Kötelező olvasmány

- A hátsó sorból - Ruth on Roxy
- Zappa: Egy interjú - jó, 1973
- ROCK - és más négybetűsek 1968
- Road Tapes #2 - by Milán  << 
- Terry Bozzio & Borlai - videó
- Műszál Bob / Szomorú Jane
- Zappa idézetek - megmond.

Zappa Stream Radio

Creative Commons Licenc

Hozzászólások

Címkék

100%zappa (12) 1950-es (3) 1963 (2) 1964 (1) 1966 (3) 1967 (6) 1968 (3) 1970 (6) 1971 (3) 1972 (1) 1973 (1) 1974 (1) 1975 (3) 1977 (1) 1978 (4) 1981 (2) 1982 (2) 1983 (3) 1984 (3) 1985 (1) 1986 (3) 1987 (1) 1988 (1) 1989 (2) 1990 (4) 1991 (5) 1992 (2) 1993 (1) 1994 (4) 1995 (1) 1996 (1) 1997 (2) 1998 (1) 2000 (1) 2004 (2) 2005 (3) 2006 (10) 2007 (8) 2008 (2) 2009 (4) 200 motels (25) 2010 (20) 2011 (45) 2012 (19) 2012 újrakiadás (4) 2013 (31) 2014 (18) 2015 (13) 2016 (16) 2017 (2) 4xmix (3) 60as évek (21) 70es évek (37) 80as évek (24) 90es évek (4) aaafnraa (1) after crying (7) ahmet (12) ajánló (7) állat (10) Anaïs Mitchell (4) anekdota (43) animáció (14) audiofil (3) autogram (4) a zenéről (84) bakelit (15) baltimore (2) bármimás (1) betegség (7) bulvár (40) cd (21) cenzúra (13) dalfordítás (313) dezinfó (15) dili (71) díszkiadványok (8) diva zappa (6) dob (19) dramatika (31) dvd (6) dweezil (32) dzsessz (16) ed palermo (13) életrajz (20) english articles (15) étel ital (18) évforduló (33) e don quijote (6) film (28) főhajtás (28) fotó (11) francia (3) fülszöveg (40) FZ-kampány 2016 (2) fzDVD (6) fzfilm (13) fzfotók (46) fzinhungary (3) fzkarikatúra (24) FZkönyv (11) fzrajzok (7) fz 70 (34) fz dokumentumműsor (33) fz feldolgozás (196) gail zappa (25) gitár (5) gitárlemezek (4) gitárszólók (44) grammy díj (7) grande mothers (22) gyász (20) gyűjtőoldal (13) halloween (20) hamburger (3) hangmérnök (9) hangszer (3) hatások (26) hiperkarma (7) honlapfejlesztés (19) honlapok (20) hungarikumok (93) igazi fzkönyv (7) improvizáció (19) interjú (17) irodalom (5) joes sorozat (5) kábszer (12) kalóz (81) képregény (1) képzőművészet (19) kiadatlan (20) klasszikus zene (78) koncertvideók (20) konfliktus (15) könyv (37) kották (22) lemezipar (7) letöltések (70) magyarember (18) magyarzenész (73) magyar sajtó (46) mások zappáról (70) midi (4) moon zappa (10) nemzappa (79) nemzappadal (44) oktatás (4) online zene (199) orosz (2) párhuzam (36) pink floyd (73) politika (52) pop (5) popkult (95) posztumusz kiadványok (41) próba (6) promóanyagok (33) rádió (4) raktár (2) rejtvény (2) rendezvény (2) road tapes (3) rockzene (48) Roxy (8) sajátcikk (20) sajátinterjú (4) sajtó (32) sdb (43) sorlemezek (98) synclavier (16) syrius (3) szövegelés (46) tab (5) tánc (4) teljes koncertek (13) tervek (1) tévé (36) the band from utopia (7) turné60as évek (20) turné70 (3) turné70 71 (30) turné72 (13) turné73 (41) turné74 (19) turné75 (3) turné75 76 (16) turné76 77 (8) turné77 78 (11) turné78 79 (13) turné80 (19) turné81 82 (17) turné84 (15) turné88 (32) új kiadvány (29) utazás (3) válogatáslemez (3) vasfüggöny (18) véleményezés (68) ycdtosa (9) yellow shark (13) youtube (18) zappanale (15) zappa budapesten (12) zappa család (31) zappa day (2) zappa emlékzenekar (17) zappa family trust (19) zappa interjúk (88) zappa plays zappa (63) zappa szövegek (45) zene (1) zenészinterjúk (74) zenésztársak (107) zz későbi cuccok (8) Címkefelhő

We’re Only in It for the Money

2010.10.01. 00:20 mB

Frank Zappa és a The Mothers of Invention korszakalkotó albuma igazi stíluskavalkád. A Billboard listáján Amerikában a 30. helyet érte el.

Az album a hippi kultúrának, a szeretet nyarának paródiája, a korabeli Amerika felszínes életstílusának szatírája.

[1968. márc. | The Mothers of Invention, MGM Verve V6-5045X | >>Information INK | nr. 3.]


2009: The Lumpy Money Project/Object


Az album számai:FZkovetkezo.jpgFZelozo.jpg

  1. Are You Hung Up?1:25
  2. Who Needs the Peace Corps?2:34
  3. Concentration Moon2:22
  4. Mom and Dad2:16
  5. Telephone Conversation0:49
  6. Bow Tie Daddy0:33
  7. Harry, You're a Beast1:21
  8. What's the Ugliest Part of Your Body?1:03
  9. Absolutely Free3:24
  10. Flower Punk3:03
  11. Hot Poop – 0:26
  12. Nasal Retentive Calliope Music – 2:02
  13. Let's Make the Water Turn Black2:01
  14. The Idiot Bastard Son3:18
  15. Lonely Little Girl1:09
  16. Take Your Clothes Off When You Dance1:32
  17. What's the Ugliest Part of Your Body? (Reprise) – 1:02
  18. Mother People2:26
  19. The Chrome Plated Megaphone of Destiny – 6:26

Minden dal Frank Zappa szerzeménye.


A borítóról:

http://m.cdn.blog.hu/fr/frankzappa/image/lemezboritok/FZ_WeReOnly_480.jpg

A borító a Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band eredetijének hűséges, de szatirikus újraalkotása lett. A Beatles név tetszetős, kertvárosi virágágyás jellegű keretben jelenik meg - a Mothers neve zöldségekből áll. A Beatles tagjainak ragyogóan színes zenész-egyenruháival szemben a Mothers soha nem a testi szépségükről ismert tagjai női ruhákat viseltek. Az együttesen kívül látható még Tom Wilson, az előrehaladott terhes Gail, Jimi Hendrix (akivel még a Garrickben örömzenéltek együtt) és Cal Schenkel, aki kezében egy egész tojástartónyi tojást (kedvenc ételét) tartva kuporog. (...)

Míg a Beatles példaképei portréit gyűjtötte össze, Frank ravaszabbul válogatott: láthatjuk itt Lyndon Johnsont (kétszer is) és Lee Harvey Oswaldot, aztán Galileo Galileit, Beethovent és Herb Cohent. Mások, mint például a Szabadságszobor, Jimmy Reed, James Brown, Nancy Sinatra és Eric Burdon fekete csíkot kaptak szemük elé, hogy megőrizhessék inkognitójukat.

Az első kiadásoknak része volt egy papírkivágásokat tartalmazó kartonlap, benne a vigyorgó banda, Frank bajusz-kombinációja, egy fürt a hajából, egy mellbimbó-jelvény, egy Iskolai Biztonsági Szolgálat hadnagyi jelvénye Gary Kellgren fotójával és egy fél Egyesült Mutációk Egyköldökös bankjegy. (Neil Slaven: Elektronikus Don Quijote)

fz_one_navel.jpg

A borítóról lásd még a Mojo cikkét:


"A Mothers ma":

  • Frank Zappa - guitar, piano, lead vocals, weirdness & editing
  • Ian Underwood - piano, woodwinds, wholesome
  • Don Preston - keyboards
  • Euclid James Motorhead Sherwood - soprano & baritone saxophone, all purpose weirdness
  • Bunk Gardner - all woodwinds, mumbled weirdness
  • Roy Estrada - electric bass, vocals, asthma
  • Billy Mundi - drums, vocal, yak & black lace underwear
  • Jimmy Carl Black - Indian of the group, drums, trumpet, vocals
  • Pamela Zarubica aka Suzy Creamcheese - telephone
  • Dick Barber - SNORKS
    +
  • Arthur Barrow - 1984 mix new bass tracks
  • Chad Wackerman - 1984 mix new drum tracks
    ALSO:
  • Gary Kellgren - creepy whispering
  • Dick Kunc - cheerful interruptions
  • Eric Clapton - has graciously consented to speak to you in several critical area
  • Spider - is the one who wants you to turn your radio around
  • Ronnie Williams - backwards voice
  • Vicki - telephone
     
  • ORCHESTRAL SEGMENTS conducted by Sid Sharp

megjegyzések:

Guitar Player: Hogy került Eric Clapton a We're Only in It for the Money közreműködői közé?

FZ: Valahol New Yorkban találkoztunk; már nem emlékszem hol, talán az egyik koncertünkön. Játszott egyszer Los Angelesben a Shrine-ban a Mothersszel (...). Szóval épp ott volt New Yorkban egyik nap, én meg meghívtam a stúdióba hogy mondja fel azt a szöveget. Sokan hiszik hogy játszik is a lemezen, de nem: nem csinál mást mint hogy elmondja azt a pár sort.

 

3 komment

Címkék: 60as évek sorlemezek

A bejegyzés trackback címe:

http://frankzappa.blog.hu/api/trackback/id/tr722340641

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

mB · http://frankzappa.blog.hu/ 2012.02.10. 08:24:36

nemigen sikerült teljesíteni a heti penzumot - részint jó sűrű a hét, részint nagyon ritka hogy ezt a lemezt hallgatom. Régebben is így volt, és ez az idő előrehaladtával sem látszik változni, pedig a lemez a köztudatban a legismertebbek és legelismertebbek között van.

Persze igen sok későbbi "klasszikus" van itt, de mintha inkább lenne valami induló "katalógus", aminek szinte összes szereplője jobb, szebb izgalmasabb lett bármelyik későbbi előadásban.

Nem jutnak eszembe nagy pillanatok - ZENEI pillanatok. Minden szám iszonyat rövid (egy-két perc?...), RENGETEG van belőlük, de a fő gondom (kiadástípustól függetlenül), hogy olyan mértékben vannak eltorzítva a hangszerek és az énekhangok, hogy pont a zenészeket, az embereket, az énekeseket nem érzem mögöttük. Rövid ideig vicces a rajzfilmhangulat, de egy teljes lemezen keresztül nekem sok.

És ehhez képest nagyon-nagyon kellemes az Absolutely Free úja (és újra-) hallgatása, amin valóban élő zenét hallunk, sok sok hosszú szólóval, finoman kidolgozott szólamokkal. Az itteni lemez igazán érdekes részei a hangkísérletek, mint a "The Chrome Plated Megaphone of Destiny", de annyira elütnek a lemez többi részétől, hogy gondolatban nem is igen azonosítom vele.

ABSOLUTELY FREEEEE!

Rátosi Milán · http://benwayrecords.blog.hu/ 2012.02.10. 10:29:19

Az első kilenc dal nagyon egyben van, rengeteg bogarászni való, még ennél is több humor. A Harry, You're A Beast pedig egyedülálló, mert a "cenzúra, mint zeneiség" talán egyetlen előfordulási helye. Mocskos kis dal, amúgy is. Az utolsó tíz dal is hasonló, de az egységet megbontja, hogy az igazán kiemelkedő dalok hiányoznak, sokkal eklektikusabb. Két dalt ki tudok emelni így is: Flower Punk, The Chrome Plated... Előbbi kifejezetten idegesít, utóbbi meg egyszerűen felesleges.
Az első három Mothers album szerintem nagyon jó, a koncepció még nagyon hangsúlyosan van jelen, nem mennek el ezerféle irányba. Viszont én is hajlok az Absolutely Free irányába, főleg a rengeteg fúvós miatt.

mB · http://frankzappa.blog.hu/ 2013.04.14. 10:28:37

Régi vélemény szemelvény:

a teljes:
forum.index.hu/Article/viewArticle?a=124842565&t=9017710

Ungawa:
...talán érthetővé válik, miért nem tartotta szentségtörésnek, ha egy hajdani, úgynevezett legendás lemezéből 15 év elteltével valami teljesen mást csinál. Zappa, aki inkább a kultuszok rombolásában lelte örömét, nagyon következetesen a saját kultuszát is rombolta. Ezt pedig nem sokan engedhetik meg.

Általában elmondható, hogy a lemezen Zappa legtökéletesebb dalai közül szerepel jónéhány. Az olyan szerzeményekben, mint mondjuk a Let’s Make The Water Turn Black vagy a Take Your Clothes Off When You Dance nem is tudom, mit csodáljak jobban: a zappásan megbonyolított, agyafúrt dallamot, vagy azt, hogy Zappa ezekre a dallamokra még szöveget is tudott írni.

A lemez nem a zenei előrelépés eklatáns példája Zappa pályáján, de ez nyilván műfajából következik. (A zenei csillagugrást ezidőtájt Zappa a Lumpy Gravyn és Uncle Meat-en hajtja végre.)