Ez a számláló a poszt nézettségét mutatja. Mindenképp olvasd el ezt a posztot a részletekért.

Hozzászólások

Címkék

100%zappa (12) 1963 (1) 1964 (1) 1966 (1) 1967 (5) 1968 (2) 1970 (5) 1971 (2) 1975 (3) 1977 (1) 1978 (2) 1981 (2) 1982 (2) 1983 (3) 1984 (1) 1985 (1) 1986 (3) 1987 (1) 1989 (2) 1990 (3) 1991 (4) 1992 (2) 1993 (1) 1994 (4) 1995 (1) 1996 (1) 1997 (2) 2000 (1) 2004 (2) 2005 (3) 2006 (9) 2007 (8) 2008 (2) 2009 (4) 200 motels (22) 2010 (20) 2011 (46) 2012 (19) 2012 újrakiadás (4) 2013 (31) 2014 (17) 4xmix (3) 60as évek (19) 70es évek (38) 80as évek (24) 90es évek (3) after crying (7) ahmet (10) ajánló (6) anekdota (42) animáció (11) audiofil (3) autogram (4) a zenéről (76) bakelit (13) baltimore (2) bármimás (1) betegség (7) bulvár (29) cd (20) cenzúra (12) dalfordítás (305) dezinfó (12) dili (61) díszkiadványok (7) diva zappa (6) dramatika (30) dvd (4) dweezil (27) dzsessz (15) ed palermo (12) életrajz (17) english articles (15) étel ital (4) évforduló (32) e don quijote (6) film (24) főhajtás (25) fotó (9) francia (2) fülszöveg (39) fzDVD (6) fzfilm (12) fzfotók (39) fzinhungary (3) fzkarikatúra (24) FZkönyv (11) fzrajzok (4) fz 70 (33) fz dokumentumműsor (29) fz feldolgozás (171) gail zappa (20) gitár (5) gitárlemezek (4) gitárszólók (31) grammy díj (7) grande mothers (21) gyász (17) gyűjtőoldal (12) halloween (18) hamburger (3) hangmérnök (9) hangszer (3) hatások (26) honlapfejlesztés (17) honlapok (18) hungarikumok (83) igazi fzkönyv (5) improvizáció (14) interjú (14) irodalom (5) joes sorozat (5) kábszer (12) kalóz (73) képregény (1) képzőművészet (19) kiadatlan (18) klasszikus zene (65) koncertvideók (20) konfliktus (14) könyv (30) kották (17) lemezipar (6) letöltések (70) magyarember (15) magyarzenész (60) magyar sajtó (41) mások zappáról (67) midi (3) moon zappa (10) nemzappa (73) nemzappadal (39) oktatás (4) online zene (176) orosz (2) párhuzam (30) pink floyd (69) politika (48) pop (4) popkult (90) posztumusz kiadványok (34) próba (6) promóanyagok (28) rádió (3) raktár (2) rejtvény (2) rendezvény (2) road tapes (2) rockzene (47) sajátcikk (15) sajátinterjú (4) sajtó (26) sdb (37) sorlemezek (92) synclavier (14) syrius (3) szövegelés (42) tab (5) tánc (4) teljes koncertek (11) tervek (1) tévé (31) the band from utopia (7) turné60as évek (20) turné70 (3) turné70 71 (26) turné72 (11) turné73 (34) turné74 (17) turné75 (3) turné75 76 (14) turné76 77 (7) turné77 78 (11) turné78 79 (11) turné80 (16) turné81 82 (14) turné84 (13) turné88 (32) új kiadvány (21) utazás (3) válogatáslemez (3) vasfüggöny (15) véleményezés (58) ycdtosa (8) yellow shark (11) youtube (21) zappanale (14) zappa budapesten (12) zappa család (22) zappa day (2) zappa emlékzenekar (16) zappa family trust (12) zappa interjúk (80) zappa plays zappa (58) zappa szövegek (42) zenészinterjúk (69) zenésztársak (96) zz későbi cuccok (8) Címkefelhő

Hencze Tamás

2011.01.19. 12:45 mB

Izgalmas képzőművészeti párhuzam, s magyar párhuzam: Hencze Tamás munkái.

Kompozíciós módszere hasonló ahhoz, amit a Sinister Footwear 3-ból ismerhetünk, azaz az esetlegest, az improvizatívat teszi kiindulási alappá és építi rá aztán a kép egészét.

Míg ez Zappánál adott esetben egy improvizált szóló (amiből aztán a meghangszerelt zenedarab megszületik), addig Hencze Tamás erre egy véletlenszerűen odavetett foltot használ (festékfröccs), aminek a kontúrját hihetetlen aprólékossággal körbevágja, és ezen mint "lyukon" keresztül fest a vászonra teljesen más koordinátájú, finomságú felületet. Az eredmény az esetlegesség és a kimunkáltság nagyon érdekes kettőse.

Frank+Zappa+-+Shut+Up+'n+Play+Yer+Guitar+-+VINYL+BOX+SET-115328.jpg

Pont, mint a Theme from the Third Movement of Sinister Footwear (You Are What You Is lemez) - az egyik koncertről származó szólót Zappa leválasztotta az eredeti kíséretről, a szóló dallamát hangról hangra megismételtette egy újabb elektromos gitárral ÉS a később belépő vibrafonnal, majd mellé tett egy teljesen más kíséretet:

haloween Persona edits.jpg

Az eredeti szóló itt hallgatható meg - csak Vai rájátszásával.

VAI: Az történt, hogy az akusztikus részre rájátszottam még egy elektromosat, a szólam így megháromszorozódott, és gondolom az akusztikusat keverés közben levette. A tremolókar használatára pedig pont azért volt szükség, amit mondasz: úgy gondolta, a kettő túlságosan hasonlít egymásra, mintha az egyik csak egy effekt volna. Ezt mondta szó szerint: "Játssz ezen a gitáron, és itt-ott használd a nyújtó-kart hogy érzékelni lehessen hogy ez két különböző hangszer." Ismét egy példa Frank végtelen bölcsességére.

KENEALLY: Legalább ötször kellett meghallgatnom, míg rájöttem hogy két gitár játsza ugyanazt, el se akartam hinni!

(Steve Vai és Mike Keneally gitárosok beszélgetése)

http://www.btmfk.iif.hu/kepek/hencze2.jpgVörös jel (1988, vászon, olaj, akril, 150x100 cm)

Nem személyes érzelmek kifejezésére törekszem, hanem plasztikusan funkcionáló formák kialakítására. Azt a magasztos szót, hogy művészet, sohasem a fantáziám illusztrációjának, sohasem látomásnak tekintem. Egyszerűen cselekvési periódusnak. Atmoszférát akarok teremteni, olyan képeket szeretnék festeni, hogy azok kifelé sugározva hatásuk alá vonják a nézőt, hogy a néző benne legyen a képben. (Hencze Tamás)

Szólj hozzá!

Címkék: képzőművészet kották párhuzam a zenéről

A bejegyzés trackback címe:

http://frankzappa.blog.hu/api/trackback/id/tr432589095

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.