa family trust (19) zappa interjúk (90) zappa plays zappa (64) zappa szövegek (45) zene (1) zenészinterjúk (75) zenésztársak (110) zz későbi cuccok (8) Címkefelhő

Tyler Bartram egyemberes feldolgozásai (frissítvex5)

2014.07.05. 18:30 mB

2014-01-11 18:30

2014-01-02 02:30


A Night School egy korábbi próbálkozása sokévvel ezelőttről itt.

2012-12-07 07:00

Fent a Sinister Footwear.


2012-10-19 07:00

Minden hangszeren Tyler Bartram - most a fenti Andy a friss hozzátétel. Én bírom ezeket.

Lentebb az RDNZL, a Zoot Allures és a Montana:

és egy Inca Roads szóló:

Mint korábbról ez a remek Black Page (és Alien Orifice), vagy ennek a srácnak a kiváló szólói (Treacherous Cretins).

2012-08-02 08:00

2 komment

Címkék: fz feldolgozás gitárszólók

A bejegyzés trackback címe:

https://frankzappa.blog.hu/api/trackback/id/tr954691498

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mB · http://frankzappa.blog.hu/ 2014.01.06. 16:40:10

(NIGHT SCHOOL)

Keresem ennek a darabnak a karakterét, identitását, valami megfogható jellemzőjét, de kibújik minden alól - miközben mégis belopja magát az ember memóriájába, szívébe, jó kedvvel indítja a Jazz From Hell albumot, a dallamok, a kis motívum-kanyar-megoldások benne maradnak a fülben, és lám: hány fel- és átdolgozás született már belőle.

Mi az "identitása"?... Nincs egy vezérdallama, nincs visszatérő motívum - a lineáris előrehaladáson túl semmiféle szerkezete: lehet-e szerkezet egy folyamatos előrerohanás? Még szólónak sem tekinthetjük, hiszen számítógéppel "megszerkesztett", meghangszerelt, előadott darab - miközben valószínűleg mégis az, az esetleges utólagos korrekciók (ha voltak) sem vettek el semmit a dallam erejéből, frissességéből, elevenségéből. Nem is élő felvétel, nincs meg az élő játék aurája - mégis érződik minden egyes hang magfogása, alakítása, akcentusa: minden szabad, és mégis minden kézben van tartva.

A fenti dilemmára a legfrappánsabb válasz Ed Palermo feldolgozása: nem kérdez, nem értelmez, nem másol, nem újraértelmez: egyszerűen SZERETI a dal(lamo)t. És mivel szereti, hát persze hogy pontosan játssza. És mivel szereti, hát persze hogy továbbvariálja, szólókkal gondolja tovább. És mivel szereti, persze hogy meg- és áthangszereli. És mivel szereti, persze hogy játszik a ritmikájával: hol megtorpan, hol begyorsít...

frankzappa.blog.hu/2010/11/04/ed_palermo_ha_a_ruhajat_leveszi

Az alapdilemma azért megmarad: mitől működik egy ilyen darab, amiről a legtöbb és leghatározottabb ami elmondható, amije NINCS. Mi az amitől a dolog mégis működik, amitől önálló darabnak fogadjuk el, ami miatt dúdolgatjuk részeit, ami szerethetővé teszi, ami miatt igenis VAN identitása és karaktere?...

Egy Laár András verssel búcsúzom:

Lábaim és kezeim
négy szörnyű végtagom
cikáznak szerteszét.
- Őket én mozgatom-.
De ki mozgat engem?
Engem, e nagy testet?!

- Tanácstalan vagyok,
ezért írtam e verset.

:-)

Rátosi Milán · http://benwayrecords.blog.hu/ 2014.01.08. 13:55:21

@mB: A Jazz From Hell nekem nagy kedvenc, 2 dalt leszámítva leginkább azért, mert nagyon komolyan kell figyelnem, hogy megérthessem mi is történik. A gondolkodás, odafigyelés, rácsodálkozás nálam nyerő dolgok. A két kivétel közül pedig az egyik a Night School (a másik persze a St. Etienne), ami egyszerűen egy sláger. A központi melódia valóban hiányzik, illetve maga a dal egésze, annak alakulása a vezérfonal. Lehengerlő egyértelműség. Minden hang logikus következménye az előzőnek. Ed Palermo ezt részekre bontja, részekre hangszereli, az eredeti dallammal összehasonlítva jobban megérthető annak felépítése. Mindenesetre nálam kevés dolog van annyira egyben, mint a Night School.
süti beállítások módosítása