Ez a számláló a poszt nézettségét mutatja. Mindenképp olvasd el ezt a posztot a részletekért.

Hozzászólások

Címkék

100%zappa (12) 1963 (1) 1964 (1) 1966 (1) 1967 (5) 1968 (2) 1970 (5) 1971 (2) 1975 (3) 1977 (1) 1978 (2) 1981 (2) 1982 (2) 1983 (3) 1984 (1) 1985 (1) 1986 (3) 1987 (1) 1989 (2) 1990 (3) 1991 (4) 1992 (2) 1993 (1) 1994 (4) 1995 (1) 1996 (1) 1997 (1) 2000 (1) 2004 (2) 2005 (3) 2006 (8) 2007 (8) 2008 (2) 2009 (4) 200 motels (22) 2010 (20) 2011 (46) 2012 (19) 2012 újrakiadás (4) 2013 (31) 2014 (12) 4xmix (3) 60as évek (19) 70es évek (38) 80as évek (23) 90es évek (3) after crying (7) ahmet (10) ajánló (6) anekdota (41) animáció (11) audiofil (3) autogram (4) a zenéről (71) bakelit (12) baltimore (2) bármimás (1) betegség (7) bulvár (27) cd (19) cenzúra (12) dalfordítás (305) dezinfó (12) dili (61) díszkiadványok (7) diva zappa (5) dramatika (30) dvd (4) dweezil (27) dzsessz (15) ed palermo (12) életrajz (17) english articles (15) étel ital (4) évforduló (31) e don quijote (6) film (24) főhajtás (25) fotó (9) francia (2) fülszöveg (39) fzDVD (6) fzfilm (12) fzfotók (39) fzinhungary (3) fzkarikatúra (23) FZkönyv (11) fzrajzok (4) fz 70 (33) fz dokumentumműsor (29) fz feldolgozás (167) gail zappa (19) gitár (5) gitárlemezek (4) gitárszólók (27) grammy díj (7) grande mothers (21) gyász (16) gyűjtőoldal (12) halloween (16) hamburger (3) hangmérnök (9) hangszer (3) hatások (26) honlapfejlesztés (17) honlapok (18) hungarikumok (82) igazi fzkönyv (5) improvizáció (14) interjú (14) irodalom (5) joes sorozat (5) kábszer (12) kalóz (71) képregény (1) képzőművészet (19) kiadatlan (17) klasszikus zene (65) koncertvideók (20) konfliktus (14) könyv (29) kották (17) lemezipar (6) letöltések (70) magyarember (15) magyarzenész (60) magyar sajtó (41) mások zappáról (67) midi (3) moon zappa (10) nemzappa (72) nemzappadal (39) oktatás (4) online zene (173) orosz (2) párhuzam (30) pink floyd (69) politika (48) pop (4) popkult (90) posztumusz kiadványok (34) próba (6) promóanyagok (28) rádió (3) raktár (2) rejtvény (2) rendezvény (2) road tapes (2) rockzene (46) sajátcikk (15) sajátinterjú (4) sajtó (26) sdb (35) sorlemezek (92) synclavier (14) syrius (3) szövegelés (42) tab (5) tánc (4) teljes koncertek (10) tervek (1) tévé (31) the band from utopia (7) turné60as évek (20) turné70 (3) turné70 71 (26) turné72 (11) turné73 (33) turné74 (17) turné75 (3) turné75 76 (14) turné76 77 (7) turné77 78 (11) turné78 79 (10) turné80 (16) turné81 82 (14) turné84 (11) turné88 (32) új kiadvány (19) utazás (3) válogatáslemez (3) vasfüggöny (15) véleményezés (58) ycdtosa (8) yellow shark (11) youtube (22) zappanale (14) zappa budapesten (12) zappa család (22) zappa day (2) zappa emlékzenekar (14) zappa family trust (12) zappa interjúk (76) zappa plays zappa (58) zappa szövegek (42) zenészinterjúk (69) zenésztársak (94) zz későbi cuccok (9) Címkefelhő

You Can’t Do That on Stage Anymore Vol. 5

2010.10.01. 00:40 mB

Zappa koncertfelvételekből összeállított hatrészes sorozatának ötödik darabja, az első lemez a hatvanas évekbeli felvételekkel, a második az 1982-es felállás anyagaival. Az sorozat egyes részei folytatólagosan, egymás után jelentek meg, de az 5. és 6. rész kiadásakor a CD-k tárolására alkalmas díszdobozt is kiadtak.

[1992. július 10. | Zappa, 2CD, Rykodisc RCD 10089/90 | >>Information INK | nr. 58.]


 A YCDTOSA sorozat (fülszöveg) - A YCDTOSA sorozat kivesézése (kritika)


A lemez számaiFZkovetkezo.jpgFZelozo.jpg
A másként feltüntetteken kívül minden szám Frank Zappa szerzeménye.

1. CD (1969)

  1. The Downtown Talent Scout (1966) - 4:01
  2. Charles Ives - 4:37
  3. Here Lies Love (Martin, Dobard) - 2:44
  4. Piano/Drum Duet - 1:57
  5. Mozart Ballet (Zappa, Wolfgang Amadeus Mozart) - 4:05
  6. Chocolate Halvah (Lowell George, Roy Estrada, Zappa) - 3:25
  7. JCB & Kansas on the Bus #1 (Kanzus, Black, Kunc, Barber) - 1:03
  8. Run Home Slow: Main Title Theme - 1:16
  9. The Little March - 1:20
  10. Right There (Estrada, Zappa) - 5:10
  11. Where Is Johnny Velvet? - 0:48
  12. Return of the Hunch-Back Duke - 1:44
  13. Trouble Every Day - 4:06
  14. Proto-Minimalism - 1:41
  15. JCB & Kansas on the Bus #2 (Kanzus, Black, Kunc, Barber) - 1:06
  16. My Head? (MOI) - 1:22
  17. Meow - 1:23
  18. Baked-Bean Boogie - 3:26
  19. Where's Our Equipment? - 2:29
  20. FZ/JCB Drum Duet - 4:26
  21. No Waiting for the Peanuts to Dissolve - 4:45
  22. A Game of Cards (Zappa, Motorhead Sherwood, Art Tripp, Ian Underwood) - 0:44
  23. Underground Freak-Out Music - 3:51
  24. German Lunch (MOI) - 6:43
  25. My Guitar Wants to Kill Your Mama - 2:11

2. CD (1982)

  1. Easy Meat - 7:38
  2. The Dead Girls of London (Zappa, L. Shankar) - 2:29
  3. Shall We Take Ourselves Seriously? - 1:44
  4. What's New in Baltimore? - 5:03
  5. Moggio - 2:29
  6. Dancin' Fool - 3:12
  7. RDNZL - 7:58
  8. Advance Romance - 7:01
  9. City of Tiny Lites - 10:38
  10. A Pound for a Brown on the Bus - 8:38
  11. Doreen - 1:58
  12. The Black Page, No. 2 - 9:56
  13. Geneva Farewell - 1:38

A közreműködő zenészek:

1969:

  • FZ - szólógitár, ének
  • Lowell George - gitár, ének
  • Roy Estrada - basszusgitár
  • Don Preston - billentyűs hangszerek
  • Buzz Gardner - trombita
  • Ian Underwood - altszaxofon
  • Bunk Gardner - tenor-szaxofon
  • Motorhead Sherwood - baritone szaxofon
  • Jimmy Carl Black - dobok
  • Arthur Dyer Tripp III - dobok

1982:


A lemezről

A dupla CD első lemeze az eredeti Mothers of Inventionnek van szentelve, 1965 és 1969 közötti koncert- és stúdiófelvételekkel, illetve a színpadon vagy azon kívül felvett rögtönzésekkel, bolondozásokkal (ilyen a "German Lunch" című "jelenet", ahol az együttes berlini vámellenőrzési procedúráját adják elő).

A második lemez az 1982-es felállás előtt tiszteleg - Frank Zappa a kísérőfüzetben:

Az 1982-es csapat gyönyörűen tudott játszani, ha akart. Nagyon sajnálatos, hogy a kor közönsége nem értette meg, hogy nem célunk hogy a színpadra dobált "szeretetnyilvánításaik" céltáblái legyünk (Milánóban használt fecskendőket dobtak fel).

Bár a lemez anyaga több különböző városból származik (Genf, München, Balzano, Frankfurt) hangulatilag egy (csonka) koncertként van megszerkesztve, a drámai - a 82-es turnéra jellemző - befejezéssel ("Geneva Farewell"):

FZ: Oké, ha még egyszer valaki bármit is feldob a színpadra, a koncertnek vége.

Bobby Martin (franciául): Keressük meg azokat, akik cigarettát dobnak a színpadra, és... ne dobáljatok semmit a színpadra. Ne dobáljatok semmilyen tárgyat. Keressük meg azokat, akik cigarettát dobálnak a színpadra...

...

FZ: Világítást kérek. A koncertnek vége.

2 komment

Címkék: 80as évek 60as évek sorlemezek ycdtosa

A bejegyzés trackback címe:

http://frankzappa.blog.hu/api/trackback/id/tr452526970

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben.

mB · http://frankzappa.blog.hu/ 2012.08.13. 14:48:54

Nekem ez a lemez a kiadvány második lemezét jelenti: a '82-es koncertet. Jelenti még továbbá azt, hogy én körülbelül így képzelem el egy turné méltó dokumentálását: kiváló csapat, remek (de mégis felszabadult) dalválasztás, remek előadásokkal és persze kiváló felvételben. Mint "műsor" is kerek, elejével, végével (ha nem is happy end), egyszerűen csodálatos, nem is igen tudok gyenge pontokat - kiválóak (KIVÁLÓAK!) a szólók, igazi meglepetés az RDNZL (Vai gitárja együtt az ütővel... csoda!), klassz a Tiny Lites, jutalom a Baltimore és hab a tortán a Moggio - az Advance Romance szólóismétlése (Guitar) is inkább kedves meglepetés mint bántó repeta. (Ha egyvalamit változtatnék, az a közönségzaj a Baltimore elején: egy picit lejjebb venném, hogy teljesebben érvényesüljenek az első hangok, a ZENE.)

Ez a lemez aztán persze megkeményíti a korábbról becsontosodott kérdéseimet: miért nem tud ilyen jól szólni a Helsinki koncert, miért nem ilyen feszes ennek vagy amannak a koncertlemeznek az összeállítása, stb stb. De ez az anyag itt van, és méltóan mutat fel egy csodálatos, erős korszakot.

-
Néha meghallgatom az első lemezt is (60-as évek), de ritkán: miközben vannak igazán remek, tényleg kiemelkedő pillanatok (Here Lies Love), az egész inkább egy innen-onnan összeválogatott fotóalbumhoz hasonlít. Jó hogy van, egy két izgalmas hozzátételt biztosan hozzátesz az életműhöz, de igazán sokkal nem nyújt többet mint az akkori lemezek, a szerkezettelensége pedig nem kapaszkodik erős kampókkal az ember memóriájába.

Rátosi Milán · http://benwayrecords.blog.hu/ 2012.08.14. 16:33:05

Az első cd...alaposan feltekertem a hangerőt az imént, a kezdő Downtown Talent Scout basszusa egészen metsző, a dob nagyon hetyke kis ritmust hoz. Kiváló háttérzene, akkor még a sok duma se tűnik fel. Roy Estrada vicces (és pedofil, ez nem tartozik a bocsánatos bűnök közé!), a cd mellesleg jól szól. A dobok élesek ugyan, de alapvetően igaz minden Mothers Of Invention felvételre. A Run Home Slow olyan, mintha elvágták volna a végét, pont ott, ahol kezd bejönni valami félelmetes, úsztatós hangulat. Vannak azért jó dolgok ezen a cd-n, de az összkép mégis olyan félkésznek hallatszik.
Van viszont egy lemez 1982ből, ami nekem valahogy mindig totálisan alul prezentáltként maradt meg, holott vannak megjelent anyagok azért szép számmal tőlük. Azért lehet nagyon szeretni ezt a zenekart, mert a repertoárban nagyon sok komplex, instrumentális darab volt, emellett nagyon (de tényleg, nagyon!) karakteresen tudtak megszólalni. Valahogy ezt a kettes cd-t mindig Steve Vai-hoz szoktam kötni, a keverésnek köszönhetően - ha előtérben nincs is, de - szépen hallani. A RDNZL-ben mondjuk nem tűnt fel, amit együtt művel a ritmusszekcióval, de így, hogy felhívtad a figyelmem már hallom. Komolyan mondom kihullik a hajam, a pofám leszakad meg ilyenek, hogy ez a kék hajú tinédzser miket művelt! Egyébként a néhány poszttal ezelőtt fellibbentett ritmus/dallam fúzióra nagyon szép példák vannak ezen az albumon. A What's New In Baltimore?, vagy a Moggio (vagy a RDNZL) című szörnyetegekben nagyon szépen vonul együtt a kettő, Steve Vai-nak meg tökmindegy mit kell eljátszania - lenyomja. Nekem a megszólalása is tetszik. Mellesleg a ritmus és a dallam nem csak együtt vonul, de én sokszor már úgy érzem, hogy a ritmus a dallam és fordítva. Zseniális!
A Pound For a Brown-ban van némi improvizáció is, még azelőtt véget ér, hogy ellopná a dinamikát, ez az egyik kedvenc verzióm, elképesztően lazán hozzák azt a teljesen eszement dallamot.
A Dancin' Fool egy buta kis nóta, de itt elképesztően feszes, és nagyon bonyolult kis bridge-ek vannak belerakva. A legjobb változata egy viccnek.
Black Page #2 szerintem túl hosszú, az alaptempó és a dallam nem illeszkedik, illetve dehogynem, csak az alaptempó meglepően lassú. Viszont Vai a szóló közben belép egy témával, ami aztán a Ya Hozna alapja lesz...elképesztő pofátlanság, az ember ismeri azt a zakatolást és meglepődik, hogy ebben a környezetben hallja. Imádom.
Ha egy nótát kéne mondanom, akkor a Moggio lenne az, a végén megidézi a What's New In Baltimore-t.
Érdekes, hogy a billentyűsök valahogy máshogy vannak a hangszerelésben, mint korábban - vagy mint később. Valahogy még több dallamnot visznek a zenébe, feltűnnek ott is, ahol elsőre nem számít rájuk az ember.
A gitárszólók viszont nem kifejezetten érdekesek, a Jimmy's And Tammy's Upper Room is jobban érvényesül a Guitar lemezen, ott mellesleg jobban is szólal meg.
A kihagyott számoktól elnézést kérek, mindegyik jó, a Doreen vokáljai mondjuk nem jöttek össze, de ennyi belefér, a City Of Tiny Lites végére viszont megint odapofátlankodott egy totál bonyolult téma, ami addig ott se volt. (?)
Vissza sem olvasom, amit ideírtam, mert csak elszörnyülködnék a szerkezeti hiányosságaimon. Joe Traversnek, a hangpásztornak üzenem, hogy 1982ből is kotorjon elő valami koncertet!